др Ана Мартиноли

Редовни професор

Биографија

Предмети

Медијска продукција у дигиталном окружењу

Дигитална и медијска писменост

Дигитална трансформација медија и културних        добара

Digital Transformation in media and culture, UNESCO MA Chair in Cultural Policy and Management

Савремени менаџмент медија

 

Образовање

Факултет драмских уметности, Београд.

Наука о драмским уметностима

Продукција драмских уметности и медија

Менаџмент медија

 

Уметничка односно научно-истраживачка област

Менаџмент и продукција медија

Дигитални медији

Медијска публика

 

Уметнички рад и истраживање

  1. Сениор експерткиња на пројекту Нова медијска писменост, 2021-2022, Propulsion Фондација и USAID, Београд
  2. Cениор експерткиња на пројекту Support to Media Reforms in Republic of Serbia, 2019-2020, пројекат Европске Комисије, имплементиран у сарадњи са Министарством културе и информисања РС, Београд
  3. Консултанткиња на пројекту Learn 2 Discern - пројекат намењен развијању тренинг материјала у области медијске писмености, 2019, USAID: IREX, Београд
  4. Извршна уредница и водитељка научно-образовног документарног ТВ серијала У Мрежи (10 епизода), 2016-2017, Share fondacija – N1 Србија
  5. Ауторка и продуценткиња подкаст серијала Иза Твог Екрана, 2019-2021.

 

Научно-истраживачки рад

одабрани радови:

  • Мартиноли, А. и др, 2021, Приручник медијске и информационе писмености за родитеље, Фондација Propulsion Фонд : Министарство културе и информисања Републике Србије
  • Медијска писменост - Приручник за наставнике, васпитаче и стручне сараднике – група аутора, 2020, Делегација Европске Уније у РС, Министарство културе и информисањa РС
  • Мартиноли, А, 2020, Првих 15 година подкастинга – од експеримента до одрживог медијског бизнис модела, Београд: ФДУ
  • Мартиноли, А. и др, 2019, Регулаторни оквир и пословни модели онлајн медија (уредница и ко-ауторка), Београд: Фонд за отворено друштво
  • Мартиноли, А, 2019, У сусрет изазовима образовања за медије и културу 21. стољећа: Нова знања и вјештине за дигитално, интерактивно и партиципативно окружење, Загреб: Medijska istraživanja, 25 (2), 5-28.
  • Мартиноли, А. 2017. «Fake News - Медијска продукција и криза новинарства у доба пости-истине.» Зборник радова ФДУ, 31, Београд. стр. 43-60
  • А. Мартиноли, М. Драгићевић Шешић -  Управљање медијима цивилног друштва, 2016, Зборник Mediji civilnog društva - uputstvo za upotrebu, Нови Сад: НДНВ, стр. 47 – 89.
  • Мартиноли, А, 2016, Дигитална медијска публика – нова очекивања, нове навике, Загреб: In Medias Res, Центар за филозофију медија и медиолошка истраживања
  • Мартиноли, А, 2015, Стратегије програмирања комерцијалног радија, Београд: ФДУ и Самиздат Б92
  • Мартиноли, А. 2015. ,,Друштвене мреже и UGC као извори професионалног новинарског извештавања'', у: Вељановски Р. [ур.] Индикатори професионалног/непрофесионалног понашања новинара и медија. Београд: Факултет политичких наука, стр. 193-206
  • Мартиноли, А. 2013. ,,Публика и медијски мултитаскинг - подељена пажња у ери мултиплатформности.'' ЦМ - часопис за управљање комуницирањем, вол. 8, бр. 28, стр. 41-68

 

Чланство у уметничким / научним организацијама

  • Сарадница SHARE фондације, 2016 - данас
  • Чланица радне групе Podcast Node у оквиру Strenghtening Media Systems projekta, IREX / USAID – 2019 – 2020.
  • Алумни одбор Београдске отворене школе, 2019 – данас
  • Чланица Стручног савета Музеја Југославије, 2017 – данас
  • Чланица и председница Управног одбора Хартефакт фондације, 2016 – 2022.
  • Продекан за позоришни и радио смер, ФДУ – Београд, 2017 – 2022.
  • Чланица Савета Факултета драмских уметности, 2014 – 2016.

 

 

  • Консултанткиња највеће регионалне медијске групације United Media на пројекту израде програмског елабората за потребе Конкурса за издавање дозвола за емитовање телевизијског програма на националном нивоу (РЕМ), 2022.
  • Директорка програма и продуценткиња програма радија Б92 у периоду 2002-2015. Током тог периода бавила се дефинисањем предлога програма и израдом годишњих стратегија развоја радија у оквиру медијске куће Б92. Обављала евалуацију укупних програмских и продукционих резултата станице и дефинисала програмску шему. Координирала продукцију, продају и промоцију целокупног програма. Била задужена за контролу трошкова и израду буџета станице. Бринула о усклађености програма са медијским и осталим прописима. Учествовала у селекција кадрова, тренинзима и евалуацији.
  • Ауторка и креативна продуценткиња бројних нон-профит, друштвено ангажованих, као и програмских и комерцијалних радио кампања
  • Развила интердисциплинарни студијски мастер програм Дигитална трансформација медија и културе,  акредитован 2019. године и подржан од стране ОЕБС Мисије у Србији.
  • За потребе акредитације ФДУ 2008. и 2015. иновирала студијски програм основних студија из области радија - развила нове тематске јединице везане за програмску и креативну продукцију, дигиталне технологије и радио, менаџмент радио станице, истраживање публике, финансијски менаџмент радио станице.
  • На нивоу мастер студија увела нови предмет – Теорија и пракса дигиталних медија
  • На нивоу докторских студија увела изборни предмет – Глобални медији и дигиталне комуникације, 2008.

Менторство

Мастер академске студије

  • "МИМ као нови облик комуникације и промоције медијског садржаја у онлајн окружењу", Јована Мијатовић, 06.10.2023.
  • Политике коришћења глобалних платформи као фактор у креирању садржаја и етика пословања платформи; студија случаја видеа из Аокигахара шуме, јутјубера Логана Пола, Иконија Јефтић, 16.06.2023.
  • Интертекстуалност и трансмедијалност јапанске анимације на примеру mecha жанра, Вељко Кокотовић, 26.08.2020.
  • Проблем дигиталног рада и комодификације публике у контексту WEB 2.00, Марина Савић, 07.07.2020.
  • Дигитални медијски активизам - кампања за родну равноправност у online простору, Ева Шкорић, 29.10.2019.
  • Нове хибридне форме новинарства у дигиталном окружењу, Марина Зец, 30.10.2018.
  • Утицај сексуално експлицитног садржаја у медијима на децу и адолесценте, Игор Хорозовић, 30.10.2018.