др Дијана Марковић
Биографија
Катедра
Глума
Предмети
Дикција 1,2,3,4
Сценски говор
Реторика
Образовање
Дипломирала Глуму на ФДУ 1997. класа проф.Миленка Маричића, 2016. одбранила докторску дисертацију „Говорно обликовање стиха у глумачком истраживачком процесу“ на Докторским научним студијама теорија драмских уметности, културе и медија.
Уметничка односно научно-истраживачка област
Дикција
Уметнички рад и истраживање
Глумачки рад – важније референце:
- Дон Жуан, Молијер, ред. Петар Зец, Народно позориште, Београд
- Краљевић Марко, ред. Синиша Ковачевић, Београдско драмско позориште
- Београдска Трилогија,ред. Горан Марковић, Југословенско драмско позориште
- Брод љубави, ред. Дарко Бајић, Звездара театар
- На дну, ред. Паоло Мађели, Југословенско драмско позориште
Филм и телевизија:
- Четврти човек, ред. Дејан Зечевић
- У потрази за чудесним, ред. Живко Николић
- Лајање на звеезде, ред. Здравко Шотра
- Смрт једне племените девојке, ред. Луиђи Перели.
- Лифт, тв серија, ред. Иван Стефановић и Марко Ђилас
- Неки нови клинци,тв серија, режија Младен Матичевић
Поставка сценског говора у позоришним представама:
- Европа, ред. Бојан Ђорђев, Центар за културну деконтаминацију, новембар 2007.
- Арт, ред. Владимир Попадић, Крушевачко позориште, децембар 2007.
- Жена бомба, ред. Бојан Ђорђев, Београдско драмско позориште, јануар 2008.
- Свет, ред. Владимир Попадић, Крушевачко позориште, децембар 2008.
- Радници умиру певајући, ред. Анђелка Николић, Битеф театар, Београд, децембар 2012. (Стеријина награда 2013.)
- Тре сореле, дипломска представа студената ФДУ- а.
- У самоћи памучних поља, ред. Стеван Бодрожа, Пароброд, Београд, јун 2013.
- Бизарно, ред. Снежана Тришић, Народно позориште, Београд, октобар 2013.
- Дама са камелијама, ред. Југ Радивојевић, Народно позориште, Београд, октобар 2013.
- Књига друга, ред. Анђелка Николић, Народно позориште, октобар 2014.
- То није црвена, то је крв, ред. Бојан Ђоређев, Центар за културну деконтаминацију, новембар 2014.
- Чардак ни на небу ни на земљи, ред. Стеван Бодрожа, Позориште лутака Пинокио, децембар 2014.
- Принц жабац, ред. Тодор Валов, Позориште лутака Пиноко, фебруар 2015.
- Дар-мар, ред. Марко Мисирача, Атеље 212, април 2015.
- Макбет, ред. Анђелка Николић, Атеље 212, новембар 2015.
- Цаса Новак, ред. Стеван Бодрожа, Установа културе „Вук Стефановић Караџић“, фебруар 2016.
- Речна сирена, ред. Тодор Валнов, Позориште лутака Пинокио, мај 2016.
- Свети и проклети, ред. Обрад Ненезић, Барски љетопис – ЈП Културни центар Бар, август 2016.
- Народна драма, ред. Бојана Лазић, Народно позориште, Београд, децембра 2016.
- У агонији, ред. Ана Ђорђевић, Народно позориште и Бео арт, децембар 2016.
- Трамвај звани самоћа, ред. Стеван Бодрожа, Установа културе „Вук Стефановић Караџић“, јануар 2017.
- Горска драма, ред. Обрад Ненезић, Центар за културу Тиват, јул 2017.
- Аникина времена, ред. Ана Ђорђевић, Српско народно позориште, Нови Сад, октобар 2017.
- Мали каплар, ред. Саша Габрић, Мало позориште „Душко Радовић“, октобар 2017.
- Норд – Ост, ред. Јана Маричић, Битеф театар и Бео арт, фебруар 2018.
- Питам се, питам, колико сам битан, ред. Јана Маричић, Позориште Бошко Буха, април 2018.
- Роман о Лондону, ред. Ана Ђорђевић, Београдско драмско позориште, октобар 2018.
- Тестирано на људима, ред. Бојан Ђорђев, Атеље 212, децембар 2019.
- Јованча на путу око света, ред. Золтан Пушкаш, Српско народно позориште, Нови Сад, фебруар 2020.
- Пред свитање, ред. Анђелка Николић, Атеље 212, октобар 2020.
- Ружни, прљави, зли, ред. Ленка Удовички, Београдско драмско позориште, октобар 2020.
- Секс, уметност, комунизам, ред. Бојан Ђорђев, Битеф театар, март 2021.
- Орландо, ред. Бојан Ђорђев, Нароно позориште, април 2021.
- поставка говора у серији Корени, ред. Иван Живковић, РТС.
- поставка говора у серији Калкански кругови, ред. Милан Караџић, РТС
Научно-истраживачки рад
Наслеђе Гротовског (Глумцу) под светлом религијске филозофије Ивана Иљина, Зборник радова Факултета драмских уметности 17 (2010. стр. 75-88). Овај рад је по позиву излаган на Симпозијуму Филозофског факултета у Загребу, Филозофија у умјетности, умјетност у филозофији, (2010).
На Симпозијуму у оквиру Стеријиног позорја у Новом Саду „Педагогија и извођачке уметности“ (2013.), излагала је рад Уметност и одговорност или педагогија и глумачка уметност у времену себељубља.
Рођена 7.11.1975. године у Никшићу. Дипломирала Глуму на Факултету драмских уметности у Београду 1997. у класи професора Миленка Маричића. Као најбољи студент Глуме генерације 1996/97 добила награду Мата Милошевић, а као најбољи студент Дикције награду др Бранивој Ђорђевић. Ради на Факултету драмских уметности од 1998.године. Предаје Дикцију на основним и мастер студијама Глуме, Реторику на Катедри Филмске и телевизијске продукције и на Катедри Менаџмента културе и медија, Сценски говор на Катедри Радио и позоришне режије.
Докторирала 2016.године на студијском програму Докторских научних студија теорије драмских уметности, медија и културе са темом Говорно обликовање стиха у глумачком истраживачком процесу, ментор др Љиљана Мркић Поповић.
Чест је члан жирија на општинским и градским такмичењима рецитатора.
Поставља сценски говор у професионалним позориштима као и на филму и телевизији.
Е-пошта
Менторство
Докторске академске студије
- "СИМФОНИЈА ЦРЊАНСКИ - ДРАМСКИ ПОТЕНЦИЈАЛ ЈЕЗИКА МИЛОША ЦРЊАНСКОГ КАО ПОЛИГОН ЗА РАЗВОЈ ГОВОРНЕ ВЕШТИНЕ ГЛУМЦА", Ђорђе Марковић, 04.05.2023.