dr um. Snežana Trišić

Vanredni profesor

Biografija

Katedra

Katedra za pozorišnu i radio režiju

 

Predmeti

Pozorišna režija – osnovne studije

Režija za digitalno okruženje – master studije Digitalna transformacija medija i kulture

 

Obrazovanje

Diplomirala je Pozorišnu i radio režiju 2009. godine na Fakultetu dramskih umetnosti, u klasi profesora Nikole Jevtića i Alise Stojanović, predstavom Samoudica, Aleksandra Radivojevića, u pozorištu Atelje 212;

Doktorirala je pozorišnu režiju 2021. godine na FDU doktorskom disertacijom Istraživanje fenomena apsurda u kreiranju rediteljskog postupka u savremenom pozorištu, pod mentorstvom profesora emeritusa Svetozara Rapajića, predstavom Kaligula, Albera Kamija, u Narodnom pozorištu u Beogradu.

 

Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast

Pozorišna režija

Od 2015. godine sarađuje sa red. prof. Ivanom Vujić na glavnom predmetu Pozorišna režija na Katedri za pozorišnu i radio režiju.

 

Režija za digitalno okruženje

Od 2019. godine izvodi nastavu na master studijama - Digitalna transformacija medija i kulture, na predmetu Režija za digitalno okruženje, zajedno sa red. prof. Milošem Pavlovićem i vanr. prof. Andrijanom Stojković.

 

Umetnički rad i istraživanje

REŽIJE PREDSTAVA

 

Buba u uhu, Žorž Fejdo, Hrvatsko narodno kazalište Varaždin, Hrvatska (2022);

Crna ovca (režija, scenografija i koreografija), Vida Davidović, Kraljevačko pozorište, Kraljevo, Srbija (2022);

Za sada je sve ok, autorski projekat Nataše Rajković, Snežane Trišić i ansambla predstave, u režiji Snežane Trišić, Kruševačko pozorište (2021);

Kaligula, Alber Kami, Narodno pozorište u Beogradu, Srbija (2020); 

Zabava za Borisa, Tomas Bernhard, Prešernovo gledališče Kranj, Slovenija (2019);

Animals, Uglješa Šajtinac, Kruševačko pozorište (2018);

Ričard Treći, Vilijem Šekspir, Narodno pozorište u Beogradu (2017);

Deca Radosti, Milena Marković, Atelje 212 (2016);

Terorizam, Vladimir i Oleg Presnjakov, Beogradsko dramsko pozorište, (2016);

Ždrelo, Žanina Mirčevska, Narodno pozorište Kikinda, (2016);

Šta se dogodilo nakon što je Nora napustila svoga muža ili stubovi društava, Elfride Jelinek, Jugoslovensko dramsko pozorište (2015);

Iza kulisa, Majkl Frejn, Narodno pozorište  Subotica (2015);  

Mister Dolar, Branislav Nušić, Narodno pozorište Subotica (2014);  

Nosorog, Ežen Jonesko, Narodno pozorište Kikinda (2014);

Kazimir i Karolina, Eden fon Horvat, Atelje 212 (2014);

Čudo u Poskokovoj Dragi, Ante Tomić/ dramatizacija Maja Pelević, Narodno pozorište  Subotica (2012);

Narodna drama (režija i scenografija), Olga Dimitrijević, pozorište “Bora Stanković”, Vranje ( 2012);

Heda Gabler, Henrik Ibzen, Narodno pozorište u Beogradu (2011);

Pošto pašteta?, Tanja Šljivar, Atelje 212 (2011);

Samoudica, Aleksandar Radivojević, Atelje 212, 2009.

 

Režije predstava u pozorištu za decu i mlade:

Snežana i sedam patuljaka, Ljubivoje Ršumović,       Pozorište Boško Buha, (2020);

Mobi Dik, Herman Melvil/ dramatizacija Dimitrije Kokanov, Malo pozorište ''Duško Radović'' (2017);

Pinokio, Karlo Kolodi/ dramatizacija Jelena Mijović, Gradsko pozorište Podgorica (2013);

 

Naučno-istraživački rad

Održala sedmodnevnu radionicu Rituali novog doba na Internacionalnoj letnjoj školi Univerziteta umetnosti Beograd, u Kotoru, 2019.

Učestvovala na međunarodnoj naučnoj konferenciji Pozorište između politike i političnosti: novi izazovi, FDU, 2018.

U okviru 45. festivala „Dani komedije“ u Jagodini, učestvovala je na Međunarodnom simpozijumu Komedija – naš savremenik (Komedija i komično i njihov uticaj na društvenu stvarnost zapadnog Balkana) na Fakultetu pedagoških nauka, u organizaciji Laboratorije izvođačkih umetnosti FDU i festivala „Dani komedije“,  u Jagodini, 2016. godine.

Kao dobitnik Kenedijeve stipendije koju dodeljuje  Stejt department i Džon F. Kenedi Centar izvođačkih umetnosti, 2010.  učestvovala  u programu za pozorišne reditelje  u Vašingtonu, Njujorku i Čikagu i pohađala brojne radionice, predavanja i konferencije.

