Биографија
Катедра
Филмска и телевизијска продукција
Предмети
Телевизијска продукција (ОАС)
Телевизијска продукција (МАС)
Продукција реклама (МАС)
Медији и политичка кампања (МАС)
Креативна филмска и телевизијска продукција (ДАС)
Образовање
Основне студије Филмске и телевизијске продукције (ФДУ)
Магистарске студије Комуникологије (ФДУ)
Уметничка односно научно-истраживачка област
Уметност
Драмске и аудиовизуелне уметности:
Филмска и телевизијска продукција;
Реклама и медији
Уметнички рад и истраживање
- „Мора Бора“ – ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2021.
- „Кидање“ - ТВ драма по тексту Катарине Митровић, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ – ФДУ/РТС, 2020.
- „Реконструкција“ - ТВ драма по тексту Сташе Бајец, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2020.
- „Ћерка за пример”- ситком, Извршни продуцент и ментор - ФДУ/РТС, 2020.
- „Пролеће у јануару“ - ТВ драма по тексту Душана Ковачевића, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2019.
- „Анђела“ - ТВ драма по тексту Стевана Копривице, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2019.
- „Круг двојке“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2019.
- „Павиљони“ - ТВ драма по тексту Милене Марковић, Извршни продуцент и ментор циклуса драма „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2018.
- „Београдска трилогија“ - ТВ драма по тексту Биљане Србљановић ,, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2018.
- „Не играј на Енглезе“ - ТВ драма по тексту Владимира Ђурђевића, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2018.
- „Мрњавчевићи – кад гусле утихну“ - ситком, Извршни продуцент и ментор - ФДУ/РТС, 2018.
- „Брачне кризе“ - Ситком, Извршни Продуцент и ментор – РТРС Бања Лука, 2017.
- „Мастер Мајнд“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2017.
- „Пар и непар“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2016.
- „Хоћу кусур нећу жваку“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2015.
- „Ми смо већ победили“, Креативни продуцент спота и кампање, Специјалнa олимпијада Србије, 2015.
- „Митићи – да није комшијин“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2014.
- „Буди и ти херој дана“ Креативни продуцент кампање за компанију Coca Cola, 2013.
- „Маде ин Србија“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2013.
- „Замисли свет без шећера“ Креативни продуцент кампање за компанију Coca Cola, 2012.
- „Принудно слетање“- ситком, Извршни продуцент и ментор, 2012.
- „Класићи“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2011.
- „Европа ех та Европа“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2010.
- „Нова шанса“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2010.
- „Љубав и мода“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2009.
- „Цимери“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2008.
- „Желим(м)ир“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/TV FOX, 2007.
- „Продукциона репозиција Телевизије Будва“ аутор, 2005.
- Продукција и креативна дирекција више од 300 рекламних телевизијских спотова 1985-2009.
- Продуцент, редитељ и глумац синхронизације 50 дугометражних цртаних филмова, 1994-2009.
- Продуцент, редитељ и глумац синхронизације 30 телевизијских цртаних серија, 1994-2009.
- Уредник и продуцент серије ТВ емисија „Креативна радионица“, 1998-1999.
- Продуцент РТС-а. Продукција музичких и економско пропагандних емисија. Продукција Новогодишњег програма „Епепељуга“, 1988-1990.
- Продуцент Студија Б - Продукција 10 наменских филмова: Млади у Србији, Центропром, Неимар, Кулски штофови, Застава возила итд., 1985-1990.
- Организатор РТС – више забавно музичких и шоу емисија, 1982 – 1985.
- Телевизијска серија „Не тако давно“ – улога Дадовац, 1984.
- Продуцент позоришта „Догађај“, (Хоћеш да попијеш нешто, Нећемо о политици) 1982-1984.
- Телевизијска серија „Седам секретара СКОЈ-а“ – улога Земунац, 1981.
