др ум. Снежана Тришић

Ванредни професор

Биографија

Катедра

Катедра за позоришну и радио режију

 

Предмети

Позоришна режија – основне студије

Режија за дигитално окружење – мастер студије Дигитална трансформација медија и културе

 

Образовање

Дипломирала је Позоришну и радио режију 2009. године на Факултету драмских уметности, у класи професора Николе Јевтића и Алисе Стојановић, представом Самоудица, Александра Радивојевића, у позоришту Атеље 212;

Докторирала је позоришну режију 2021. године на ФДУ докторском дисертацијом Истраживање феномена апсурда у креирању редитељског поступка у савременом позоришту, под менторством професора емеритуса Светозара Рапајића, представом Калигула, Албера Камија, у Народном позоришту у Београду.

 

Уметничка односно научно-истраживачка област

Позоришна режија

Од 2015. године сарађује са ред. проф. Иваном Вујић на главном предмету Позоришна режија на Катедри за позоришну и радио режију.

 

Режија за дигитално окружење

Oд 2019. године изводи наставу на мастер студијама - Дигитална трансформација медија и културе, на предмету Режија за дигитално окружење, заједно са ред. проф. Милошем Павловићем и ванр. проф. Андријаном Стојковић.

 

Уметнички рад и истраживање

РЕЖИЈЕ ПРЕДСТАВА

 

Буба у уху, Жорж Фејдо, Хрватско народно казалиште Вараждин, Хрватска (2022);

Црна овца (режија, сценографија и кореографија), Вида Давидовић, Краљевачко позориште, Краљево, Србија (2022);

За сада је све ок, ауторски пројекат Наташе Рајковић, Снежане Тришић и ансамбла представе, у режији Снежане Тришић, Крушевачко позориште (2021);

Калигула, Албер Ками, Народно позориште у Београду, Србија (2020); 

Забава за Бориса, Томас Бернхард, Прешерново гледалишче Крањ, Словенија (2019);

Анималс, Угљеша Шајтинац, Крушевачко позориште (2018);

Ричард Трећи, Вилијем Шекспир, Народно позориште у Београду (2017);

Деца Радости, Милена Марковић, Атеље 212 (2016);

Тероризам, Владимир и Олег Преснјаков, Београдско драмско позориште, (2016);

Ждрело, Жанина Мирчевска, Народно позориште Кикинда, (2016);

Шта се догодило након што је Нора напустила свога мужа или стубови друштава, Елфриде Јелинек, Југословенско драмско позориште (2015);

Иза кулиса, Мајкл Фрејн, Народно позориште  Суботица (2015);  

Мистер Долар, Бранислав Нушић, Народно позориште Суботица (2014);  

Носорог, Ежен Јонеско, Народно позориште Кикинда (2014);

Казимир и Каролина, Еден фон Хорват, Атеље 212 (2014);

Чудо у Поскоковој Драги, Анте Томић/ драматизација Маја Пелевић, Народно позориште  Суботица (2012);

Народна драма (режија и сценографија), Олга Димитријевић, позориште “Бора Станковић”, Врање ( 2012);

Хеда Габлер, Хенрик Ибзен, Народно позориште у Београду (2011);

Пошто паштета?, Тања Шљивар, Атеље 212 (2011);

Самоудица, Александар Радивојевић, Атеље 212, 2009.

 

Режије представа у позоришту за децу и младе:

Снежана и седам патуљака, Љубивоје Ршумовић,       Позориште Бошко Буха, (2020);

Моби Дик, Херман Мелвил/ драматизација Димитрије Коканов, Мало позориште ''Душко Радовић'' (2017);

Пинокио, Карло Колоди/ драматизација Јелена Мијовић, Градско позориште Подгорица (2013);

 

Научно-истраживачки рад

Одржала седмодневну радионицу Ритуали новог доба на Интернационалној летњој школи Универзитета уметности Београд, у Котору, 2019.

Учествовала на међународној научној конференцији Позориште између политике и политичности: нови изазови, ФДУ, 2018.

У оквиру 45. фестивала „Дани комедије“ у Јагодини, учествовала је на Међународном симпозијуму Комедија – наш савременик (Комедија и комично и њихов утицај на друштвену стварност западног Балкана) на Факултету педагошких наука, у организацији Лабораторије извођачких уметности ФДУ и фестивала „Дани комедије“,  у Јагодини, 2016. године.

Као добитник Кенедијеве стипендије коју додељује  Стејт департмент и Џон Ф. Кенеди Центар извођачких уметности, 2010.  учествовала  у програму за позоришне редитеље  у Вашингтону, Њујорку и Чикагу и похађала бројне радионице, предавања и конференције.

Похађала интернационални семинар за позоришне редитеље у организацији АСИТЕЖ из Немачке, уз сарадњу међународног АСИТЕЖ-а, у Националном позоришту у Манхајму, 2015. године.

