
Biografija
Katedra
Katedra za teoriju i istoriju
Predmeti
Istorija svetskog pozorišta i drame
Istorija južnoslovenskog pozorišta i drame
Istorija srpskog pozorišta i drame
Obrazovanje
Osnovne studije:
Dramaturgija na FDU u Beogradu (2011–2015, prosečna ocena: 9,88)
Master studije:
Dramaturgija na FDU u Beogradu (2015–2017, prosečna ocena: 10,00)
Doktorat:
U martu 2024. odbranio doktorsku disertaciju „Jugoslovensko dramsko pozorište i jugoslovenski ratovi (1991–1999)“ na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu i stekao zvanje doktor nauka – nauke o umetnostima.
Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast
Istorija i teorija dramskih umetnosti, medija i kulture
Umetnički rad i istraživanje
Piše poeziju, drame i filmske scenarije.
Izdao zbirku poezije Oticanja (2016), za koju je dobio nagradu Mladi Dis.
Izvedene su drame:
Nedelja: juče, danas, sutra (2013, BDP),
Hajka na vuka (2018, Šabačko pozorište),
Kako održavati fikus (2018, Narodno pozorište Užice).
Naučno-istraživački rad
Izabrana bibliografija:
Obradović, Ognjen (2024). Prekid iluzija – izvođenje predstave Pozorišne iluzije u Jugoslovenskom dramskom pozorištu (1991). Zbornik radova Akademije umetnosti, br. 12, str. 147–163. doi: 10.5937/ZbAkU2412147O. (M24)
Obradović, Ognjen (2023). „Komički tretman kvir identiteta u predstavi Mletački trgovac (JDP, 2004)”. Etnoantropološki problemi 18 (3): 929–948. doi: https://doi.org/10.21301/eap.v18i3.12. (M23)
Obradović, Ognjen (2023). „Šekspir objašnjava Kuću od karata: Britanska i američka serija kao aproprijacije Ričarda III i Makbeta“. Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti br. 43, str. 97–113. doi: https://doi.org/10.18485/fdu_zr.2023.43.6. (M24)
Obradović, Ognjen (2023). „Jeza u scenografijama Miodraga Tabačkog: Bure baruta (1995) i U potpalublju (1996)“ u Medenica, Ivan (ed) Umetnik scene Miodrag Tabački: od avangarde do baroka i nazad. Beograd: FDU, str. 99–117.
Obradović, Ognjen (2021). „Pozorište i/ili terapija: izvođenje traume u pozorištu svedočenja“ u Daković, Nevena, Ksenija Radulović i Ljiljana Rogač Mijatović (eds.) Transmedijalno pripovedanje i digitalno mapiranje. Beograd: FDU, str. 81–95.
Obradović, Ognjen (2020). „Telo izvođača: cross-gender podela kao tehnika oneobičavanja u pozorištu”. Etnoantropološki problemi 15 (3), str. 725–743, doi: https://doi.org/10.21301/eap.v15i3.9 (M24)
Obradović, Ognjen i Maša Seničić. (2020. “Online Theatre (Meta-)festivals”. IPSI Transactions on Internet Research 17 (2), pp. 45–50. (M 23)
Obradović, Ognjen (2019). „Reprezentacija LGBT+ zajednice u igranim programima RTS-a (2014– 2018 )“. Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti 35, str. 43–57. (M51)
Pored teorijskih radova, piše poeziju i filmske i televizijske scenarije.