- Филм „Љуби, љуби ал главу не губи“ – улога Ћора, 1981.
- Филм „Дошло доба да се љубав проба“ – улога Ћора, 1980.
- Члан „Дечје драмске групе Радио Београда“, Глумац у више десетина радио драма, емисија (Добро јутро децо) и позоришних представа. 1970-1980.
Научно-истраживачки рад
1. “Traditional Audiovisual Media in the Digital Age – Power of Television”; New Horizons –Culture, Arts and Media in Digital Enviroment (Book of Abstracts – књига у припреми) ФДУ 2019. ISBN 978-86-82101-81-9
2. “Политички популизам и медијско законодавство у Србији”; Медији култура и уметност у доба популизма, Институт за позориште, филм, радио и телевизију, Факултет драмских уметности, Clio, 2018. ИСБН 978-86-82101-72-7
3. “Бренидрање у култури”, Гласник друштва конзерватора Србије број 33, 2009. ISSN 0950-9656 / COBISS SR – ID 15956482
4. „Креативни продуцент“ ТФТ бр. 5, часопис за театар, филм и телевизију. ISSN 1821-0120, 2009.
5. “Creative Entrepreneurship Education and Television Production in Serbia”; International Conference: “Creative Entrepreneurship and Education in Cultural Life”; Columbia College, Chicago, јул 2009.
6. „Креативни телевизијски продуцент“; Образовање, уметност и медији у процесу европских интеграција, ФДУ, 2008, ISBN 8682101408, 9788682101406
7. Потреба за редефинисањем методологије развоја радиодифузије у Србији; Образовање, уметност и медији у процесу европских интеграција, ФДУ, 2008, ISBN 8682101408, 9788682101406
8. „Истине и лажи у оглашавању“, Маркетинг Србија бр. 9, 2008 (ISSN 1459-8282)
9. „Реклама и млади у контексту медијске писмености“; Медијска писменост и цивилно друштво -ISBN 9958-9417-3-2 Сарајево, Босна и Херцеговина, септембар 2005. год.
10. „La monopolization du marshé de la télévision en Serbie”; Conférence internationale: Culture, territories et société en Europe, (књига апстракта), мај 2009, Гренобл.
11. Культурные индустрии в Сербии – пять лет спустя. 60 Параллель. Выпуск 3 (18), 2005. Сургут.
12. „Культурные индустрии в Сербии – успешная модель Балканика.“ Международная конференция: ТВОРЧЕСКИЕ ИНДУСТРИИ В ЖИЗНИ КУЛЬТУРЫ И ЖИЗНИ ГОРОДА, Санкт-Петербург, март 2005.
13. „Short specialized courses for professionals in culture, education and media“ International Conference: „Managing cultural dynamics within the renewed Europe“ Cracow, Poland, мај 2004.
14. „Искушења образовања за медијску писменост“, Београд Међународна конференција: „Медији и образовање”, октобар 2003.
15. „Образовање за савремени медијски менаџмент“ Међународна конференција: „Медији и образовање”, Београд, октобар 2003.
16. „Какву телевизију заслужује Србија”, Зборник радова Факултета драмских уметности 4, Београд, 2001. год.
17. ENCATC Thematic Workshop: Rethinking the interaction between culture, art and city and the process of implementing urban policies, Brussels, Bеlgium, 03 - 04. March 2005. New cultural urban policies of Belgrade.
18. “Professional education in museum management in Serbia”; International Conference , “Story telling in museum contexts. Innovative pedagogies to enhance personnel competence.“ Torino, Italy, 4 - 5. Februar 2005.
19. “E-learning for professional education”; ENCATC Thematic Workshop: E-learning; London, United Kingdom, 9.12. 2004.
20. “Short specialized courses for professionals in culture, education and media”; Међународна конференција: „Managing cultural dynamics within the renewed Europe“ Cracow, Poland, мај 2004. Пленарно предавање публиковано у целини.
