Биографија
Катедра
Теорија и историја
Предмети
Основне студије
ПСИХОЛОГИЈА I (1,2)
ПСИХОЛОГИЈА II (3,4)
Мастер:
ПСИХОЛОГИЈА УМЕТНОСТИ
ДНС:
ПСИХОЛОГИЈА КРЕАТИВНОСТИ
ПСИХОДРАМА
ПСИХОЛОГИЈА У ОГЛАШАВАЊУ
ТЕОРИЈА ДРАМСКИХ УМЕТНОСТИ: пoзoриштa и извoђeњa; филмa и eкрaнских мeдијa; тeoријa културe 1, 2, 3 и 4
Образовање
Дипломирала је на Факултету драмских уметности, Универзитета уметности у Београду, на Катедри за позоришну и радио режију. Наставила је школовање на Одељењу за психологију Филозофског факултета у Београду, и одбранила магистарску тезу под менторством професора др Александра Костића, чиме је стекла академско звање Магистар психологије. Специјализацију у области психодраме завршила је у оквиру Института за психодраму Београд, стекавши звање психодрамски психотерапеут. Докторску дисертацију одбранила је у области психологије уметности на Одсеку за теоријске науке Факултета ликовних уметности у Београду, стекавши звање Доктор наука у области психологије уметности.
Уметничка односно научно-истраживачка област
Психологија и психологија уметности
Уметнички рад и истраживање
Приказ свих уметничких радова доступан је на страници: www.irena-ristic.com
Научно-истраживачки рад
Избор (2017-2021):
Ристић, II. (у штампи). Мала врата. Београд: Геопоетика
Ristić, I. (2021). On kindness and collectivity. In J. Karaulić & A. Letunić (Eds.) Performing arts between politics and policies: Implications and challenges (pp. 170-184). Belgrade: Faculty of Dramatic Arts ; Zagreb: Academy of Dramatic Art. ISBN 978-953-8196-29-4
Milošević, M. & Ristić, I. (2021) Appraisal of familiarity with content: its relationship with dimensions of emotional experience. Hellenic Journal of Psychology, 18(1), 34-45. DOI: 10.26262/hjp.v18i1.7879
Ристић, И, & Милошевић, М. (2020). Амбиваленција у креативној продукцији студената уметности. Примењена психологија, 13(1), 119-138. ДОИ: 10.19090/пп.2020.1.119-138
Milošević, M., & Ristić, I. (2019). Construction and validation of the Creativity Coefficient. In J. L. Cuadra (Ed.), Understanding creativity. Past, present and future perspective (pp. 31-60). New York, USA: Nova Science Publishers. ISBN 978-1-53616-053-6
Ристић, И., & Милошевић, М. (2018а). Валидација коефицијента изузетности у процени ликовних продуката. Примењена психологија, 11(2), 227–246. ДОИ: 10.19090/пп. 2018.2.227-246.
Ристић, И., & Милошевић, М. (2018б). Неугодни и нови садржаји у функцији креативности: По чему се студенти умјетности разликују од осталих? Сувремена психологија,20(2), 117–136. ДОИ: 10.21465/2017-СП-202-01
Ристић, И. (2017а). Ка новим видовима колективитета. Суперструкција и моделовање локалне културне сцене. Култура, 154, 414–434. ДОИ 10.5937/култура1754414Р
Ристић, И., & Милошевић, М. (2017). Повезаност креативне продукције и емоционалног доживљаја: Постајемо ли креативнији посматрајући нове непријатне слике? Примењена психологија,10(3), 335–353. ДОИ: 10.19090/пп.2017.3.335-353
Потпуна библиографија доступна је на
Research Gate ≥≥. ORCID ≥≥
irena-ristic.com
Чланство у уметничким / научним организацијама
Хоп.Ла!, Удружење драмских уметника Србије, Институт за психодраму Београд, ЦЕДЕУМ
Ирена Ристић делује у пољу науке и уметности, каткад и шире. Склона је социјалним огледима и психолошким истраживањима, махом фокусирана на колективне, активистичке и метауметничке праксе. Ауторка је низа научних студија, књига “Огледи о другарству и поседовању” (2019) и „Почетак и крај креативног процеса“ (2010). Коауторка је монографије „Психологија креативности“ (2013) и два приручника за обуку професионалаца који раде са децом. Уредница је тематског зборника “Сређивање дворишта” у издању Асоцијације НКСС (2017), коуредница зборника “Theatre in Times of War“ у сарадњи са Sabin Kok (Sabine Kock, Universität Wien), Šon Aitom (Sean Aita, Arts Institute at Bournemouth) и Dorindom Halton (Dorinda Hulton, University of Exeter), у издању „FreieTheater“ и Европске мреже независних позоришних група ЕОН (2009), затим зборника “О креативности и уметности: савремена психолошка истраживања“ у издању Филозофског факултета у Нишу (2015), као и тематског зборника „Theatre Within the Context... and Not Just Theatre“ у издању Хоп.Ла! и Института за позориште, филм, радио и телевизију ФДУ Београд (2016). Истраживачки пројекат Генерација З добио је награду “Звезде Београда” као најбољи у пољу омладинске политике за 2011, а за научни рад Novelty and Coherence in Group Creative Processes добила је награду Early Stage Research Award часописа Psihologija за 2016. годину.
Као редитељка, учествовала је у раду Београдског драмског позоришта, Малог позоришта „Душко Радовић“, Југословенског драмског позоришта, Народног позоришта у Бања Луци, Зрењанину, Крушевцу, Вршцу, Шапцу и у другим градовима у региону. До сада је остварила више од четрдесет режија, и низ ауторских пројеката. Поред представа, радо издваја своје огледне радове: „Проба“ (2016), „Шта каже Ирена Ристић?“ (2015), „Пажљиво посматрање“ (2014), „Обичан један биоскоп.Непар“ (2013), „процес_К“ (2011), „Соба малих страхова“ (2009), и друге. Међународне фестивалске награде уследиле су за филмове ”Апетит” (2010) и ”Аутопејзаж” (2016), као и за представу ”Бела грива” (2019). Једна је од оснивачица дружине Хоп.Ла!, и ко-уредница Битеф Полифоније.
Менторство
Мастер академске студије
- Репрезентација жене у опусу Срђана Карановића, Ивона Ђурић, 28.10.2022.
- Перцепција филмске музике: тумачење и естетски доживљај срећног краја, Олга Кошарић, 29.06.2021.