Биографија
Катедра
Теорија и историја
Предмети
Тeoријa филмa, oснoвнe aкaдeмскe студијe
Увод у студије филма и екранских медија, докторске студије
Теорија ситкома, докторске студије
Транскултурни идентитет и сећање, докторске студије
Образовање
Дипломирала на групи зa Oпшту књижeвнoст и тeoрију књижeвнoсти, Филoлoшки фaкултeт (1987, Бeoгрaд, БУ)
Дипломирала на групи зa Филмску и тв продукцију, Факултет драмских уметности
Магистрирала на Филолошком факултету
Докторирала на Факултету драмских уметности (1992)
Уметничка односно научно-истраживачка област
Филмoлoгијa. Студије филма и медија
Научно-истраживачки рад
НАУЧНЕ РЕФЕРЕНЦЕ (одабране):
Даковић, Невена. 2020. Слике без сећања: траума, филм, трансмисија. Београд: ФДУ.
Даковић, Невена (ур.). 2019. Студије филма и /екранских/ медија: Србија 3. 0. Београд: ФЦС.
Даковић, Невена и Вера Меворах (ур). 2018. Граничници сећања: јеврејско наслеђе и Холокауст, Београд: ЈИМ.
Даковић, Невена. 2014. Студије филма: огледи о филмским текстовима сећања / Film Studies: Essays on Film texts of Memory. Београд: ФДУ.
Daković, Nevena i Nikolić, Mirjana (ur.). 2011. Education, Arts and Media in the EU integration processes 2/Obrazovanje, umetnost i mediji u procesu evropskih integracija 2. Beograd: FDU.
Даковић, Невена. 2008. Балкан као филмски жанр: слика, текст, нација, Београд: ФДУ.
Даковић, Невена и Николић, Мирјана (ур.). 2008. Образовање, уметност и медији у функцији европских интеграција. Београд: ФДУ.
Nevena. Daković / Dušan Stojanović. 2002. Dictionary of the Film Theorists II edition, Belgrade: CSUB/FDU.
Daković, Nevena/Derman, Denis / Ross, Karen (eds). 2001. Mediated. Identities, Istanbul: Bilgi University.
Daković, Nevena / Derman, Denis (eds). 1996. Gender and Media, Ankara: MEDCAMPUS.
Даковић, Невена. 1994. Мелодрама није жанр, Београд: Југословенска Кинотека. ИСБН 86-7639-127-0.
Поглавља у књигама и зборницима (међународни)
Dakovic, Nevena / Aleksandra Milovanovic / Iva Lekovic. 2020. “Serbia: Reco(r)ding the Cinematic Turn“ in. L. Papadimitriou, Grgic Ana (eds.) Contemporary Balkan Cinema: Transnational and Global Cinema. Edinburgh UP, pp. 190 – 208.
Daković, Nevena. 2020. „Transmedia Storytelling of the Great war“ in Tutui, Marian et al (eds.) Balkan Cinema and the Great War (s). Berlin: Peter Lang, pp. 29 – 39.
Daković, Nevena. 2020. “Cinematic Cityscape“ in Klaske Havik et al. (eds.) VADEMECUM: 77 minor terms for writing urban places. Brussels: COST, pp. 48 – 49.
Daković, Nevena. 2020. “ Dissident Heritage“ in Klaske Havik et al. (eds.) VADEMECUM: 77 minor terms for writing urban places. Brussels: COST, pp. 64 – 65.
Daković, Nevena / Sveva Riesto. 2020. „Dissonant heritage” in Klaske Havik et al. (eds.) VADEMECUM: 77 minor terms for writing urban places. Brussels: COST, pp. 66 – 67.
Daković, Nevena / Milovanović, Aleksandra. 2019. „The Holocaust, War, and Memories New Holocaust Narratives in Former Yugoslavia” in: Völkermord zur Primetime Der Holocaust im Fernsehen. Vienna: Das Wiener Wiesenthal Institut für Holocaust-Studien (VWI) wird gefördert von, pp. 351 – 375.