21. “Simulation games in TV producing”; ENCATC Thematic Workshop: Designing simulation games to cultural management training, Barcelona, Spain, 15 – 16. October 2003.
22. “Искушења образовања за медијску писменост”; Међународна конференција: „Медији и образовање”, Београд, октобар 2003.
23. “Образовање за савремени медијски менаџмент”; Међународна конференција: „Медији и образовање”, Београд, октобар 2003.
24. “E- learning - New challenges for cultural management education”; International Conference on Cultural Management Education and Training, 25 – 29 June 2003; Torino, Italy.
25. “Примена методе акција-учење у процесу медијског описмењавања запослених у образовању”; International Conference: ENCATC Academy 2003 „Learning processes”, Thursday 16 to Sunday 19 January 2003. Utrecht School of the Arts, Utrecht, The Netherlands.
26. „Улога и значај пројекта доживотног образовања Центра за професионални развој и консалтинг Универзитета уметности у Београду у процесу реформе универзитета”; Међународна конференција: „Универзитет уметности као експериментални простор за уметничке, педагошке и научне иновације (од институционалне ка пројектној логици)”, Универзитет уметности у Београду и Немачка ректорска конференција 3–5. октобра 2002.
27. „Стратешки аспекти управљања пројектом - прва приватна телевизијска мрежа у Југославији”, IV интернационални симпозијум из пројектног менаџмента „YUPMA 2000”, април 2000. год.
28. „Оснивање прве приватне телевизијске мреже у Југославији”, Зборник радова Факултета драмских уметности 3, Београд, 2000. год.
29. „Потенцијали медијских тржишта централне и источне Европе”, VI међународни симпозијум „Окружење, менаџмент, конкурентност”, јун. 1998. год. стр. 586 – 591.
30. „Медијски аспект телешопа у управљању рекламном кампањом”, II интернационални симпозијум из пројектног менаџмента „Project management - nove metode i tehnike", Златибор, април 1998. год. стр. 196 – 200.
31. „ТВ мреже - опрема за лов на новим тржиштима”; Зборник радова Факултета драмских уметности 2, Београд, 1997.г. YU ISSN 1450-5681. стр. 488 – 494.
32. „Телешоп против теленовеле - Виђено на ТВ”; Зборник радова Факултета драмских уметности, Београд 1, 1997. год. YU ISSN 1450-5681. стр. 390 – 398.
33. „Television For New Millennium”; Media And Culture (Culture in market economy -- Economy in culture). Дебрецин, Мађарска, октобар, 1997. стр. 135 – 143.
34. „Commercial TV Management - Creating the New Concept Of Culture in East And Central Europe", Management Tasks in the Process of Cultural Integration in Europe, новембар, 1996. год.
35. „Стратешки ТВ менаџмент у функцији остварења конкурентске предности" Зборник радова 5 међународног симпозијума SymOrg 96, Management and enterprise development. Врњачка Бања, јун 1996. стр. 213 – 218.
36. „Kereskedelmi tévé-menedzment”; Kultúra és közösség, MTA Szociológiai Intézet Kúlturakutató Muhely, Madarska, 1995. ISNN 0133-2597. стр. 229 –232.
37. „Организациони задаци комерцијалне телевизије – циљ, продуктивност, и друштвена одговорност”, Зборник радова 4 међународног симпозијума SymOrg 95, Економска криза и промене. Златибор, јун 1995, стр. 216 – 222.
38. Менаџмент комерцијалне телевизије (монографија), Институт за позориште, филм, радио и телевизију, Београд 1995, ISBN 86-82101-07-6
39. „Менаџмент комерцијалне телевизије и конкуренти”; часопис Новинарство, тематски двоброј посвећен телевизији (бр. 2-3), Институт за новинарство, Београд, октобар 1994. год. UDC 07 YU ISSN 0029-5175, стр. 28 – 37.