Учествовала је на многим трибинама, водила бројне радионице и одржала гостујућа предавања на Факултету музичкe уметности у Београду, Факултету уметности Универзитета у Приштини, Факултету техничких наука, Департман за архитектуру и урбанизам, студијски програм Сценски дизајн, Универзитет у Новом Саду.

 

Чланство у уметничким / научним организацијама

Представница у НУН већу ФДУ и Уметничком већу ФДУ;

Чланица председништва Удружења драмских уметника Србије;

Чланица председништва ЛУДУС-а;

Чланица Уметничког већа Стеријиног позорја;

Чланица АСИТЕЖ-а;

Чланица Удружења драмских уметника Србије;

Од 2012. до 2015. године запослена је као стална редитељка у Народном позоришту Суботица;

 

 

НАГРАДЕ

 

Црна овца - НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ, РЕЖИЈУ И СЦЕНОГРАФИЈУ, ТРИ ГЛУМАЧКЕ НАГРАДЕ, Фестивал професионалних позоришта Србије „Јоаким Вујић“, Крагујевац, 2022; НАГРАДА ЗА КОРЕОГРАФИЈУ, Фестивал босанскохерцеговачке драме Зеница, 2022.

За сада је све ок - НАГРАДА ''Бора Михаиловић'' за допринос позоришном животу града Крушевца и Србије у 2021.

За сада је све ок – НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ по оцени жирија новинара, међународни фестивал „Театар на раскршћу“ у Нишу, 2021; НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ округлог стола критике и глумачка награда „Јоаким Вујић“, Фестивал „Јоаким Вујић“ у Лесковцу, 2021.

Калигула – НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ СЕЗОНЕ У НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ, НАГРАДА ''РАША ПЛАОВИЋ'' за најбоље глумачко остварење на београдским сценама у сезони 2019/20, за улогу Калигуле, Народно позориште у Београду, 2020.

Моби Дик – НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ за децу и младе у Србији у 2017. години, АСИТЕЖ Србије, Београд, 2018.

Казимир и Каролина - НАГРАДА "АРДАЛИОН" ЗА РЕЖИЈУ и НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ, 20. Југословенски позоришни фестивал, Ужице, 2015.

Казимир и Каролина и Носорог - НАГРАДА ЗА РЕЖИЈУ и НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ - 23. Фестивал класике „Вршачка позоришна јесен“, Вршац, 2015.

Казимир и Каролина - СТЕРИЈИНА НАГРАДА ЗА РЕЖИЈУ и НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ, (две глумачке Стеријине награде, као и награда за костим и сценографију) 60. Фестивал Стеријино позорје, Нови Сад, 2015.

Носорог- НАГРАДА ЗА РЕЖИЈУ и НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ, 65. Фестивал професионалних позоришта Војводине, Кикинда, 2015.

Народна драма - НАГРАДА ЗА РЕЖИЈУ, "51. Фестивал професионалних позоришта Србије Јоаким Вујић", у Шапцу, 2015.

Мистер Долар- НАГРАДА ЗА РЕЖИЈУ, Фестивал “Дани Комедије” у Јагодини, 2015.

Бизарно – НАГРАДА ЗА РЕЖИЈУ, “Фестивал првоизведених представа” у Алексинцу, 2015.

Носорог- НАГРАДА ЗА РЕЖИЈУ, “ЈоакимИнтерФест” у Крагујевцу, 2014.

Чудо у Поскоковој Драги - НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ на фестивалу “Тврђава театар” у Смедереву, 2013.

Пинокио - НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ на 21. “Которском фестивалу позоришта за децу”, по оцени Дечијег жирија и Жирија града Котора, 2013.

Хеда Габлер - НАГРАДА ЗА НАЈБОЉУ ПРЕДСТАВУ на фестивалу “Театар у једном дејству” у Младеновцу, 2011.

Самоудица - НАГРАДА ЗА РЕЖИЈУ “ЉУБОМИР-МУЦИ ДРАШКИЋ”, Атеље 212 и Град Београд, 2009.

Породичне приче - НАГРАДА ЗА РЕЖИЈУ “ SETKANI/ENCOUNTER 2008” (Интернационални  студентски позорисни фестивал у Брну), Чешка Република, 2008.

НАГРАДА “ др Хуго Клајн” најбољем студенту позоришне режије у генерацији, Факултет Драмских Уметности, 2007.

 

Представе броје преко 40 најзначајних ГЛУМАЧКИХ награда у које спадају: четири „Стеријине награде“, три награде „Ардалион“, две награде „Раша Плаовић“, награда „Зоран Радмиловић“, награда „Петар Банићевић“, пет награда „Јоаким Вујић“, награда „Милош Жутић“, награда „Мирослав Буца Мирковић“, награда „Вељко Маричић“, награда „Бранка и Млађа Веселиновић“, нагрда „Олга Ивановић“, награда „Др Бранивој Ђорђевић“, и многе друге.

 

Е-пошта

snezanatrisic@yahoo.com