Daković, Nevena, Mikolaj Kunicki, Dominic Leppala. 2018. “Opposition and Filmmaking in Communist East Central Europe: Lessons from Poland and the Former Yugoslavia” in THE HANDBOOK OF COURAGE: CULTURAL OPPOSITION AND ITS HERITAGE IN EASTERN EUROPE. Budapest: Research Centre for the Humanities of the Hungarian Academy of Sciences, pp. 267 – 289.
Daković, Nevena. 2018. „Dušan Makavejev & Film Theory: Through Practice & Anecdotes“ in DUŠAN MAKAVEJEV: EROS, IDEOLOGY, MONTAGE, edited by Vadim Erent & Bonita Rhoads. Prague: Univerzita Karlova, Filozofická Fakulta, pp.101-115
Daković, Nevena / Seničić, Maša. 2018. „La jeunesse désaffectée in contemporary Serbian cinema“ In: Betty Kaklamanidou and Ana Corbalán (eds) Contemporary European Cinema Crisis Narratives and Narratives in Crisis. New York: Routledge, pp 147-160.
Daković, Nevena. 2018. „Magnificent TV Narrative As Cultural Heritage“ in: Baryaktar, Deniz and Özlem Avcı-Aksoy (eds) AUDIO-VISUAL HERITAGE SPACE AND ITS PROTECTION “IT’S YOUR STORY, DON’T LOSE IT”. Istambul: Bağlam Publishing, pp. 163-175.
Daković, Nevena. 2017. „Trains of Life and death“ in: Vjeran Pavlaković (ur) ESCALATING INTO HOLOCAUST: from execution squads to the gas van of the concentration camp at Sajmište: Two defining phases of the Holocaust in Serbia. Beograd: Istorijski arhiv Srbije, str. 77-87
Nevena Daković. 2017. Encyclopedia of Romantic Nationalism in Europe (ERNiE) – "Visual arts: Serbian" http://ernie.uva.nl/viewer.p/21/56/object/122-160942 and "Theatrical Societies: Serbian" http://ernie.uva.nl/viewer.p/21/56/object/122-252656,
Nevena Daković. 2016. „(Hi)stories of Socialist Yugoslavia“ in: Jana Dudkova and Katarina Misikova (eds) Transformation Processes in Post-Socialist Screen Media. Bratislava: Institute of television and film research, pp.153-167.
Nevena Daković. 2016. „Historical Revisionism & Media Archeology: Tv Series Ravna Gora: End Game“, in: Daković, N., Nikolić, N., Rogač-Miajtović, Lj.- (eds.),, Media archaeology : memory, media and culture in the digital age / Medijska arheologija sećanje, mediji i kultura u digitalnom dobu. Beograd: Fakultet dramskih umetnosti, pp. 23-34.
N. Daković, A. Milovanović. 2015. THE SOCIALIST FAMILY SITCOM: THEATRE AT HOME (SOCIALIST FEDERAL REPUBLIC OF YUGOSLAVIA 1972 - REPUBLIC OF SERBIA 2007) in Bonker, K. Obreist J and S, Grump (eds) Television Behind Iron Curtain. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, pp. 124-147.
N. Daković, Lj. Rogac Mijatovic, Mirjana Nikolic.2015. “From Dissonance to resilience: the heritage of Belgrade’s Staro sajmište”, in: Auclaire, E. And G. Fairclough (eds.) Theory and Practice in Heritage and Sustainability: between past and future. Routledge, London , pp 190-203.
Daković, Nevena. 2014. « L’autofiction dans le cinema serbe: 2012-2014 » in: Isabelle Greel, Adrijana Marčetić, Dunja Dušanić (eds) Penser l’autofiction: perspectives comparatistes/ Preispitivanja: autofikcija u fokusu komparatistike. Beograd : Faculté de philologie, pp. 219-229.
