Master studije
Menadžment kulturnih i medijskih industrija
Naziv studijskog programa |
MAS Menadžment kulturnih i medijskih industrija |
Naučna, stručna ili umetnička oblast |
Kulturološke nauke i komunikologija, Menadžment i biznis, |
Trajanje studijskog programa |
1 godina (2 semestra) |
Obim studija izražen ESPB bodovima |
60 |
Planirani broj studenata koji će se upisati na ovaj studijski program |
Do 15 studenata |
Uslovi za upis na studijski program |
Na master akademske studije na studijskom programu Menadžment kulturnih i medijskih industrija mogu konkurisati kandidati koji imaju završene osnovne akademske studije sa ostvarenim obimom od najmanje 240 ESPB i kandidati koji su završili osnovne studije po propisima koji su važili do stupanja na snagu Zakona o visokom obrazovanju. Uslovi za upis na master akademske studije određeni su Zakonom o visokom obrazovanju, Statutima UU i FDU kao i Pravilnikom o upisu kandidata na drugi i treći stepen akademskih studija Univerziteta umetnosti.
|
Svrha |
Studijski program master akademskih studija Menadžment kulturnih i medijskih industrija odlikuje se visokim stepenom interdisciplinarne zasnovanosti i praktične primenjivosti u oblasti kulture i medija. Program omogućava sticanje kompetencija neophodnih za razvoj kulturne, pozorišne i scenske, vizuelne umetnosti, scenskih događaja i medijske prakse u kontekstu razvoja kulturnih industrija, vremena dominacije masovne i komercijalne kulture. Studijski program koncipiran je tako da izučava menadžment profitnog i neprofitnog javnog, civilnog i nezavisnog sektora u kulturi, ali i sve promene u menadžmentu i konceptu kulture, medija i različitih scenskih događaja. |
Ciljevi |
Osnovni cilj master akademskih studija Menadžmnet kulturnih i medijska industrija je da studentima omogući produbljivanje već stečenih teorijskih znanja kao i ovladavanje specifičnim producentsko-menadžerskim profesionalnim interdisciplinarnim veštinama, neophodnim za primenu teorije u praksi odnosno teorijsku konceptualizaciju prakse. Stoga će pažnja biti poklonjena podjednako pitanjima organizacije, ekonomije i umetnosti, menadžmenta, izvođačkih umetnosti, kultrunig turizma, menadžmenta događaja, kulturnih industrija i menadžmenta pozorišta. |
Kompetencije |
Kompetencije i sposobnosti koje studenti stiču u okviru master akademskih studija Menadžment kulturnih i medijskih industrija mogu se podeliti na opšte i predmetno-specifične. Njihov opis u nacionalnom okviru kvalifikacija odgovara sedmom nivou, odnosno podnivou 7.1, koji se stiče završavanjem MAS obima od najmanje 60 ESPB bodova, uz prethodno ostvarene OAS obima 240 ESPB, a prema Zakonu o Nacionalnom okviru kvalifikacija Republike Srbije - NOKS ("Službeni glasnik RS", br. 27 od 6. aprila 2018, 6 od 24. januara 2020, 129 od 28. decembra 2021).
Predmetno-specifične kompetencije podrazumevaju posebna znanja i vezuju se za uže oblasti teorijskih preispitivanja menadžmenta kulture i medija, praćenjem različitih transformativnih karakteristika i osobenosti, s obzirom na moguću teorijsku i praktičnu primenu. One podrazumevaju:
|
Naziv diplome (dodatak diplome) |
Master menadžer – kultura i mediji |
Mogućnost nastavka studija |
Specijalističke akademske studije (II stepen studija) |