др Огњен Обрадовић

Доцент
ognjen.obradovic@fdu.bg.ac.rs

Биографија

Катедра

Катедра за теорију и историју

 

Предмети

Историјa светског позоришта и драме

Историја јужнословенског позоришта и драме

Историја српског позоришта и драме

 

Образовање

Основне студије:

Драматургија на ФДУ у Београду (2011–2015, просечна оцена: 9,88)

 

Мастер студије:

Драматургија на ФДУ у Београду (2015–2017, просечна оцена: 10,00)

 

Докторат:

У  марту 2024. одбранио докторску дисертацију „Југословенско драмско позориште и југословенски ратови (1991–1999)“ на Факултету драмских уметности у Београду и стекао звање доктор наука – науке о уметностима.

 

Уметничка односно научно-истраживачка област

Историја и теорија драмских уметности, медија и културе

 

Уметнички рад и истраживање

Пише поезију, драме и филмске сценарије.

 

Издао збирку поезије Отицања (2016), за коју је добио награду Млади Дис. 

 

Изведене су драме:

Недеља: јуче, данас, сутра (2013, БДП),

Хајка на вука (2018, Шабачко позориште),

Како одржавати фикус (2018, Народно позориште Ужице).

 

Научно-истраживачки рад

Изабрана библиографија:

 

Обрадовић, Огњен (2024). Прекид илузија – извођење представе Позоришне илузије у Југословенском драмском позоришту (1991). Зборник радова Академије уметности, бр. 12, стр. 147–163. дои: 10.5937/ZbAkU2412147O. (M24)

Обрадовић, Огњен (2023). „Комички третман квир идентитета у представи Млетачки трговац (ЈДП, 2004)”. Етноантрополошки проблеми 18 (3): 929–948. дои: https://doi.org/10.21301/eap.v18i3.12. (M23)

Обрадовић, Огњен (2023). „Шекспир објашњава Кућу од карата: Британска и америчка серија као апропријације Ричарда III и Макбета“. Зборник радова Факултета драмских уметности бр. 43, стр. 97–113. дои: https://doi.org/10.18485/fdu_zr.2023.43.6. (M24)

Обрадовић, Огњен (2023). „Језа у сценографијама Миодрага Табачког: Буре барута (1995) и У потпалубљу (1996)“ у Меденица, Иван (ed) Уметник сцене Миодраг Табачки: од авангарде до барока и назад. Београд: ФДУ, стр. 99–117.

Обрадовић, Огњен (2021). „Позориште и/или терапија: извођење трауме у позоришту сведочења“ у Даковић, Невена, Ксенија Радуловић и Љиљана Рогач Мијатовић (eds.) Трансмедијално приповедање и дигитално мапирање. Београд: ФДУ, стр. 81–95.

Обрадовић, Огњен (2020). „Тело извођача: cross-gender подела као техника онеобичавања у позоришту”. Етноантрополошки проблеми 15 (3), стр. 725–743, doi: https://doi.org/10.21301/eap.v15i3.9 (М24)

Обрадовић, Огњен и Маша Сеничић. (2020. “Online Theatre (Meta-)festivals”. IPSI Transactions on Internet Research 17 (2), pp. 45–50. (М 23)

Обрадовић, Огњен (2019). „Репрезентација ЛГБТ+ заједнице у играним програмима РТС-а (2014– 2018 )“.  Зборник радова Факултета драмских уметности 35, стр. 43–57. (М51)

 

 

Поред теоријских радова, пише поезију и филмске и телевизијске сценарије.