Daković, Nevena. 2015. “(Im)possible Witness: The Revelation of the Himmelcommando” in: Nevena Daković (ed.) Representation of the Holocaust in the Balkans in Arts and Media. Belgrade: Discourse, pp. 1-8.
Daković, Nevena and Ivana Uspenski. 2014.“The Memory of the Holocaust and the New Hyper/Cyber- Textuality” in: Cornis Pope, Marcel (ed.) Crossing Borders, Crossing Genres: New Literary Hybrids in the Age of Multimedia Expression. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins publishing Company, pp. 364-385.
Daković Nevena. 2014. « National Melodrama: Melodrama, Revolution, Nation » in: Nasta D., Audrin M. (eds) Le Mélodrame filmique revisité. Bruxelles: Peter Lang, pp.265-277. ISBN 9-782875-742363.
Daković, Nevena. 2012. ”The Crime that Changed Serbia”, in: Lars Kristensen (ed.) Post communist Film- Russia, Eastern Europe and World Culture: Moving images of post communism. New York/London: Routledge, pp. 134-143.
Daković, Nevena. 2011. “Serbian Darkness: History according to Dusan Kovacevic” in: Vajdova, L et al. (eds)New Imagined Communities: identity making in Eastern and South-eastern Europe. Bratislava: SAV, pp. 134-147.
Daković, Nevena. 2011. “Imagining Belgrade: The Cultural/Cinematic Identity of a City on European Fringes” in: Katia Pizzi, Godela Weiss-Sussex (eds) The Cultural Identities of European Cities. Oxford: Piter Lang, pp. 61-77.
Daković, Nevena. 2010. “Love, Magic, and Life”, in: Marcel Cornis-Pope, John Neubauer (eds.) History of the Literary Cultures of East-Central Europe: Junctures and disjunctures in the 19th and 20th centuries. Amsterdam: John Benjamins Publishing, pp. 391–401.
Daković, Nevena. 2010. “Remembrances of the Past and the Present” in: Marcel Cornis-Pope, John Neubauer (eds.) History of the Literary Cultures of East-Central Europe: Junctures and disjunctures in the 19th and 20th centuries. Amsterdam: John Benjamins Publishing, pp. 463-477.
Daković, Nevena. 2009. “Creolised Cinema: Serbian Cinema and EU Integration Process”, in D. Bayrakdar (ed.), Cinema and Politics: Turkish Cinema and the New Europe, London: Cambridge Scholars Publishing, pp. 94-107.
Daković, Nevena. 2008. “The sound of Nostalgia” in: Tatjana Marković, Vesna Mikić (eds.) Musical culture and Memory. Beograd: FMU, pp. 153-163.
Daković, Nevena. 2008. “City Foxes: East-West Soap” in: Sebastian M. Herrmann, Katja Koenen, Zoë Kusmierz, Leonard Schmieding (eds.) Ambivalent Americanisation: Popular and Consumer Culture in Central and Eastern Europe., Heidelberg: Unversitatsverlag, pp. 105-121.
Daković, Nevena. 2008. “Sinema ve Para Sirp Sinemas: Gercekler ve Rakamlar in Yayina Hazirlayan” in: Deniz Baryakdar (ed.), Turk Film: Arastirmalarinda Yeni Yonelimler, Istanbul: Balglar Yaylinlari.
Daković, Nevena. 2008. “Out of the Past: Memories and Nostalgia in Post. Yugoslav Cinema”, in: Oksana Sarkisova, Péter Apor (eds.) Past for the Eyes: East European Representations of Communism in Cinema and Museums after 1989. Budapest: CEU Press, pp. 117-143..
Daković, Nevena. 2008. “Americanization of the Balkan Leisure Concept or Nostalgic Kustaland”, in: Pierre Lagayette (ed.), Loisir et liberte en Amerique du Nord Paris. Paris: Press de l Universite Paris-Sorbonne, pp. 195-207.
