Menadžment kulturnih i medijskih industrija

Naziv studijskog programa

MAS Menadžment kulturnih i medijskih industrija

Naučna, stručna ili umetnička oblast

Kulturološke nauke i komunikologija, Menadžment i biznis,

Trajanje studijskog programa

1 godina (2 semestra)

Obim studija izražen ESPB bodovima

60

Planirani broj studenata koji će se upisati na ovaj studijski program

Do 15 studenata

Uslovi za upis na studijski program

Na master akademske studije na studijskom programu Menadžment kulturnih i medijskih industrija mogu konkurisati kandidati koji imaju završene osnovne akademske studije  sa ostvarenim obimom od najmanje 240 ESPB i kandidati koji su završili osnovne studije po propisima koji su važili do stupanja na snagu Zakona o visokom obrazovanju. Uslovi za upis na master akademske studije određeni  su Zakonom o visokom obrazovanju, Statutima UU i FDU kao i Pravilnikom o upisu kandidata na drugi i treći stepen akademskih studija Univerziteta umetnosti.


Položen prijemni ispit.

Svrha

Studijski program master akademskih studija Menadžment kulturnih i medijskih industrija odlikuje se visokim stepenom interdisciplinarne zasnovanosti i praktične primenjivosti u oblasti kulture i medija. Program omogućava sticanje kompetencija neophodnih za razvoj kulturne, pozorišne i scenske, vizuelne umetnosti, scenskih događaja i medijske prakse u kontekstu razvoja kulturnih industrija, vremena dominacije masovne i komercijalne kulture. Studijski program koncipiran je tako da izučava menadžment profitnog i neprofitnog javnog, civilnog i nezavisnog sektora u kulturi, ali i sve promene u menadžmentu i konceptu kulture, medija i različitih scenskih događaja.

Ciljevi

Osnovni cilj master akademskih studija Menadžmnet kulturnih i medijska industrija je da studentima omogući produbljivanje već stečenih teorijskih znanja kao i ovladavanje specifičnim producentsko-menadžerskim profesionalnim interdisciplinarnim veštinama, neophodnim za primenu teorije u praksi odnosno teorijsku konceptualizaciju prakse. Stoga će pažnja biti poklonjena podjednako pitanjima organizacije, ekonomije i umetnosti, menadžmenta, izvođačkih umetnosti, kultrunig turizma, menadžmenta događaja, kulturnih industrija i menadžmenta pozorišta.

Kompetencije

Kompetencije i sposobnosti koje studenti stiču u okviru master akademskih studija Menadžment kulturnih i medijskih industrija mogu se podeliti na opšte i predmetno-specifične. Njihov opis u nacionalnom okviru kvalifikacija odgovara sedmom nivou, odnosno podnivou 7.1, koji se stiče završavanjem MAS obima od najmanje 60 ESPB bodova, uz prethodno ostvarene OAS obima 240 ESPB, a prema Zakonu o Nacionalnom okviru kvalifikacija Republike Srbije - NOKS ("Službeni glasnik RS", br. 27 od 6. aprila 2018, 6 od 24. januara 2020, 129 od 28. decembra 2021).
U pogledu opštih kompetencija i sposobnosti studenata po završenim master akademskim studijama  Menadžment kulturnih i medijskih industrija, stečena znanja mogu se razvrstati na teorijska i primenjena znanja, iz oblasti kulture i umetnosti. Opšta znanja iz ovih oblasti utemeljena su u: 

  • savremenoj metodologiji i epistemologiji naučnih istraživanja za konceptualizaciju kompleksnih tema i samostalnih projekata;
  • posebnim tehnikama akademskog pisanja teorijskih radova 
  • razvoju kritičkog promišljanja i razumevanju dinamičnih savremenih trendova razvoja menadžmenta kulturnih i medijskih industrija u aktuelnim društvenim procesima 
  • primeni znanja u praksi, u kontekstu planiranja, upravnjanja procesima, projekntonom oblikovanju i imeplemntaciji
  • razvoju profesionalne etičnosti i kompetencija za samostalni i timski rad koji je utemeljen na (inter)nacionalnoj teorijskoj relevantnosti u sferi menaddžmenta kulture i medija 

Predmetno-specifične kompetencije podrazumevaju posebna znanja i vezuju se za uže oblasti teorijskih preispitivanja menadžmenta kulture i medija, praćenjem različitih transformativnih karakteristika i osobenosti, s obzirom na moguću teorijsku i praktičnu primenu. One podrazumevaju:

  • temeljno poznavanje i razumevanje osnovnih pojmova teorije Menadžmenta kutlure i medija, kao i analizu, sintezu i interpretaciju njenih problemskih polazišta, čija se evaluacija dalje pozicionira u nacionalnom i međunarodnom okviru; 
  • naučni razvoj, kritičko oblikovanje i unapređenje specifičnih tema iz oblasti menadžmenta kulture i medija predstavljenih u okviru obaveznih i izbornih predmeta na programu; 
  • ovladavanje procesima konceptualizacije, istraživanja, izrade i prezentacije svog teorijsko-istraživačkog rada; 
  • rešavanja konkretnih problema naučnim metodama i postupcima, ubedljivo i argumentovano dokazivanje istraživane problematike (pokretanje istraživačkih pitanja i dokazivanje/opovrgavanje hipoteza);
  • praćenje promena i primena novina u oblasti menadžmenta kulture i medija u skladu sa individualnim interesovanjima kandidata
     

Naziv diplome (dodatak diplome)

Master menadžer – kultura i mediji

Mogućnost nastavka studija

Specijalističke akademske studije (II stepen studija)
Doktorske akademske studije (III stepen studija)