dr Ognjen Obradović

Docent
ognjen.obradovic@fdu.bg.ac.rs

Biografija

Katedra

Katedra za teoriju i istoriju

 

Predmeti

Istorija svetskog pozorišta i drame

Istorija južnoslovenskog pozorišta i drame

Istorija srpskog pozorišta i drame

 

Obrazovanje

Osnovne studije:

Dramaturgija na FDU u Beogradu (2011–2015, prosečna ocena: 9,88)

 

Master studije:

Dramaturgija na FDU u Beogradu (2015–2017, prosečna ocena: 10,00)

 

Doktorat:

U  martu 2024. odbranio doktorsku disertaciju „Jugoslovensko dramsko pozorište i jugoslovenski ratovi (1991–1999)“ na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu i stekao zvanje doktor nauka – nauke o umetnostima.

 

Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast

Istorija i teorija dramskih umetnosti, medija i kulture

 

Umetnički rad i istraživanje

Piše poeziju, drame i filmske scenarije.

 

Izdao zbirku poezije Oticanja (2016), za koju je dobio nagradu Mladi Dis. 

 

Izvedene su drame:

Nedelja: juče, danas, sutra (2013, BDP),

Hajka na vuka (2018, Šabačko pozorište),

Kako održavati fikus (2018, Narodno pozorište Užice).

 

Naučno-istraživački rad

Izabrana bibliografija:

 

Obradović, Ognjen (2024). Prekid iluzija – izvođenje predstave Pozorišne iluzije u Jugoslovenskom dramskom pozorištu (1991). Zbornik radova Akademije umetnosti, br. 12, str. 147–163. doi: 10.5937/ZbAkU2412147O. (M24)

Obradović, Ognjen (2023). „Komički tretman kvir identiteta u predstavi Mletački trgovac (JDP, 2004)”. Etnoantropološki problemi 18 (3): 929–948. doi: https://doi.org/10.21301/eap.v18i3.12. (M23)

Obradović, Ognjen (2023). „Šekspir objašnjava Kuću od karata: Britanska i američka serija kao aproprijacije Ričarda III i Makbeta“. Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti br. 43, str. 97–113. doi: https://doi.org/10.18485/fdu_zr.2023.43.6. (M24)

Obradović, Ognjen (2023). „Jeza u scenografijama Miodraga Tabačkog: Bure baruta (1995) i U potpalublju (1996)“ u Medenica, Ivan (ed) Umetnik scene Miodrag Tabački: od avangarde do baroka i nazad. Beograd: FDU, str. 99–117.

Obradović, Ognjen (2021). „Pozorište i/ili terapija: izvođenje traume u pozorištu svedočenja“ u Daković, Nevena, Ksenija Radulović i Ljiljana Rogač Mijatović (eds.) Transmedijalno pripovedanje i digitalno mapiranje. Beograd: FDU, str. 81–95.

Obradović, Ognjen (2020). „Telo izvođača: cross-gender podela kao tehnika oneobičavanja u pozorištu”. Etnoantropološki problemi 15 (3), str. 725–743, doi: https://doi.org/10.21301/eap.v15i3.9 (M24)

Obradović, Ognjen i Maša Seničić. (2020. “Online Theatre (Meta-)festivals”. IPSI Transactions on Internet Research 17 (2), pp. 45–50. (M 23)

Obradović, Ognjen (2019). „Reprezentacija LGBT+ zajednice u igranim programima RTS-a (2014– 2018 )“.  Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti 35, str. 43–57. (M51)

 

 

Pored teorijskih radova, piše poeziju i filmske i televizijske scenarije.