Тања Шљивар

Доцент

Биографија

Катедра

Драматургија

 

Предмети

Позоришна и радио драматургија 4 (на ОАС)

Позоришна и радио драматургија (на МАС)

 

Образовање

Факултет драмских уметности, Београд, основне и мастер студије драматургије

Институт за примењене позоришне студије, Гисен, Немачка, мастер студије

 

Уметничка односно научно-истраживачка област

Драматургија, и драмско писање, сценаристика, теорија изведбе, писање за перформанс

 

Уметнички рад и истраживање

  1. Изведена дела у позоришту, перформансу и филму (избор):
  2. Пошто паштета?, режија: Снежана Тришић, Београд, Атеље 212, 2012.
  3. Гребање или Како се убила моја бака, режија: Селма Спахић, праизведба: Зеница, Босанско народно позориште, Битеф театар  и Heartefact fond Београд, 2012., наредне изведбе: УК Пароброд Београд, Загреб, Казалиште младих Дубрава, Пољска, Олштин, Позориште Stefan Jaracz, Мркоњић Град, Градско позориште, Крагујевац, Дом омладине, Албанија, Тирана, Национално експериментално позориште, Dramatische Republik, Берлин
  4. Ми смо они на које су нас родитељи упозоравали, праизведба у режији Мирјане Карановић, Зеница, Босанско народно позориште/Сарајево, Камерни театар 55, 2016.; даље изведбе: Немачка, Берлин, Theatertreffen Stuckemarkt и Немачка, Штутгарт, Schauspiel;
  5. Али град ме је штитио, режија Бојан Ђорђев, Ужице, Народно позориште, 2018, и Шпанија, Барселона, позориште Nau Ivanow, Фестивал драматургије кризе
  6. Као и све слободне дјевојке, режија: праизведба Немачка, Берлин, Deutsches Theater, 2017.; даље изведбе: Загреб, казалиште Гавела, WDR радио, Келн, Theater Paderborn Немачка, Финска, Хелсинки, Народно позориште, САД, Чикаго, IVP фестивал, Италија, Рим, Teatro di Roma + радо драма на РАИ 3 + гостовања у Торину и Лећеу; домаћа прва изведба: Београд, Атеље 212,  у режији Селме Спахић, 2022.
  7. Режим љубави, праизведба Атеље 212, Београд, 2018, у режији Бојана Ђорђева; следећа изведба: Берлин, Deutsches Theaater 2019., и DramatikerInnen Festival, Грац 2020.;
  8. Ich, Europa, праизведба: Schauspiel Dortmund, режија: Marcus Lobbes; следеће изведбе: Театар нови „К. Дејмек”, Лођ, и радио Београд 2, као радио драма у режији Димитрија Коканова
  9. Секс, уметност, комунизам (коауторица текста са Бојаном Ђорђевом и Тамаром Антонијевић), праизведба: БИТЕФ театар, Београд, 2019.
  10. Орландо, адаптација романа Вирџиније Вулф, у режији Бојана Ђорђева, Народно позориште Београд, 2021.
  11. Радови на сцени - изложба/аудио инсталација/перформанс(са групом уметника), павиљон Србије на Прашком квадријеналу - фестивалу сценског дизајна 2019.
  12. Кише другачије падају (коауторка изведбеног у радифонског текста са М. Драгосављевић и Д. Дражић), Оставинска галерија и Out of sight, 2021.
  13. From Tomorrow On / дугометражни филм (косценаристкиња са редитељима Иваном Марковићем и Linfeng Wuom), премијера: Берлинале 2019.13. Келти (косценаристкиња са редитељком Милицом Томовић), премијера, Берлинале 2021. године
  14. Опера I do not know that word yet, редитељи Б. Ђорђев/Д. Калуђеровић, композиторka М. Балубџић, продукција: Аустрија, Грац, Фестивал  Steirischer Herbst, 2021.

Научно-истраживачки рад

Објављени радови:

Хтео не хтео, морам глумити - есеј о раду Томија Јанежича, Нови Сад, часопис Сцена, 2013; Сви се играмо позоришта - есеј о раду трупе Needcomplany,  Нови Сад, часопис Сцена, 2014; Иронија и фатализам у музичким секвенцама у филмовима Клода Шаброла; Ниш, у књизи Студирање Шаброла (ур. Ђ. Милосављевић), 2014; Читање наглас као перформативна пракса (део мастер тезе, о раду Иване Сајко), Нови Сад, часопис Сцена, 2019; Ауторефернцијално читање у изведби Rose is a rose is a rose Иване Сајко(део теоријске мастер тезе)Катовице, у публикацији Шлеског универзитета: Од мобилности до интеракције Драмско писмо и казалиште у Босни и Херцеговини, Црној Гори, Хрватској, на Косову, у Македонији, Словенији и Србији (ур. Габриела Абрасович), 2020; Politicality of Reading and Listening in the Performance The Discreet Charm of Marxism by Bojan Djordjev - на енглеском (део теоријске мастер тезе) часопис Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe (ур. Горан Павлић);

 

Чланство у уметничким / научним организацијама

Чланица УДУС-а

Чланица умјетничког не-колектива Björnsonova

 

 

Тања Шљивар је драмска ауторка. Рођена је у Бањалуци, и студирала је драматургију у Београду, као и примењене позоришне студије у Гисену. Драме су јој извођене, објављивање и сценски читане на више од десет језика и то у Босни и Херцеговини (БНП Зеница); Србији (Атеље 212, Народно позориште Београд, Народно позориште Ужице, БИТЕФ театар); Немачкој (Deustches Тheater Берлин,  Scahuspiel Stuttgart, Schauspiel Dortmund, Тheater Paderborn), Пољској, Финској, Хрватској, Албанији, Шпанији, Аустрији и Словачкој и САД. Поред драма пише и филмске сценарије, кратке приче, теоријске текстове, либрета и текстове за пројекте из визуелних умјетности. Добитница је награде за студента генерације на ФДУ за школску 2011, Стеријине награде за текст савремене драме, као и двије награде ,,Миодраг Жалица’’, Кочићеве награде за најбољу драму на Театар фесту у Бањалуци, те награда ,,Борислав Михајловић Михиз’’ и ,,Слободан Селенић’’, а била је номинована и за Retzhoferdramapreiss у Аустрији, и награду секције Stückemarkt на фестивалу Тheatertreffen у Берлину. Током 2019. године радила је као директорка драме у Народном позоришту у Београду. Била је гошћа књижевних резиденција у Сплиту, Приштини, Бечу, Грацу, Прагу , Будимпешти и на Мајроци.

 

Е-пошта

tanjasljivar13@gmail.com