dr Irena Ristić

Redovni profesor

Biografija

Katedra

Teorija i istorija

 

Predmeti

Osnovne studije

PSIHOLOGIJA  I (1,2)

PSIHOLOGIJA  II (3,4)

Master:

PSIHOLOGIJA UMETNOSTI

DNS:

PSIHOLOGIJA KREATIVNOSTI

PSIHODRAMA

PSIHOLOGIJA U OGLAŠAVANJU

TEORIJA DRAMSKIH UMETNOSTI: pozorišta i izvođenja; filma i ekranskih medija; teorija kulture 1, 2, 3 i 4

 

Obrazovanje

Diplomirala je na Fakultetu dramskih umetnosti, Univerziteta umetnosti u Beogradu, na Katedri za pozorišnu i radio režiju. Nastavila je školovanje na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, i odbranila magistarsku tezu pod mentorstvom profesora dr Aleksandra Kostića, čime je stekla akademsko zvanje Magistar psihologije. Specijalizaciju u oblasti psihodrame završila je u okviru Instituta za psihodramu Beograd, stekavši zvanje psihodramski psihoterapeut.  Doktorsku disertaciju odbranila je u oblasti psihologije umetnosti na Odseku za teorijske nauke Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, stekavši zvanje Doktor nauka u oblasti psihologije umetnosti.

 

Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast

Psihologija i psihologija umetnosti

 

Umetnički rad i istraživanje

Prikaz svih umetničkih radova dostupan je na stranici: www.irena-ristic.com

 

Naučno-istraživački rad

Izbor (2017-2021):

 

Ristić, II. (u štampi). Mala vrata. Beograd: Geopoetika

Ristić, I. (2021). On kindness and collectivity. In J. Karaulić & A. Letunić  (Eds.) Performing arts between politics and policies: Implications and challenges (pp. 170-184). Belgrade: Faculty of Dramatic Arts ; Zagreb: Academy of Dramatic Art.  ISBN  978-953-8196-29-4

Milošević, M. & Ristić, I. (2021) Appraisal of familiarity with content: its relationship with dimensions of emotional experience. Hellenic Journal of Psychology, 18(1), 34-45. DOI: 10.26262/hjp.v18i1.7879

Ristić, I, & Milošević, M. (2020). Ambivalencija u kreativnoj produkciji studenata umetnosti.  Primenjena psihologija, 13(1), 119-138. DOI: 10.19090/pp.2020.1.119-138

Milošević, M., & Ristić, I. (2019). Construction and validation of the Creativity Coefficient. In J. L. Cuadra (Ed.), Understanding creativity. Past, present and future perspective (pp. 31-60). New York, USA: Nova Science Publishers. ISBN 978-1-53616-053-6

Ristić, I., & Milošević, M. (2018a). Validacija koeficijenta izuzetnosti u proceni likovnih produkata. Primenjena psihologija, 11(2), 227–246. DOI: 10.19090/pp. 2018.2.227-246.

Ristić, I., & Milošević, M. (2018b). Neugodni i novi sadržaji u funkciji kreativnosti: Po čemu se studenti umjetnosti razlikuju od ostalih? Suvremena psihologija,20(2),  117–136.  DOI: 10.21465/2017-SP-202-01  

Ristić, I. (2017a). Ka novim vidovima kolektiviteta. Superstrukcija i modelovanje lokalne kulturne scene. Kultura, 154, 414–434. DOI 10.5937/kultura1754414R

Ristić, I., & Milošević, M. (2017). Povezanost kreativne produkcije i emocionalnog doživljaja: Postajemo li kreativniji posmatrajući nove neprijatne slike? Primenjena psihologija,10(3), 335–353. DOI: 10.19090/pp.2017.3.335-353

 

Potpuna bibliografija dostupna je na

Research Gate ≥≥.  ORCID ≥≥
 irena-ristic.com

 

Članstvo u umetničkim / naučnim organizacijama

Hop.La!, Udruženje dramskih umetnika Srbije, Institut za psihodramu Beograd, CEDEUM

 

 

Irena Ristić deluje u polju nauke i umetnosti, katkad i šire.  Sklona je socijalnim ogledima i psihološkim istraživanjima, mahom fokusirana na kolektivne, aktivističke i metaumetničke prakse.   Autorka je niza naučnih studija, knjiga “Ogledi o drugarstvu i posedovanju” (2019) i „Početak i kraj kreativnog procesa“ (2010). Koautorka je monografije „Psihologija kreativnosti“ (2013) i dva priručnika za obuku profesionalaca koji rade sa decom. Urednica je tematskog zbornika “Sređivanje dvorišta” u izdanju Asocijacije NKSS (2017), kourednica zbornika “Theatre in Times of War“ u saradnji sa Sabin Kok (Sabine Kock, Universität Wien), Šon Aitom (Sean Aita, Arts Institute at Bournemouth) i Dorindom Halton (Dorinda Hulton, University of Exeter), u izdanju „FreieTheater“ i Evropske mreže nezavisnih pozorišnih grupa EON (2009), zatim zbornika “O kreativnosti i umetnosti: savremena psihološka istraživanja“ u izdanju Filozofskog fakulteta u Nišu (2015), kao i tematskog zbornika „Theatre Within the Context... and Not Just Theatre“ u izdanju Hop.La! i Instituta za pozorište, film, radio i televiziju FDU Beograd (2016). Istraživački projekat Generacija Z dobio je nagradu “Zvezde Beograda” kao  najbolji u polju omladinske politike za 2011, a za naučni rad Novelty and Coherence in Group Creative Processes dobila je nagradu Early Stage Research Award časopisa Psihologija za 2016. godinu. 

Kao rediteljka, učestvovala je u radu Beogradskog dramskog pozorišta, Malog pozorišta „Duško Radović“, Jugoslovenskog dramskog pozorišta, Narodnog pozorišta u Banja Luci, Zrenjaninu, Kruševcu, Vršcu, Šapcu i u drugim gradovima u regionu. Do sada je ostvarila više od četrdeset režija, i niz autorskih  projekata.  Pored predstava, rado izdvaja svoje ogledne radove: „Proba“ (2016), „Šta kaže Irena Ristić?“ (2015), „Pažljivo posmatranje“ (2014), „Običan jedan bioskop.Nepar“ (2013), „proces_K“ (2011), „Soba malih strahova“ (2009), i druge. Međunarodne festivalske nagrade usledile su za filmove ”Apetit” (2010) i ”Autopejzaž” (2016), kao i za predstavu ”Bela griva” (2019).  Jedna je od osnivačica družine Hop.La!, i ko-urednica Bitef Polifonije.

Mentorstvo

Master akademske studije

  • Reprezentacija žene u opusu Srđana Karanovića, Ivona Đurić, 28.10.2022.
  • Percepcija filmske muzike: tumačenje i estetski doživljaj srećnog kraja, Olga Košarić, 29.06.2021.