Daković, Nevena. 2007. “Borders in/ of the Balkan Road Movie” in: Sandra Barriales-Bouche, Marjorie Attignol Salvodon (eds), Zoom In, Zoom Out: Crossing Borders in Contemporary European Cinema. New Castle: Cambridge Scholars Publishing, pp. 70-89, ISBN 1- 84718-135-x.
Daković, Nevena. 2006. “Film (Hi)Story as Novelisation“ in: Alice Autelitano, Valentina Re (eds) Il Racconto del Film. Udine: Forum, pp. 483-489, ISBN 88-8420-306-6.
Daković, Nevena. 2006. “Petrias` s Wreath” in: Dina Iordanova (ed.) The Cinema of the Balkans. London: Wallflower Press, pp. 161-171.
Daković, Nevena. 2005. “Post Yugoslav Cinema: New Balkan Cinema” in: Landersonderband Serbien und Montenegro., Osterreichische OSTHEFTE, jahrgang 47, Wien, heft 1-4, Osterreichisches Ost-und Sudosteuropa Institut, pp. 517 – 535.
Daković, Nevena. 2004. “Stalinism in Yugoslav Cinema”, in: Marcel Cornis-Pope, John Neubauer (eds), History of the Literary Cultures of East-Central Europe: Junctures and disjunctures in the 19th and 20th centuries. Amsterdam: John Benjamins Publishing, pp. 524-542.
Daković, Nevena. 2004. „War in the Hall of Mirrors: NATO bombing and Serbian Cinema“ in: Andrew Hammond (ed.), The Balkans and the West: Constructing the European Other, 1945-2003. Aldershot: Ashgate, pp. 199-213.
Daković, Nevena. 2003. „Remembrance of the Things past' in: Rings, Guido, Rikki Morgan (eds), European Cinema: Inside-Out. Heidelberg: Universitatsverlag, WINTER, pp. 243-259.
Daković, Nevena. 2003. “The Unfilmamable Scenario and Neglected Theory: Yugoslav Film Avant-garde: 1895-1992” in: D. Djuric and M. Suvakovic (eds), Impossible Histories: Historic Avant-Gardes, Neo Avant-Gardes and Post Avant-Garde in Yugoslavia, 1918-1991. Cambridge: MIT, pp. 466-490.
Daković, Nevena. 2002. “Pretty Village, Pretty Flame: Conflicting Identities” in Ross, Karen, Derman, Deniz (eds). Identity Politics and Mapping the Margins., New Jersey: Hampton Press, pp. 147-163.
Поглавља у књигама и зборницима (националним)
Daković, Nevena/Mitrović, Biljana. 2019. „Zazornost balkanske lepote“ u: Tomislav Oroz et al. (ur), Liber monstrorum balcanorum: čudovišni svijet europske margine. Zagreb: Jesenski i Turk, pp. 239 – 259.
Daković, Nevena. 2017.“Идентитске матрице: la jeunesse desaffectes и уморни ратници (Србија, 2010-2015)“, у: Александар Костић (ур.) Култура: основа државног и навионалног идентитета. Београд: САНУ, стр. 207-221.
Daković, Nevena. 2017. „Anonymous storyworld: transmedijalno pripovedanje Šekspira i njegovog doba“ u: Daković/Medenica/Radulović (ur). Šekspir i transmedijalnost. Beograd: FDU, str. 17 – 30.
Даковић, Невена. 2016. „Страх и нада могућих светова“ у: Моиси, Доминик. Геополитика ТВ серија. Београд: Клио, стр. 151 – 156.
Даковић, Б. Митровић. 2016. „Балканска крв: балкански вампири и Дракула” у: М. Детелић, Л. Делић (едс) Крв. Београд: Балканолошки Институт САНУ.
