Биографија
Катедра
Драматургија
Предмети
Позоришна и радио драматургија 4 (на ОАС)
Позоришна и радио драматургија (на МАС)
Образовање
Факултет драмских уметности, Београд, основне и мастер студије драматургије
Институт за примењене позоришне студије, Гисен, Немачка, мастер студије
Уметничка односно научно-истраживачка област
Драматургија, и драмско писање, сценаристика, теорија изведбе, писање за перформанс
Уметнички рад и истраживање
- Изведена дела у позоришту, перформансу и филму (избор):
- Пошто паштета?, режија: Снежана Тришић, Београд, Атеље 212, 2012.
- Гребање или Како се убила моја бака, режија: Селма Спахић, праизведба: Зеница, Босанско народно позориште, Битеф театар и Heartefact fond Београд, 2012., наредне изведбе: УК Пароброд Београд, Загреб, Казалиште младих Дубрава, Пољска, Олштин, Позориште Stefan Jaracz, Мркоњић Град, Градско позориште, Крагујевац, Дом омладине, Албанија, Тирана, Национално експериментално позориште, Dramatische Republik, Берлин
- Ми смо они на које су нас родитељи упозоравали, праизведба у режији Мирјане Карановић, Зеница, Босанско народно позориште/Сарајево, Камерни театар 55, 2016.; даље изведбе: Немачка, Берлин, Theatertreffen Stuckemarkt и Немачка, Штутгарт, Schauspiel;
- Али град ме је штитио, режија Бојан Ђорђев, Ужице, Народно позориште, 2018, и Шпанија, Барселона, позориште Nau Ivanow, Фестивал драматургије кризе
- Као и све слободне дјевојке, режија: праизведба Немачка, Берлин, Deutsches Theater, 2017.; даље изведбе: Загреб, казалиште Гавела, WDR радио, Келн, Theater Paderborn Немачка, Финска, Хелсинки, Народно позориште, САД, Чикаго, IVP фестивал, Италија, Рим, Teatro di Roma + радо драма на РАИ 3 + гостовања у Торину и Лећеу; домаћа прва изведба: Београд, Атеље 212, у режији Селме Спахић, 2022.
- Режим љубави, праизведба Атеље 212, Београд, 2018, у режији Бојана Ђорђева; следећа изведба: Берлин, Deutsches Theaater 2019., и DramatikerInnen Festival, Грац 2020.;
- Ich, Europa, праизведба: Schauspiel Dortmund, режија: Marcus Lobbes; следеће изведбе: Театар нови „К. Дејмек”, Лођ, и радио Београд 2, као радио драма у режији Димитрија Коканова
- Секс, уметност, комунизам (коауторица текста са Бојаном Ђорђевом и Тамаром Антонијевић), праизведба: БИТЕФ театар, Београд, 2019.
- Орландо, адаптација романа Вирџиније Вулф, у режији Бојана Ђорђева, Народно позориште Београд, 2021.
- Радови на сцени - изложба/аудио инсталација/перформанс(са групом уметника), павиљон Србије на Прашком квадријеналу - фестивалу сценског дизајна 2019.
- Кише другачије падају (коауторка изведбеног у радифонског текста са М. Драгосављевић и Д. Дражић), Оставинска галерија и Out of sight, 2021.
- From Tomorrow On / дугометражни филм (косценаристкиња са редитељима Иваном Марковићем и Linfeng Wuom), премијера: Берлинале 2019.13. Келти (косценаристкиња са редитељком Милицом Томовић), премијера, Берлинале 2021. године
- Опера I do not know that word yet, редитељи Б. Ђорђев/Д. Калуђеровић, композиторka М. Балубџић, продукција: Аустрија, Грац, Фестивал Steirischer Herbst, 2021.
Научно-истраживачки рад
Објављени радови:
Хтео не хтео, морам глумити - есеј о раду Томија Јанежича, Нови Сад, часопис Сцена, 2013; Сви се играмо позоришта - есеј о раду трупе Needcomplany, Нови Сад, часопис Сцена, 2014; Иронија и фатализам у музичким секвенцама у филмовима Клода Шаброла; Ниш, у књизи Студирање Шаброла (ур. Ђ. Милосављевић), 2014; Читање наглас као перформативна пракса (део мастер тезе, о раду Иване Сајко), Нови Сад, часопис Сцена, 2019; Ауторефернцијално читање у изведби Rose is a rose is a rose Иване Сајко(део теоријске мастер тезе)Катовице, у публикацији Шлеског универзитета: Од мобилности до интеракције Драмско писмо и казалиште у Босни и Херцеговини, Црној Гори, Хрватској, на Косову, у Македонији, Словенији и Србији (ур. Габриела Абрасович), 2020; Politicality of Reading and Listening in the Performance The Discreet Charm of Marxism by Bojan Djordjev - на енглеском (део теоријске мастер тезе) часопис Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe (ур. Горан Павлић);
Чланство у уметничким / научним организацијама
Чланица УДУС-а
Чланица умјетничког не-колектива Björnsonova
Тања Шљивар је драмска ауторка. Рођена је у Бањалуци, и студирала је драматургију у Београду, као и примењене позоришне студије у Гисену. Драме су јој извођене, објављивање и сценски читане на више од десет језика и то у Босни и Херцеговини (БНП Зеница); Србији (Атеље 212, Народно позориште Београд, Народно позориште Ужице, БИТЕФ театар); Немачкој (Deustches Тheater Берлин, Scahuspiel Stuttgart, Schauspiel Dortmund, Тheater Paderborn), Пољској, Финској, Хрватској, Албанији, Шпанији, Аустрији и Словачкој и САД. Поред драма пише и филмске сценарије, кратке приче, теоријске текстове, либрета и текстове за пројекте из визуелних умјетности. Добитница је награде за студента генерације на ФДУ за школску 2011, Стеријине награде за текст савремене драме, као и двије награде ,,Миодраг Жалица’’, Кочићеве награде за најбољу драму на Театар фесту у Бањалуци, те награда ,,Борислав Михајловић Михиз’’ и ,,Слободан Селенић’’, а била је номинована и за Retzhoferdramapreiss у Аустрији, и награду секције Stückemarkt на фестивалу Тheatertreffen у Берлину. Током 2019. године радила је као директорка драме у Народном позоришту у Београду. Била је гошћа књижевних резиденција у Сплиту, Приштини, Бечу, Грацу, Прагу , Будимпешти и на Мајроци.
Е-пошта
Менторство
Мастер академске студије
- Драма "Ова вештица не гори или бајка о бесу изнутра", Ана Марковић, 04.10.2024.
- "Генеза једног пропадања/Преобразба", Теодора Марковић, 04.10.2024.
- Драма "Људске ствари", Ана Огризовић, 15.04.2024.