Мастер студије
Мeнaџмeнт културних и медијских индустрија
Нaзив студијскoг прoгрaмa |
МАС Менаџмент културних и медијских индустрија |
Научна, стручна или уметничка област |
Културолошке науке и комуникологија, Менаџмент и бизнис, |
Трaјaњe студијскoг прoгрaмa |
1 гoдинa (2 сeмeстрa) |
Обим студија изражен ЕСПБ бодовима |
60 |
Планирани број студената који ће се уписати на овај студијски програм |
Дo 15 студeнaтa |
Услoви зa упис нa студијски прoгрaм |
На мастер академске студије на студијском програму Менаџмент културних и медијских индустрија могу конкурисати кандидати који имају завршене основне академске студије са оствареним обимом од најмање 240 ЕСПБ и кандидати који су завршили основне студије по прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању. Услови за упис на мастер академске студије одређени су Законом о високом образовању, Статутима УУ и ФДУ као и Правилником о упису кандидата на други и трећи степен академских студија Универзитета уметности.
|
Сврха |
Студијски програм мастер академских студија Менаџмент културних и медијских индустрија одликује се високим степеном интердисциплинарне заснованости и практичне примењивости у области културе и медија. Програм омогућава стицање компетенција неопходних за развој културне, позоришне и сценске, визуелне уметности, сценских догађаја и медијске праксе у контексту развоја културних индустрија, времена доминације масовне и комерцијалне културе. Студијски програм конципиран је тако да изучава менаџмент профитног и непрофитног јавног, цивилног и независног сектора у култури, али и све промене у менаџменту и концепту културе, медија и различитих сценских догађаја. |
Циљеви |
Основни циљ мастер академских студија Менаџмнет културних и медијска индустрија је да студентима омогући продубљивање већ стечених теоријских знања као и овладавање специфичним продуцентско-менаџерским професионалним интердисциплинарним вештинама, неопходним за примену теорије у пракси односно теоријску концептуализацију праксе. Стога ће пажња бити поклоњена подједнако питањима организације, економије и уметности, менаџмента, извођачких уметности, култруниг туризма, менаџмента догађаја, културних индустрија и менаџмента позоришта. |
Компетенције |
Компетенције и способности које студенти стичу у оквиру мастер академских студија Менаџмент културних и медијских индустрија могу се поделити на опште и предметно-специфичне. Њихов опис у националном оквиру квалификација одговара седмом нивоу, односно поднивоу 7.1, који се стиче завршавањем МАС обима од најмање 60 ЕСПБ бодова, уз претходно остварене ОАС обима 240 ЕСПБ, а према Закону о Националном оквиру квалификација Републике Србије - НОКС ("Службени гласник РС", бр. 27 од 6. априла 2018, 6 од 24. јануара 2020, 129 од 28. децембра 2021).
Предметно-специфичне компетенције подразумевају посебна знања и везују се за уже области теоријских преиспитивања менаџмента културе и медија, праћењем различитих трансформативних карактеристика и особености, с обзиром на могућу теоријску и практичну примену. Оне подразумевају:
|
Назив дипломе (додатак дипломе) |
Мастер менаџер – култура и медији |
Мoгућнoст нaстaвкa студијa |
Специјалистичке академске студије (II степен студија) |