Tanja Šljivar

Docent

Biografija

Katedra

Dramaturgija

 

Predmeti

Pozorišna i radio dramaturgija 4 (na OAS)

Pozorišna i radio dramaturgija (na MAS)

 

Obrazovanje

Fakultet dramskih umetnosti, Beograd, osnovne i master studije dramaturgije

Institut za primenjene pozorišne studije, Gisen, Nemačka, master studije

 

Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast

Dramaturgija, i dramsko pisanje, scenaristika, teorija izvedbe, pisanje za performans

 

Umetnički rad i istraživanje

  1. Izvedena dela u pozorištu, performansu i filmu (izbor):
  2. Pošto pašteta?, režija: Snežana Trišić, Beograd, Atelje 212, 2012.
  3. Grebanje ili Kako se ubila moja baka, režija: Selma Spahić, praizvedba: Zenica, Bosansko narodno pozorište, Bitef teatar  i Heartefact fond Beograd, 2012., naredne izvedbe: UK Parobrod Beograd, Zagreb, Kazalište mladih Dubrava, Poljska, Olštin, Pozorište Stefan Jaracz, Mrkonjić Grad, Gradsko pozorište, Kragujevac, Dom omladine, Albanija, Tirana, Nacionalno eksperimentalno pozorište, Dramatische Republik, Berlin
  4. Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali, praizvedba u režiji Mirjane Karanović, Zenica, Bosansko narodno pozorište/Sarajevo, Kamerni teatar 55, 2016.; dalje izvedbe: Nemačka, Berlin, Theatertreffen Stuckemarkt i Nemačka, Štutgart, Schauspiel;
  5. Ali grad me je štitio, režija Bojan Đorđev, Užice, Narodno pozorište, 2018, i Španija, Barselona, pozorište Nau Ivanow, Festival dramaturgije krize
  6. Kao i sve slobodne djevojke, režija: praizvedba Nemačka, Berlin, Deutsches Theater, 2017.; dalje izvedbe: Zagreb, kazalište Gavela, WDR radio, Keln, Theater Paderborn Nemačka, Finska, Helsinki, Narodno pozorište, SAD, Čikago, IVP festival, Italija, Rim, Teatro di Roma + rado drama na RAI 3 + gostovanja u Torinu i Lećeu; domaća prva izvedba: Beograd, Atelje 212,  u režiji Selme Spahić, 2022.
  7. Režim ljubavi, praizvedba Atelje 212, Beograd, 2018, u režiji Bojana Đorđeva; sledeća izvedba: Berlin, Deutsches Theaater 2019., i DramatikerInnen Festival, Grac 2020.;
  8. Ich, Europa, praizvedba: Schauspiel Dortmund, režija: Marcus Lobbes; sledeće izvedbe: Teatar novi „K. Dejmek”, Lođ, i radio Beograd 2, kao radio drama u režiji Dimitrija Kokanova
  9. Seks, umetnost, komunizam (koautorica teksta sa Bojanom Đorđevom i Tamarom Antonijević), praizvedba: BITEF teatar, Beograd, 2019.
  10. Orlando, adaptacija romana Virdžinije Vulf, u režiji Bojana Đorđeva, Narodno pozorište Beograd, 2021.
  11. Radovi na sceni - izložba/audio instalacija/performans(sa grupom umetnika), paviljon Srbije na Praškom kvadrijenalu - festivalu scenskog dizajna 2019.
  12. Kiše drugačije padaju (koautorka izvedbenog u radifonskog teksta sa M. Dragosavljević i D. Dražić), Ostavinska galerija i Out of sight, 2021.
  13. From Tomorrow On / dugometražni film (koscenaristkinja sa rediteljima Ivanom Markovićem i Linfeng Wuom), premijera: Berlinale 2019.13. Kelti (koscenaristkinja sa rediteljkom Milicom Tomović), premijera, Berlinale 2021. godine
  14. Opera I do not know that word yet, reditelji B. Đorđev/D. Kaluđerović, kompozitorka M. Balubdžić, produkcija: Austrija, Grac, Festival  Steirischer Herbst, 2021.

Naučno-istraživački rad

Objavljeni radovi:

Hteo ne hteo, moram glumiti - esej o radu Tomija Janežiča, Novi Sad, časopis Scena, 2013; Svi se igramo pozorišta - esej o radu trupe Needcomplany,  Novi Sad, časopis Scena, 2014; Ironija i fatalizam u muzičkim sekvencama u filmovima Kloda Šabrola; Niš, u knjizi Studiranje Šabrola (ur. Đ. Milosavljević), 2014; Čitanje naglas kao performativna praksa (deo master teze, o radu Ivane Sajko), Novi Sad, časopis Scena, 2019; Autoreferncijalno čitanje u izvedbi Rose is a rose is a rose Ivane Sajko(deo teorijske master teze)Katovice, u publikaciji Šleskog univerziteta: Od mobilnosti do interakcije Dramsko pismo i kazalište u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Makedoniji, Sloveniji i Srbiji (ur. Gabriela Abrasovič), 2020; Politicality of Reading and Listening in the Performance The Discreet Charm of Marxism by Bojan Djordjev - na engleskom (deo teorijske master teze) časopis Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe (ur. Goran Pavlić);

 

Članstvo u umetničkim / naučnim organizacijama

Članica UDUS-a

Članica umjetničkog ne-kolektiva Björnsonova

 

 

Tanja Šljivar je dramska autorka. Rođena je u Banjaluci, i studirala je dramaturgiju u Beogradu, kao i primenjene pozorišne studije u Gisenu. Drame su joj izvođene, objavljivanje i scenski čitane na više od deset jezika i to u Bosni i Hercegovini (BNP Zenica); Srbiji (Atelje 212, Narodno pozorište Beograd, Narodno pozorište Užice, BITEF teatar); Nemačkoj (Deustches Theater Berlin,  Scahuspiel Stuttgart, Schauspiel Dortmund, Theater Paderborn), Poljskoj, Finskoj, Hrvatskoj, Albaniji, Španiji, Austriji i Slovačkoj i SAD. Pored drama piše i filmske scenarije, kratke priče, teorijske tekstove, libreta i tekstove za projekte iz vizuelnih umjetnosti. Dobitnica je nagrade za studenta generacije na FDU za školsku 2011, Sterijine nagrade za tekst savremene drame, kao i dvije nagrade ,,Miodrag Žalica’’, Kočićeve nagrade za najbolju dramu na Teatar festu u Banjaluci, te nagrada ,,Borislav Mihajlović Mihiz’’ i ,,Slobodan Selenić’’, a bila je nominovana i za Retzhoferdramapreiss u Austriji, i nagradu sekcije Stückemarkt na festivalu Theatertreffen u Berlinu. Tokom 2019. godine radila je kao direktorka drame u Narodnom pozorištu u Beogradu. Bila je gošća književnih rezidencija u Splitu, Prištini, Beču, Gracu, Pragu , Budimpešti i na Majroci.

 

E-pošta

tanjasljivar13@gmail.com