Даковић Невена. 2013. „Појмовник ТВ серија“ у: Ескенäзи, Зан Пјер Телевизијске серије. Београд, Клио, стр. 145-153.
Даковић, Невена.2011. „Српски филм: теорија и пракса: 1990-2009 (Балканизација, транзиција, ЕУ интеграције) у Даковић, Невена и Николић Мирјана (ур.). 2011. Образовање, уметност и медији у процесу европских интеграција 2. Београд: ФДУ.
Даковић, Невена. 2011. „Појмовник теорије филма IV” у: Шато, Доминик, Филм и филозофија. Београд: Клио, стр. 233-247.
Даковић, Невена. 2011. „Од теорије до студија филма у простору Евро Американе”, у: Миодраг Шуваковић, Појмовник теорије уметности, Београд: Орион, стр. 37 – 47.
Даковић, Невена. 2009. “Edward Said” у: Мишко Шуваковић, Алеш Ерјавец (ур.) Фигуре у покрету: Савремена Западна естетика, филозофија и теорија уметности. Београд: Аточа, стр. 564-585.
Даковић, Невена. 2008. „Авангардни гласови политицке визије: Неоавангардни филм у Војводини” у: Мишко Шуваковић, Драгомир Угрен (ур.) Европски контексти уметности XX века у Војводини. Нови Сад: МСУВ, стр. 639-650.
Даковић, Невена. 2008. „Балкански жанр” у: Татјана Росић, Слободанка Пековић, Нада Поповић-Перишић (ур.), Теорије и полтике рода, Београд: Институт за књижевност и уметност, стр. 155-165.
Даковић, Невена. 2008. „Сенке у равници: Историја филма у Војводини” у: Мишко Шуваковић, Драгомир Угрен (ур.) Европски контексти уметности XX века у Војводини. Нови Сад: МСУВ, стр. 551-562..
Даковић, Невена. 2007. „Појмовник теорије филма III” у: Омон Зак, Мари Мисел. Анализа филмова. Београд : Клио, стр. 289-301.
Даковић, Невена. 2006. „Појмовник теорије филма II” у: Омон Зак, Бергала Алан, Мари Мисел, Верне Марк. Естетика филма. Београд : Клио, стр. 291-303.
Даковић, Невена. 2006. „Појмовник теорије филма I” у: Омон Зак. Теорије синеаста. Београд: Клио, стр. 194-206.
Даковић, Невена. 2005. „Уметност XX века у Србији“ у: Х.В. Јансон, Ентони Јансон. Историја уметности, допуњено издање. Вараждин: Станек, стр. 956-987.
Даковић, Невена. 1995. „Речи, мисли и покретне слике” у: Век филма, Београд: САНУ, стр. 253-271.
Радови у међународним часописима
Daković, Nevena. 2021. „Digital Turn-Memory Studies“ , IPSI, Vol 17, no. (Special Issue, guest editor Nevena Daković)
Daković, Nevena. 2019. „Belgrade between the Wars: Imperial Shadows on the Screen“, European Review, Vol. 28, iss.1. pp. 2 - 14, doi: 10.1017/S1062798719000292.
Daković, Nevena/Milovanović, Aleksandra et al. 2019. „From Yugoslavia to Serbia: Film and National Identity“, Journal of Beijing Film Academy, no. 3, pp. 88 – 99.
Daković, Nevena. 2019. „Are Humanities in decline?“, IPSI/AE, vol. 16, no. 1, Jan.
Daković, Nevena. 2019. “Bridges as art objects“,IPSI/AE, IPSI vol. 15, no.2.
Daković, Nevena. 2018. „Memory images: Holocaust memory in Balkan cinemas“, Images, vol. 23, no. 32, pp. 25 - 37, doi: 10.14746/i.2018.32.03.
Daković, Nevena. 2018. „The Serbian mythomoteur as sacrificial narrative“, Frontiers of Narrative Studies, vol. 4, no. 1, pp. 140 - 145, doi: 10.1515/fns-2018-0012.
