Biografija
Predmeti
Medijska produkcija u digitalnom okruženju
Digitalna i medijska pismenost
Digitalna transformacija medija i kulturnih dobara
Digital Transformation in media and culture, UNESCO MA Chair in Cultural Policy and Management
Savremeni menadžment medija
Obrazovanje
Fakultet dramskih umetnosti, Beograd.
Nauka o dramskim umetnostima
Produkcija dramskih umetnosti i medija
Menadžment medija
Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast
Menadžment i produkcija medija
Digitalni mediji
Medijska publika
Umetnički rad i istraživanje
- Senior ekspertkinja na projektu Nova medijska pismenost, 2021-2022, Propulsion Fondacija i USAID, Beograd
- Cenior ekspertkinja na projektu Support to Media Reforms in Republic of Serbia, 2019-2020, projekat Evropske Komisije, implementiran u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja RS, Beograd
- Konsultantkinja na projektu Learn 2 Discern - projekat namenjen razvijanju trening materijala u oblasti medijske pismenosti, 2019, USAID: IREX, Beograd
- Izvršna urednica i voditeljka naučno-obrazovnog dokumentarnog TV serijala U Mreži (10 epizoda), 2016-2017, Share fondacija – N1 Srbija
- Autorka i producentkinja podkast serijala Iza Tvog Ekrana, 2019-2021.
Naučno-istraživački rad
odabrani radovi:
- Martinoli, A. i dr, 2021, Priručnik medijske i informacione pismenosti za roditelje, Fondacija Propulsion Fond : Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije
- Medijska pismenost - Priručnik za nastavnike, vaspitače i stručne saradnike – grupa autora, 2020, Delegacija Evropske Unije u RS, Ministarstvo kulture i informisanja RS
- Martinoli, A, 2020, Prvih 15 godina podkastinga – od eksperimenta do održivog medijskog biznis modela, Beograd: FDU
- Martinoli, A. i dr, 2019, Regulatorni okvir i poslovni modeli onlajn medija (urednica i ko-autorka), Beograd: Fond za otvoreno društvo
- Martinoli, A, 2019, U susret izazovima obrazovanja za medije i kulturu 21. stoljeća: Nova znanja i vještine za digitalno, interaktivno i participativno okruženje, Zagreb: Medijska istraživanja, 25 (2), 5-28.
- Martinoli, A. 2017. «Fake News - Medijska produkcija i kriza novinarstva u doba posti-istine.» Zbornik radova FDU, 31, Beograd. str. 43-60
- A. Martinoli, M. Dragićević Šešić - Upravljanje medijima civilnog društva, 2016, Zbornik Mediji civilnog društva - uputstvo za upotrebu, Novi Sad: NDNV, str. 47 – 89.
- Martinoli, A, 2016, Digitalna medijska publika – nova očekivanja, nove navike, Zagreb: In Medias Res, Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja
- Martinoli, A, 2015, Strategije programiranja komercijalnog radija, Beograd: FDU i Samizdat B92
- Martinoli, A. 2015. ,,Društvene mreže i UGC kao izvori profesionalnog novinarskog izveštavanja'', u: Veljanovski R. [ur.] Indikatori profesionalnog/neprofesionalnog ponašanja novinara i medija. Beograd: Fakultet političkih nauka, str. 193-206
- Martinoli, A. 2013. ,,Publika i medijski multitasking - podeljena pažnja u eri multiplatformnosti.'' CM - časopis za upravljanje komuniciranjem, vol. 8, br. 28, str. 41-68
Članstvo u umetničkim / naučnim organizacijama
- Saradnica SHARE fondacije, 2016 - danas
- Članica radne grupe Podcast Node u okviru Strenghtening Media Systems projekta, IREX / USAID – 2019 – 2020.
- Alumni odbor Beogradske otvorene škole, 2019 – danas
- Članica Stručnog saveta Muzeja Jugoslavije, 2017 – danas
- Članica i predsednica Upravnog odbora Hartefakt fondacije, 2016 – 2022.
- Prodekan za pozorišni i radio smer, FDU – Beograd, 2017 – 2022.
- Članica Saveta Fakulteta dramskih umetnosti, 2014 – 2016.
- Konsultantkinja najveće regionalne medijske grupacije United Media na projektu izrade programskog elaborata za potrebe Konkursa za izdavanje dozvola za emitovanje televizijskog programa na nacionalnom nivou (REM), 2022.
- Direktorka programa i producentkinja programa radija B92 u periodu 2002-2015. Tokom tog perioda bavila se definisanjem predloga programa i izradom godišnjih strategija razvoja radija u okviru medijske kuće B92. Obavljala evaluaciju ukupnih programskih i produkcionih rezultata stanice i definisala programsku šemu. Koordinirala produkciju, prodaju i promociju celokupnog programa. Bila zadužena za kontrolu troškova i izradu budžeta stanice. Brinula o usklađenosti programa sa medijskim i ostalim propisima. Učestvovala u selekcija kadrova, treninzima i evaluaciji.
- Autorka i kreativna producentkinja brojnih non-profit, društveno angažovanih, kao i programskih i komercijalnih radio kampanja
- Razvila interdisciplinarni studijski master program Digitalna transformacija medija i kulture, akreditovan 2019. godine i podržan od strane OEBS Misije u Srbiji.
- Za potrebe akreditacije FDU 2008. i 2015. inovirala studijski program osnovnih studija iz oblasti radija - razvila nove tematske jedinice vezane za programsku i kreativnu produkciju, digitalne tehnologije i radio, menadžment radio stanice, istraživanje publike, finansijski menadžment radio stanice.
- Na nivou master studija uvela novi predmet – Teorija i praksa digitalnih medija
- Na nivou doktorskih studija uvela izborni predmet – Globalni mediji i digitalne komunikacije, 2008.
Mentorstvo
Master akademske studije
- Strategije brendiranja i promocije podkasta na primeru srpskog medijskog tržišta, Teodora Sredojević, 29.10.2024.
- "MIM kao novi oblik komunikacije i promocije medijskog sadržaja u onlajn okruženju", Jovana Mijatović, 06.10.2023.
- Politike korišćenja globalnih platformi kao faktor u kreiranju sadržaja i etika poslovanja platformi; studija slučaja videa iz Aokigahara šume, jutjubera Logana Pola, Ikonija Jeftić, 16.06.2023.
- Intertekstualnost i transmedijalnost japanske animacije na primeru mecha žanra, Veljko Kokotović, 26.08.2020.
- Problem digitalnog rada i komodifikacije publike u kontekstu WEB 2.00, Marina Savić, 07.07.2020.
- Digitalni medijski aktivizam - kampanja za rodnu ravnopravnost u online prostoru, Eva Škorić, 29.10.2019.
- Uticaj seksualno eksplicitnog sadržaja u medijima na decu i adolescente, Igor Horozović, 30.10.2018.
- Nove hibridne forme novinarstva u digitalnom okruženju, Marina Zec, 30.10.2018.