др Дијана Марковић

Редовни професор

Биографија

Катедра

Глума

 

Предмети

Дикција 1,2,3,4

Сценски говор

Реторика

 

Образовање

Дипломирала Глуму на ФДУ 1997. класа проф.Миленка Маричића, 2016. одбранила докторску дисертацију  „Говорно обликовање стиха у глумачком истраживачком процесу“ на Докторским научним студијама теорија драмских уметности, културе и медија.

 

Уметничка односно научно-истраживачка област

Дикција

 

Уметнички рад и истраживање

Глумачки рад – важније референце:

 

-           Дон Жуан, Молијер, ред. Петар Зец, Народно позориште, Београд

-           Краљевић Марко, ред. Синиша Ковачевић, Београдско драмско позориште

-           Београдска Трилогија,ред. Горан Марковић, Југословенско драмско позориште

-           Брод љубави, ред. Дарко Бајић, Звездара театар

-           На дну, ред. Паоло Мађели, Југословенско драмско позориште

Филм и телевизија:

-           Четврти човек, ред. Дејан Зечевић

-           У потрази за чудесним, ред. Живко Николић

-           Лајање на звеезде, ред. Здравко Шотра

-           Смрт једне племените девојке, ред. Луиђи Перели.

-           Лифт, тв серија, ред. Иван Стефановић и Марко Ђилас

-           Неки нови клинци,тв серија, режија Младен  Матичевић

 

Поставка сценског говора у позоришним представама:

 

  • Европа, ред. Бојан Ђорђев, Центар за културну деконтаминацију, новембар 2007.
  • Арт, ред. Владимир Попадић, Крушевачко позориште, децембар 2007.
  • Жена бомба, ред. Бојан Ђорђев, Београдско драмско позориште, јануар 2008.
  • Свет, ред. Владимир Попадић, Крушевачко позориште, децембар 2008.
  • Радници умиру певајући, ред. Анђелка Николић, Битеф театар, Београд, децембар 2012. (Стеријина награда 2013.)
  • Тре сореле, дипломска представа студената ФДУ- а.
  • У самоћи памучних поља, ред. Стеван Бодрожа, Пароброд, Београд, јун 2013.
  • Бизарно, ред. Снежана Тришић, Народно позориште, Београд,  октобар 2013.
  • Дама са камелијама, ред. Југ Радивојевић, Народно позориште, Београд, октобар 2013.
  • Књига друга, ред. Анђелка Николић, Народно позориште, октобар 2014.
  • То није црвена, то је крв, ред. Бојан Ђоређев, Центар за културну деконтаминацију, новембар 2014.
  • Чардак ни на небу ни на земљи, ред. Стеван Бодрожа, Позориште лутака Пинокио, децембар 2014.
  • Принц жабац, ред. Тодор Валов, Позориште лутака Пиноко, фебруар 2015.
  • Дар-мар, ред. Марко Мисирача, Атеље 212, април 2015.
  • Макбет, ред. Анђелка Николић, Атеље 212, новембар 2015.
  • Цаса Новак, ред. Стеван Бодрожа, Установа културе „Вук Стефановић Караџић“, фебруар 2016.
  • Речна сирена, ред. Тодор Валнов, Позориште лутака Пинокио, мај 2016.
  • Свети и проклети, ред. Обрад Ненезић, Барски љетопис – ЈП Културни центар Бар, август 2016.
  • Народна драма, ред. Бојана Лазић, Народно позориште, Београд, децембра 2016.
  • У агонији, ред. Ана Ђорђевић, Народно позориште и Бео арт, децембар 2016.
  • Трамвај звани самоћа, ред. Стеван Бодрожа, Установа културе „Вук Стефановић Караџић“, јануар 2017.
  • Горска драма, ред. Обрад Ненезић, Центар за културу Тиват, јул 2017.
  • Аникина времена, ред. Ана Ђорђевић, Српско народно позориште, Нови Сад, октобар 2017.
  • Мали каплар, ред. Саша Габрић, Мало позориште  „Душко Радовић“, октобар 2017.
  • Норд – Ост, ред. Јана Маричић, Битеф театар и Бео арт, фебруар 2018.
  • Питам се, питам, колико сам битан,  ред. Јана Маричић, Позориште Бошко Буха, април 2018.
  • Роман о Лондону, ред. Ана Ђорђевић, Београдско драмско позориште, октобар 2018.
  • Тестирано на људима, ред. Бојан Ђорђев, Атеље 212, децембар 2019.
  • Јованча на путу око света, ред. Золтан Пушкаш, Српско народно позориште, Нови Сад, фебруар 2020.
  • Пред свитање, ред. Анђелка Николић, Атеље 212, октобар 2020.
  • Ружни, прљави, зли, ред. Ленка Удовички, Београдско драмско позориште, октобар 2020.
  • Секс, уметност, комунизам, ред. Бојан Ђорђев, Битеф театар, март 2021.
  • Орландо, ред. Бојан Ђорђев, Нароно позориште, април 2021.
  • поставка говора у серији Корени, ред. Иван Живковић, РТС.
  • поставка говора у серији Калкански кругови, ред. Милан Караџић, РТС

 

Научно-истраживачки рад

Наслеђе Гротовског (Глумцу) под светлом религијске филозофије Ивана Иљина, Зборник радова Факултета драмских уметности 17 (2010. стр. 75-88). Овај рад је по позиву излаган на Симпозијуму Филозофског факултета у Загребу, Филозофија у умјетности, умјетност у филозофији, (2010).

На Симпозијуму у оквиру Стеријиног позорја у Новом Саду „Педагогија и извођачке уметности“ (2013.), излагала је рад Уметност и одговорност или педагогија и глумачка уметност у времену себељубља.

 

 

Рођена 7.11.1975. године у Никшићу. Дипломирала Глуму на Факултету драмских уметности у Београду 1997. у класи професора Миленка Маричића. Као најбољи студент Глуме генерације 1996/97 добила награду Мата Милошевић, а као најбољи студент Дикције  награду др Бранивој Ђорђевић. Ради на Факултету драмских уметности од 1998.године.  Предаје Дикцију на основним и мастер студијама Глуме, Реторику на Катедри Филмске и телевизијске продукције и на Катедри Менаџмента културе и медија, Сценски говор на Катедри Радио и позоришне режије.

Докторирала 2016.године на студијском програму  Докторских научних студија теорије драмских уметности, медија и културе са темом Говорно обликовање стиха у глумачком истраживачком процесу, ментор др Љиљана Мркић Поповић.

Чест је члан жирија на општинским и градским такмичењима рецитатора.

Поставља сценски говор у професионалним позориштима као и на филму и телевизији.

 

Е-пошта

dijamant75@yahoo.com

Менторство

Докторске академске студије

  • "СИМФОНИЈА ЦРЊАНСКИ - ДРАМСКИ ПОТЕНЦИЈАЛ ЈЕЗИКА МИЛОША ЦРЊАНСКОГ КАО ПОЛИГОН ЗА РАЗВОЈ ГОВОРНЕ ВЕШТИНЕ ГЛУМЦА", Ђорђе Марковић, 04.05.2023.