Pohađala internacionalni seminar za pozorišne reditelje u organizaciji ASITEŽ iz Nemačke, uz saradnju međunarodnog ASITEŽ-a, u Nacionalnom pozorištu u Manhajmu, 2015. godine.

Učestvovala je na mnogim tribinama, vodila brojne radionice i održala gostujuća predavanja na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, Fakultetu umetnosti Univerziteta u Prištini, Fakultetu tehničkih nauka, Departman za arhitekturu i urbanizam, studijski program Scenski dizajn, Univerzitet u Novom Sadu.

 

Članstvo u umetničkim / naučnim organizacijama

Predstavnica u NUN veću FDU i Umetničkom veću FDU;

Članica predsedništva Udruženja dramskih umetnika Srbije;

Članica predsedništva LUDUS-a;

Članica Umetničkog veća Sterijinog pozorja;

Članica ASITEŽ-a;

Članica Udruženja dramskih umetnika Srbije;

Od 2012. do 2015. godine zaposlena je kao stalna rediteljka u Narodnom pozorištu Subotica;

 

 

NAGRADE

 

Crna ovca - NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU, REŽIJU I SCENOGRAFIJU, TRI GLUMAČKE NAGRADE, Festival profesionalnih pozorišta Srbije „Joakim Vujić“, Kragujevac, 2022; NAGRADA ZA KOREOGRAFIJU, Festival bosanskohercegovačke drame Zenica, 2022.

Za sada je sve ok - NAGRADA ''Bora Mihailović'' za doprinos pozorišnom životu grada Kruševca i Srbije u 2021.

Za sada je sve ok – NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU po oceni žirija novinara, međunarodni festival „Teatar na raskršću“ u Nišu, 2021; NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU okruglog stola kritike i glumačka nagrada „Joakim Vujić“, Festival „Joakim Vujić“ u Leskovcu, 2021.

Kaligula – NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU SEZONE U NARODNOM POZORIŠTU, NAGRADA ''RAŠA PLAOVIĆ'' za najbolje glumačko ostvarenje na beogradskim scenama u sezoni 2019/20, za ulogu Kaligule, Narodno pozorište u Beogradu, 2020.

Mobi Dik – NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU za decu i mlade u Srbiji u 2017. godini, ASITEŽ Srbije, Beograd, 2018.

Kazimir i Karolina - NAGRADA "ARDALION" ZA REŽIJU i NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU, 20. Jugoslovenski pozorišni festival, Užice, 2015.

Kazimir i Karolina i Nosorog - NAGRADA ZA REŽIJU i NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU - 23. Festival klasike „Vršačka pozorišna jesen“, Vršac, 2015.

Kazimir i Karolina - STERIJINA NAGRADA ZA REŽIJU i NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU, (dve glumačke Sterijine nagrade, kao i nagrada za kostim i scenografiju) 60. Festival Sterijino pozorje, Novi Sad, 2015.

Nosorog- NAGRADA ZA REŽIJU i NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU, 65. Festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Kikinda, 2015.

Narodna drama - NAGRADA ZA REŽIJU, "51. Festival profesionalnih pozorišta Srbije Joakim Vujić", u Šapcu, 2015.

Mister Dolar- NAGRADA ZA REŽIJU, Festival “Dani Komedije” u Jagodini, 2015.

Bizarno – NAGRADA ZA REŽIJU, “Festival prvoizvedenih predstava” u Aleksincu, 2015.

Nosorog- NAGRADA ZA REŽIJU, “JoakimInterFest” u Kragujevcu, 2014.

Čudo u Poskokovoj Dragi - NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU na festivalu “Tvrđava teatar” u Smederevu, 2013.

Pinokio - NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU na 21. “Kotorskom festivalu pozorišta za decu”, po oceni Dečijeg žirija i Žirija grada Kotora, 2013.

Heda Gabler - NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU na festivalu “Teatar u jednom dejstvu” u Mladenovcu, 2011.

Samoudica - NAGRADA ZA REŽIJU “LJUBOMIR-MUCI DRAŠKIĆ”, Atelje 212 i Grad Beograd, 2009.

Porodične priče - NAGRADA ZA REŽIJU “ SETKANI/ENCOUNTER 2008” (Internacionalni  studentski pozorisni festival u Brnu), Češka Republika, 2008.

NAGRADA “ dr Hugo Klajn” najboljem studentu pozorišne režije u generaciji, Fakultet Dramskih Umetnosti, 2007.

 

Predstave broje preko 40 najznačajnih GLUMAČKIH nagrada u koje spadaju: četiri „Sterijine nagrade“, tri nagrade „Ardalion“, dve nagrade „Raša Plaović“, nagrada „Zoran Radmilović“, nagrada „Petar Banićević“, pet nagrada „Joakim Vujić“, nagrada „Miloš Žutić“, nagrada „Miroslav Buca Mirković“, nagrada „Veljko Maričić“, nagrada „Branka i Mlađa Veselinović“, nagrda „Olga Ivanović“, nagrada „Dr Branivoj Đorđević“, i mnoge druge.

 

E-pošta

snezanatrisic@yahoo.com