41. „Основи стратешког менаџмента комерцијалне телевизије”; трећи међународни симпозијум Менаџмент на прагу XXI века. Златибор, мај 1994. Године, стр. 530 –536.
42. „Лексикон филмских и телевизијских појмова” (8 одредница); Научна књига и Универзитет уметности у Београду, 1993. год. ISBN 86-23-72004-0. Стране: 164, 435, 574, 670, 742, 925, 932, 933.
43. „Управљање маркетингом комерцијалне ТВ” Маркетинг у уметности, Зборник радова ФДУ, 1993. год. ISBN 86-82101-06-08, стр. 105 – 111.
44. „Развијање стратегије компетитивности међу комерцијалним ТВ станицама у Београду”, Маркетинг систем и стратегијско управљање предузећем, Економски Факултет, 1992.
Чланство у уметничким / научним организацијама
Члан је IAA Srbija (International Advertising Association).
Члан је ENCATC-a (Европска мрежа тренинг центара у култури и медијима).
Мр Горан Пековић је професионалац са више од 40 година искуства у области медија и едукације и Шеф Катедре за Филмску и телевизијску продукцију.
Његов професионални рад обогаћен је искуством у области продукције, режије, глуме, копирајтинга и креативне дирекције.
Више деценија је активни контрибутор у свету културне и медијске политике Србије. Аутор је запажених пројеката из области културе и медија везаних за едукацију директора институција културе и локалних медија. Иницијатор је и координатор бројних истраживања везаних за јавне и комерцијалне телевизије у Србији, као и значајних акција везаних за медијско законодавство у Србији.
Вршио је јавне функције у значајним инститруцијама културе као што су Сава Центар и комисија за културу града Београда. Био је председник радне групе за професионални развој Министарства културе Републике Србије и креатор пројекта „Национални програм професионалног развоја у култури и медијима” подржан од стане UNESCO-а, председник жирија за доделу награде најбољој сајамској презентацији на Међународном сајму књига у Београду, члан жирија за годишње награде Друштва Србије за односе с јавношћу и члан комисија за израду Закона о оглашавању, члан комисије Филмског центра Србије, члан Савета Регулаторног тела за електронске медије.
Као предавач по позиву држао је предавања на више међународних факултета и програма. Био је оснивач је и предавач на смеру Продукција умјетности, Академије умјетности у Бања Луци.
Аутор је и коаутор књига и текстова који третирају проблеме телевизијског менаџмента и маркетинга, медијског законодавства, оглашавања, медијске писмености и професионалног развоја. Радови су му превођени на енглески, руски, немачки, француски и мађарски језик.
Као Директор Центра за професионални развој Универзитета уметности покренуо је бројне активности и капиталне пројекте у области професионалног развоја и едукације. Посебно се истиче успешни развој последипломских студија „Реклама и медији“. Као идејни творац и координатор програма успео је да поред званичне акредитације обезбеди и лиценцу Међународне асоцијације оглашивача. Под његовим вођством студије Реклама и медији су постале међународно препознат и награђиван програм а студенти су шест година за редом освајали највеће студентске светске награде у области креативне дирекције у оглашавању. Два пута је са награђеним студентима примио награде у згради Уједињених Нација у Њујорку. Оснивач је и први ментор фестивала „Продуцентски дан“.
Награђен је годишњом наградом УЕПС-а за допринос развоју образовања у области оглашавања, добитник је спомен плакете за допринос стварања Студија Б и Сребрне медаље Универзитета уметности.
Бави се хуманитарним радом. Био је председник „Специјалне олимпијаде Србије“ и удружења за помоћ особама са инвалидитетом „Живимо заједно“.
Менторство
Мастер академске студије
- Промотивна кампања компаније "Benlian" за здрав чипс, Александра Величковић, 31.10.2024.
- Рекламна кампања репозиционирање производа Cookies-Најлепше жеље, Андријана Адамовић, 31.10.2024.