Daković, Nevena. 2017. „The Other Side of Socialism: History and Cinematic Memory of Socialism“, Contemporary Southeastern Europe , vol. 4, no. 2, pp. 67 - 88, doi: 10.25364/02.4:2017.2.5.
Даковић, Невена / Миловановић, Александра. 2016. „Наративи сећања: Холокауст на екранима бивше Југославије“, Умјетност ријечи: Часопис за знаност о књижевности, изведеној умјетности и филму, вол. 60, бр. 1-2, стр. 1–26.
Daković, Nevena. 2014. ”Invisible and Visible Theory: Dušan Makavejev”, Studies in Eastern European Cinema, Vol.5, no.1.: 75-80.
Daković, Nevena. 2012. “The Top 50 Greatest Films of All Time”, Sight and Sound, no.8, http://www.bfi.org.uk/news/50-greatest-films-all-time.
Daković, Nevena. 2009. “ Srđan Dragojević’s St George Shoots the Dragon/ Sveti Georgije ubija aždahu” http://www.kinokultura.com/specials/8/serbian.shtml. Special Issue 8: Serbian Cinema.
Daković, Nevena. 2008. “Serbie“, Cahiers du cinema
Daković, Nevena. 2008. “Europe Lost and Found: Serbian cinema and EU integrations“, New Cinemas: Journal of Contemporary Film, Volume 4:2, pp. 93-103.
Daković, Nevena. 2007. “Lost and Found”, Cineaste, Vol. XXXII, no.3, pp. 57-58.
Daković, Nevena. 2005. “Washington Postcard“, Revue francaise d ’etudes americaines , no.102, pp. 34-46.
Daković, Nevena. 2005. ”Savaslari Yansitmak: Yugoslav Sinemasinda Yugoslav Savaslari“, TOPLUMBILIM, avrupa sinemasi ozel sayisi, sayi 18 ocak, pp 143-151
Daković, Nevena. 2004. „Prah Europy: pomyselna Juhoslavia vo film'“, KINO- IKON, no. 2/04, pp. 115-129.
Daković, Nevena. 2003. „Skupljaci perja/I Even Met Happy Gypsies'“, Framework 44.2. Cinematic Images of Romanies , pp. 103-108..
Daković, Nevena. 2001. “Images from the Fringes: Balkanism in World Cinema”, Spaces of Identity, Vol 1, no.1, http://www.arts.ualberta.ca/CCAuCES/spacesofidentity/start.html
Daković, Nevena. 2001. “Documentaries From Post-Yugoslavia: Serbian War Discourse, 1999” , Afterimage, Vol. 28, no. 4.
Радови у домаћим часописима:
Даковић, Невена. 2020. „Да ли се Холокауст може поновити“, Критика: часопис за филозофију и теорију друштва, бр.1, стр. 144-167.
Даковић, Невена, 2018. „Медији о медијима: од насловних страна до тв серија (Новине, Црно-бијели свијет, Убице мога оца)”, Зборник радова факултета драмских уметности, бр. 33.
Даковић, Невена. 2017. „Новосадска Рација: дисонантност пост-сећања“, Зборник радова ФДУ бр. 32, стр. 75 – 102.
Daković, Nevena. 2016. “Filmski narativi Sonderkommanda: Šaulov sin ili o naraciji žrtve, učinioca, traume i smrti”, Temida br.3-4, godina 19, str.477-493.
Даковић, Невена. 2016. „Визуелно сећање холокауста“ ,Медијски дијалози , вол. 9, бр. 25, стр. 333 – 348.
Даковић, Невена. 2016. „Велика авантура филма и теорије“, Зборник радова Факултета драмских уметности , бр. 30, стр. 35 – 46.
