Menadžment kulture i medija i produkcija pozorišta

Naziv studijskog programa

Menadžment kulture i medija i produkcija pozorišta

Naučna, stručna ili umetnička oblast

Dramske i audiovizuelne umetnosti, Menadžment i biznis,  Nauke o umetnosti

Trajanje studijskog programa

4 godine (8 semestara)

Obim studija izražen ESPB bodovima

240

Planirani broj studenata koji će se upisati na ovaj studijski program

do 15 studenata

Uslovi za upis na studijski program

Diploma o završenom srednjem obrazovanju u četvorogodišnjem trajanju, a za lice koje nema završeno srednje obrazovanje, položen dopunski ispit prema Programu obrazovanja za srednje škole društveno-jezičkog smera (Statut FDU); Ispit obuhvata proveru: - znanja iz opšte kulture,  sposobnosti za analitičko-kritičko mišljenje i sklonosti ka producentsko-menadžerskim poslovima. Redosled kandidata za upis na studije prvog stepena utvrđuje se na osnovu uspeha postignutog u opštem srednjem obrazovanju i rezultata postignutih na ispitu za proveru sklonosti i sposobnosti.

Svrha

Svrha studijskog programa je da studentima omogući usvajanje znanja i ovladavanje veštinama koje čine savremene procese stvaranja u okviru pozorišta, medija i kulture, kao i razumevanje savremenih tehnologija koje će ih osposobiti za konkurentan i efikasan profesionalni rad neposredno po završetku studija.
Studijski program odlikuje se visokim stepenom naučne, umetničke i teorijske zasnovanosti i praktične primenjivosti u oblastima dramskih umetnosti, kulture i elektronskih i digitalnih medija.

Ciljevi

Cilj osnovnih akademskih studija jeste da studentima pruži osnovna znanja o menadžmentu i produkciji u oblasti dramskih umetnosti, posebno pozorišta, elektronskih i digitalnih medija i u oblasti kulture. Studenti su osposobljeni da pozicioniraju umetničku, medijsku i kulturnu produkciju u opštem društvenom ambijentu ukrštajući dualni zadatak ovih produkcija, koji se delom iscrpljuje u ostvarenju javnih i kulturnih interesa i vrhunskih umetničkih standarda sa jedne strane i sa druge u ostvarivanju komercijalnih i marketinških ciljeva i obezbeđivanja tržišne održivosti sadržaja.
Cilj programa je da studentima pruži znanja o sistemu kulture, umetnosti i medija u Srbiji, Evropi i svetu, koja su neophodna u ovladavanju veštinama iz oblasti menadžmenta i produkcije pozorišta, radija i kulture, te njihovu aktivnu primenu na planu podizanja kapaciteta ovih tržišta na nacionalnom i internacionalnom nivou.

Kompetencije

Kompetencije i sposobnosti koje studenti stiču obuhvataju:
- opšte kompetencije: sintetičko, kritičko i kreativno mišljenje kod polaznika, kvalitetno i funkcionalno razumevanje uredničko-menadžerskih poslova na različitim nivoima, različitih medijskih preduzeća i kuća, osnovama dramskih i audiovizuelnih umetnosti koje pomažu u formulisanju i kreiranju smisla i ideje u AV formama i izvođačkom izrazu, kritičko i teorijski utemeljeno analiziranje komunikacijskih obrazaca i etičkih izazova sa kojima se susreće savremena produkcija kulture i medija, razvijanje plana i programa sopstvenog naučnoistraživačkog projekta i veštine akademskog, pisanja, sagledavanje složenog procesa strateškog usmeravanja audiovizuelne produkcije u digitalnoj i interaktivnoj sredini, ovladavanje osnovnim pojmovima savremene medijske teorije, sagledavanje sveukupne dinamike i kompleksnosti medijskog, kulturnog i umetničkog tržišta, sticanje znanja i veština za kreiranje i realizaciju preduzetničkih inicijativa u kreativnom sektoru i kompetencije za samostalni i timski rad na razvoju inovativnih proizvoda u medijskom ili kulturnom sektoru, samostalno prepoznavanje i analiziranje potrebe specifičnih umetničkih projekata i kreativnih i produkcionih problema u nastajanju, kao i načina njihovog prikazivanja, sposobnost planiranja, kontrole i monitoringa rada, upravljanje ljudskim resursima – stručnim i umetničkim ansamblom, redakcijom ili produkcionim timom, primena metoda i tehnika strateškog menadžmenta.
- i predmetno-specifične sposobnosti: ovladavanje procesom konceptualizacije, istraživanja, izrade i prezentacije svog rada, znanja i metode prikupljanja, analize, interpretacije podataka, razumevanje i kritičko sagledavanje različitih aspekata prikupljanja i analize podataka na tržištima kulture i medija, razumevanje i osmišljavanje audio-vizuelnog sadržaja kao i poznavanje procesa njegovog kreiranja, sposobnost organizacije poslovanja i projektovanja organizacije koristeći prednosti i izbegavajući rizike specifičnog tržišta – kulturnog ili medijskog, sposobnost uspešne analize organizacione strukture, kreativno promišljanje audiovizuelnih sadržaja i njihovih funkcija i mogućnosti korišćenja u finalnom medijskom, umetničkom ili drugom AV sadržaju, koncipiranje i ugovaranje partnerskih intersektorskih projekata, poznavanje zaštite autorskih i srodnih prava.

Naziv diplome

Diplomirani menadžer u kulturi i medijima

Mogućnost nastavka studija

Master akademske studije (II stepen studija)