- Кратки анимирани филм "Tesla - The future is mine", Татјана Жежељ Гојковић, 30.10.2024.
- Креирање рекламне кампање за 21114 Филм фест, Марко Симић, 23.10.2024.
- Креирање промо кампање за нови визуелни идентитет Радио и ТВ Црне Горе, Александра Секулић Војводић, 21.06.2024.
- "Буди једна од 100 жена", кампања за винарију "100 жена", Дуња Марјановић, 23.04.2024.
- Кампања - "Повратак у школу", Марина Живковић, 23.04.2024.
- Рекламна кампања за модни бренд "ПЛИМА СПОРТ", Мина Тегелтија, 23.04.2024.
- Рекламна кампања лансирања новог модела "Бирај одважно. Нова Панамера.", Ана Врачарић, 23.04.2024.
- "Клеопатра - Мими Мерцедез у Драгстору", кампања за годишњи концерт реперке Мими Мерцедез у београдском клубу Драгстор, Никола Лојпур, 17.04.2024.
- Кампања лансирања производа "MEMORIWELL", Наталија Живковић, 30.11.2023.
- Промотивна кампања за телевизијску серију "Феликс", Ђорђе Врањеш, 31.10.2023.
- Национална кампања за промоцију медијске и дигиталне писмености "Нова година, нова писменост", Теодора Миљковић, 31.10.2023.
- Кампања за платформу "Тренирај и донирај", Нела Бунчић Вукомановић, 31.10.2023.
- "ДОНЕСИ", кампања ребрендирања, Ања Ђурић, 31.10.2023.
- "DACIA ICELAND", промотивна кампања, Анђела Зебић, 23.10.2023.
- "ЧУЈ СВЕТ НА РАЗЛИЧИТ НАЧИН" Кампања о Самоглас мобилној апликацији за аудио књиге, Петар Антевски, 13.12.2022.
- "БАЛЕНО" Кампања за пласирање бренда на тржиште, Лана Лујић, 11.10.2022.
- Кампања за лансирање нове винарије "Плави Перун" на домаћем тржишту, Кристина Чубрило, 11.10.2022.
- Рекламна кампања за бренд LEGEND WORLD WIDE "УЗ ТЕБЕ КРОЗ ВРЕМЕ", Анамарија Ристић, 11.10.2022.
- ПРОМОТИВНА КАМПАЊА ЗА МОБИЛНУ АПЛИКАЦИЈУ, Милица Јокић, 11.10.2022.
- "PINKY BLUE" Кампања пласирања бренда на тржиште, Невена Петровић, 21.06.2022.
- КАМПАЊА - СВЕСТ О БРЕНДУ "ФЛЕРТ", Љубица Савић, 06.05.2022.
- Кампања за "Ормар града" (предпродукција, продукција, постпродукција, креирање садржаја за дигитал), Горица Рајић, 03.11.2021.
- Промотивна кампања за винарију "Соколов замак", Марија Обреновић, 03.11.2021.
- Маркетиншка кампања за "Фаталне зачине", Милена Радојевић, 28.04.2021.
- Промотивна кампања за друштвено одговорну акцију "ХЕРОЈИ НЕ ЧЕКАЈУ" (АМБЕР АЛЕРТ), Тијана Марковић, 22.12.2020.
- "ОТП банка" - Кампања ре-брендирања, Маријана Стефановић, 22.12.2020.
- Телевизијска драма "Павиљони", Мина Стојадиновић, 29.10.2019.
- Промотивна кампања за мастер студије реклама и медији, Александар Јовичић, 15.11.2018.
- Промотивна кампања мастер студија Реклама и медији, Марија Јевтић, 15.11.2018.
- Промотивна кампања за мастер студије Реклама и медији, Марија Јовановски, 15.11.2018.
- Телевизијска драма "Не играј за Енглезе", Мартина Кривокапић, 29.10.2018.