Daković, Nevena. 2015. “Hélène Berr: Journal 1942-1944: Дневник жртвовања и борбе“ , Knjiženstvo br.5 http://www.knjizenstvo.rs/magazine.php?iss=4
Даковић, Невена. 2013. „Одсјаји авангарде (Јунаци модерних времена: Чарли Чаплин у очима европске авангарде / Бојан Јовић)“, Књижевна историја, XLV, 149, стр. 347-352.
Даковић, Невена. 2012. „Измаглице сећања и историје”, НОВА МИСАО: часопис за савремену уметност Војводине, бр.16, стр 52-57.
Daković, Nevena. 2006. “A. Land in the. South/SouthEast”, TKH no. 10, pp. 58-65.
Daković, Nevena. 2002. “Under/cover/ed”, Prelom br. 4. decembar str. 148-156.
Даковић, Невена. 1998. „Жртвовање или судбина жене у балканским ратовима”, Профемина бр.15/16, јесен/зима, стр. 218-230.
Чланство у уметничким / научним организацијама
Члан је Европске Академије/Academia Europeae и уредница European Review.
Невена Даковић (др) рођена је у Београду, где је завршила основну школу и Трећу београдску гимназију. Дипломирала је на групи зa Oпшту књижeвнoст и тeoрију књижeвнoсти нa Филoлoшкoм фaкултeту (1988, Бeoгрaд, БУ), и упоредо на Факултету драмских уметности (1985, Београд, УУ). Гoдинe 1988. мaгистрирaлa нa Филoлoшкoм фaкултeту сa тeзoм Прoблeм рeцeпцијe филмa: eстeтички и сoциoлoшки aспeкт. 1992. гoдинe дoктoрирaлa нa ФДУ (Бeoгрaд) сa тeзoм Хoливудскa мeлoдрaмa: 1940-1960 (фoрмулa жaнрa).
Јoш тoкoм студијa пoчињe дa рaди нa ФДУ нa Кaтeдри зa Тeoрију и истoрију, а од 2005. гoдинe је рeдoвни прoфeсoр Тeoријe филмa. Током студија и даљег научног усавршавања била је стипендиста југословенске и француске владе (1990), British Academy of Arts (2001), Унивeрзитeта у Нoтингeму (2002), NEХUS Center for Advanced Studies (2003), Norway Research Council (2004)....
Директорка је Института за позориште, филм, радио и телевизију.
Руководилац је националних пројеката Министарства просвете, науке и технолошког развоја (2000-2019, ОИ 178012); ТЕМПУС пројекта (18086-2003). Чланица је научно-истраживачких тимова међународних пројеката (Columbia, University of London Institute in Paris, British Academy of Arts European Screen Identities) као чланица руководећег тима СОST пројеката (IS 1307, CA 18126, СА 18204, СА 182126)
Др Невена Даковић предаје на светским универзититема (Oксфoрд, Нoтингeм, Вoрик, UCL, Yale, Љубљaни, Бeчу, Aнкaра, Истaмбул, Охајо, Рига...)
Члан је Европске Академије/Academia Europeae и члан уредништва European Review.
Ауторка је и уредница преко десет књига, а прeкo 150 текстова oбјaвилa јe у међународним и дoмaћим чaсoписимa и пeриoдици (Afterimage, Cahiers du Cinema, Kinokulutra, Cineast…). Радове излаже на научним скуповима од којих су најзначајнији AASN (Columbia, NewYork), LSE, Yale, Sorbonne IV, Jordan, Graz итд.
Гoвoри eнглeски, фрaнцуски и итaлијaнски јeзик. Сa пoрoдицoм, синoм и супругoм, живи у Бeoгрaду.
Е-пошта
Менторство
Докторске академске студије
- Наративни универзум Живка Николића: идентитет, репрезентација, карневализација, Страхиња Савић, 26.11.2021.
- СРПСКИ ФИЛМ У ДОБА НОВИХ МЕДИЈА (2010-2016.), Милош Милошевић, 22.02.2019.