Biografija
Katedra
Dramaturgija
Predmeti
Pozorišna i radio dramaturgija 4 (na OAS)
Pozorišna i radio dramaturgija (na MAS)
Obrazovanje
Fakultet dramskih umetnosti, Beograd, osnovne i master studije dramaturgije
Institut za primenjene pozorišne studije, Gisen, Nemačka, master studije
Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast
Dramaturgija, i dramsko pisanje, scenaristika, teorija izvedbe, pisanje za performans
Umetnički rad i istraživanje
- Izvedena dela u pozorištu, performansu i filmu (izbor):
- Pošto pašteta?, režija: Snežana Trišić, Beograd, Atelje 212, 2012.
- Grebanje ili Kako se ubila moja baka, režija: Selma Spahić, praizvedba: Zenica, Bosansko narodno pozorište, Bitef teatar i Heartefact fond Beograd, 2012., naredne izvedbe: UK Parobrod Beograd, Zagreb, Kazalište mladih Dubrava, Poljska, Olštin, Pozorište Stefan Jaracz, Mrkonjić Grad, Gradsko pozorište, Kragujevac, Dom omladine, Albanija, Tirana, Nacionalno eksperimentalno pozorište, Dramatische Republik, Berlin
- Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali, praizvedba u režiji Mirjane Karanović, Zenica, Bosansko narodno pozorište/Sarajevo, Kamerni teatar 55, 2016.; dalje izvedbe: Nemačka, Berlin, Theatertreffen Stuckemarkt i Nemačka, Štutgart, Schauspiel;
- Ali grad me je štitio, režija Bojan Đorđev, Užice, Narodno pozorište, 2018, i Španija, Barselona, pozorište Nau Ivanow, Festival dramaturgije krize
- Kao i sve slobodne djevojke, režija: praizvedba Nemačka, Berlin, Deutsches Theater, 2017.; dalje izvedbe: Zagreb, kazalište Gavela, WDR radio, Keln, Theater Paderborn Nemačka, Finska, Helsinki, Narodno pozorište, SAD, Čikago, IVP festival, Italija, Rim, Teatro di Roma + rado drama na RAI 3 + gostovanja u Torinu i Lećeu; domaća prva izvedba: Beograd, Atelje 212, u režiji Selme Spahić, 2022.
- Režim ljubavi, praizvedba Atelje 212, Beograd, 2018, u režiji Bojana Đorđeva; sledeća izvedba: Berlin, Deutsches Theaater 2019., i DramatikerInnen Festival, Grac 2020.;
- Ich, Europa, praizvedba: Schauspiel Dortmund, režija: Marcus Lobbes; sledeće izvedbe: Teatar novi „K. Dejmek”, Lođ, i radio Beograd 2, kao radio drama u režiji Dimitrija Kokanova
- Seks, umetnost, komunizam (koautorica teksta sa Bojanom Đorđevom i Tamarom Antonijević), praizvedba: BITEF teatar, Beograd, 2019.
- Orlando, adaptacija romana Virdžinije Vulf, u režiji Bojana Đorđeva, Narodno pozorište Beograd, 2021.
- Radovi na sceni - izložba/audio instalacija/performans(sa grupom umetnika), paviljon Srbije na Praškom kvadrijenalu - festivalu scenskog dizajna 2019.
- Kiše drugačije padaju (koautorka izvedbenog u radifonskog teksta sa M. Dragosavljević i D. Dražić), Ostavinska galerija i Out of sight, 2021.
- From Tomorrow On / dugometražni film (koscenaristkinja sa rediteljima Ivanom Markovićem i Linfeng Wuom), premijera: Berlinale 2019.13. Kelti (koscenaristkinja sa rediteljkom Milicom Tomović), premijera, Berlinale 2021. godine
- Opera I do not know that word yet, reditelji B. Đorđev/D. Kaluđerović, kompozitorka M. Balubdžić, produkcija: Austrija, Grac, Festival Steirischer Herbst, 2021.
Naučno-istraživački rad
Objavljeni radovi:
Hteo ne hteo, moram glumiti - esej o radu Tomija Janežiča, Novi Sad, časopis Scena, 2013; Svi se igramo pozorišta - esej o radu trupe Needcomplany, Novi Sad, časopis Scena, 2014; Ironija i fatalizam u muzičkim sekvencama u filmovima Kloda Šabrola; Niš, u knjizi Studiranje Šabrola (ur. Đ. Milosavljević), 2014; Čitanje naglas kao performativna praksa (deo master teze, o radu Ivane Sajko), Novi Sad, časopis Scena, 2019; Autoreferncijalno čitanje u izvedbi Rose is a rose is a rose Ivane Sajko(deo teorijske master teze)Katovice, u publikaciji Šleskog univerziteta: Od mobilnosti do interakcije Dramsko pismo i kazalište u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Makedoniji, Sloveniji i Srbiji (ur. Gabriela Abrasovič), 2020; Politicality of Reading and Listening in the Performance The Discreet Charm of Marxism by Bojan Djordjev - na engleskom (deo teorijske master teze) časopis Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe (ur. Goran Pavlić);
Članstvo u umetničkim / naučnim organizacijama
Članica UDUS-a
Članica umjetničkog ne-kolektiva Björnsonova
Tanja Šljivar je dramska autorka. Rođena je u Banjaluci, i studirala je dramaturgiju u Beogradu, kao i primenjene pozorišne studije u Gisenu. Drame su joj izvođene, objavljivanje i scenski čitane na više od deset jezika i to u Bosni i Hercegovini (BNP Zenica); Srbiji (Atelje 212, Narodno pozorište Beograd, Narodno pozorište Užice, BITEF teatar); Nemačkoj (Deustches Theater Berlin, Scahuspiel Stuttgart, Schauspiel Dortmund, Theater Paderborn), Poljskoj, Finskoj, Hrvatskoj, Albaniji, Španiji, Austriji i Slovačkoj i SAD. Pored drama piše i filmske scenarije, kratke priče, teorijske tekstove, libreta i tekstove za projekte iz vizuelnih umjetnosti. Dobitnica je nagrade za studenta generacije na FDU za školsku 2011, Sterijine nagrade za tekst savremene drame, kao i dvije nagrade ,,Miodrag Žalica’’, Kočićeve nagrade za najbolju dramu na Teatar festu u Banjaluci, te nagrada ,,Borislav Mihajlović Mihiz’’ i ,,Slobodan Selenić’’, a bila je nominovana i za Retzhoferdramapreiss u Austriji, i nagradu sekcije Stückemarkt na festivalu Theatertreffen u Berlinu. Tokom 2019. godine radila je kao direktorka drame u Narodnom pozorištu u Beogradu. Bila je gošća književnih rezidencija u Splitu, Prištini, Beču, Gracu, Pragu , Budimpešti i na Majroci.
E-pošta
Mentorstvo
Master akademske studije
- Drama "Ova veštica ne gori ili bajka o besu iznutra", Ana Marković, 04.10.2024.
- "Geneza jednog propadanja/Preobrazba", Teodora Marković, 04.10.2024.
- Drama "Ljudske stvari", Ana Ogrizović, 15.04.2024.