мр Горан Пековић

Редовни професор

Биографија

Катедра

Филмска и телевизијска продукција

 

Предмети

Телевизијска продукција (ОАС)

 Телевизијска продукција (МАС)

 Продукција реклама (МАС)

 Медији и политичка кампања (МАС)     

 Креативна филмска и телевизијска продукција (ДАС)

 

Образовање

Основне студије Филмске и телевизијске продукције (ФДУ)

Магистарске студије Комуникологије  (ФДУ)

 

Уметничка односно научно-истраживачка област

Уметност
Драмске и аудиовизуелне уметности:
Филмска и телевизијска продукција;
Реклама и медији

 

Уметнички рад и истраживање

  • „Мора Бора“ – ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2021.
  • „Кидање“ - ТВ драма по тексту Катарине Митровић, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ – ФДУ/РТС, 2020.
  • „Реконструкција“ - ТВ драма по тексту Сташе Бајец, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2020.
  • „Ћерка за пример”- ситком, Извршни продуцент и ментор - ФДУ/РТС, 2020.
  • „Пролеће у јануару“ - ТВ драма по тексту Душана Ковачевића, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2019.
  • „Анђела“ - ТВ драма по тексту Стевана Копривице, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2019.
  • „Круг двојке“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2019.
  • „Павиљони“ - ТВ драма по тексту Милене Марковић, Извршни продуцент и ментор циклуса драма „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2018.
  • „Београдска трилогија“ - ТВ драма по тексту Биљане Србљановић ,, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2018.
  • „Не играј на Енглезе“ - ТВ драма по тексту Владимира Ђурђевића, Извршни продуцент и ментор циклуса „Савремени српски драмски писци“ - ФДУ/РТС, 2018.
  • „Мрњавчевићи – кад гусле утихну“ - ситком, Извршни продуцент и ментор - ФДУ/РТС, 2018.
  • „Брачне кризе“ - Ситком, Извршни Продуцент и ментор – РТРС Бања Лука, 2017.
  • „Мастер Мајнд“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2017.
  • „Пар и непар“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2016.
  • „Хоћу кусур нећу жваку“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/РТС, 2015.
  • „Ми смо већ победили“, Креативни продуцент спота и кампање, Специјалнa олимпијада Србије, 2015.
  • „Митићи – да није комшијин“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2014.
  • „Буди и ти херој дана“ Креативни продуцент кампање за компанију Coca Cola, 2013.
  • „Маде ин Србија“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2013.
  • „Замисли свет без шећера“ Креативни продуцент кампање за компанију Coca Cola, 2012.
  • „Принудно слетање“- ситком, Извршни продуцент и ментор, 2012.
  • „Класићи“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2011.
  • „Европа ех та Европа“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2010.
  • „Нова шанса“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2010.
  • „Љубав и мода“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2009.
  • „Цимери“ - ситком, Извршни продуцент и ментор, 2008.
  • „Желим(м)ир“ - ситком, Извршни продуцент и ментор – ФДУ/TV FOX, 2007.
  • „Продукциона репозиција Телевизије Будва“ аутор, 2005.
  • Продукција и креативна дирекција више од 300 рекламних телевизијских спотова         1985-2009.
  • Продуцент,  редитељ и глумац синхронизације 50 дугометражних цртаних филмова, 1994-2009.
  • Продуцент, редитељ и глумац синхронизације 30 телевизијских цртаних серија, 1994-2009.
  • Уредник и продуцент серије ТВ емисија „Креативна радионица“, 1998-1999.
  • Продуцент РТС-а. Продукција музичких и економско пропагандних емисија. Продукција Новогодишњег програма „Епепељуга“, 1988-1990.
  • Продуцент Студија Б - Продукција 10 наменских филмова: Млади у Србији, Центропром, Неимар, Кулски штофови, Застава возила итд., 1985-1990.
  • Организатор РТС – више забавно музичких и шоу емисија, 1982 – 1985.
  • Телевизијска серија „Не тако давно“ – улога Дадовац, 1984.
  • Продуцент позоришта „Догађај“, (Хоћеш да попијеш нешто, Нећемо о политици) 1982-1984.
  • Телевизијска серија „Седам секретара СКОЈ-а“ – улога Земунац, 1981.
  • Филм „Љуби, љуби ал главу не губи“ – улога Ћора, 1981.
  • Филм „Дошло доба да се љубав проба“ – улога Ћора, 1980.
  • Члан „Дечје драмске групе Радио Београда“, Глумац у више десетина радио драма, емисија (Добро јутро децо) и позоришних представа. 1970-1980.

 

Научно-истраживачки рад

1.         “Traditional Audiovisual Media in the Digital Age – Power of Television”; New Horizons –Culture, Arts and Media in Digital Enviroment (Book of Abstracts – књига у припреми) ФДУ 2019. ISBN 978-86-82101-81-9

2.         “Политички популизам и медијско законодавство у Србији”; Медији култура и уметност у доба популизма, Институт за позориште, филм, радио и телевизију, Факултет драмских уметности, Clio, 2018. ИСБН 978-86-82101-72-7

3.         “Бренидрање у култури”, Гласник друштва конзерватора Србије број 33, 2009. ISSN 0950-9656 / COBISS SR – ID 15956482

4.         „Креативни продуцент“ ТФТ бр. 5, часопис за театар, филм и телевизију. ISSN 1821-0120, 2009.

5.         “Creative Entrepreneurship Education and Television Production in Serbia”; International Conference: “Creative Entrepreneurship and Education in Cultural Life”; Columbia College, Chicago, јул 2009.

6.         „Креативни телевизијски продуцент“; Образовање, уметност и медији у процесу европских интеграција, ФДУ, 2008, ISBN 8682101408, 9788682101406

7.         Потреба за редефинисањем методологије развоја радиодифузије у Србији; Образовање, уметност и медији у процесу европских интеграција, ФДУ, 2008, ISBN 8682101408, 9788682101406

8.         „Истине и лажи у оглашавању“, Маркетинг Србија бр. 9, 2008 (ISSN 1459-8282)

9.         „Реклама и млади у контексту медијске писмености“; Медијска писменост и цивилно друштво -ISBN 9958-9417-3-2 Сарајево, Босна и Херцеговина, септембар 2005. год.

10.       „La monopolization du marshé de la télévision en Serbie”; Conférence internationale: Culture, territories et société en Europe, (књига апстракта), мај 2009, Гренобл.

11.       Культурные индустрии в Сербии – пять лет спустя. 60 Параллель. Выпуск 3 (18), 2005. Сургут.

12.       „Культурные индустрии в Сербии – успешная модель Балканика.“ Международная конференция: ТВОРЧЕСКИЕ ИНДУСТРИИ В ЖИЗНИ КУЛЬТУРЫ И ЖИЗНИ ГОРОДА, Санкт-Петербург, март 2005.

13.       „Short specialized courses for professionals in culture, education and media“ International Conference: „Managing cultural dynamics within the renewed Europe“ Cracow, Poland,  мај 2004.

14.       „Искушења образовања за медијску писменост“, Београд Међународна конференција: „Медији и образовање”, октобар 2003.

15.       „Образовање за савремени медијски менаџмент“ Међународна конференција: „Медији и образовање”, Београд, октобар 2003.

16.       „Какву телевизију заслужује Србија”, Зборник радова Факултета драмских уметности 4, Београд, 2001. год.

17.       ENCATC Thematic Workshop: Rethinking the interaction between culture, art and city and the process of implementing urban policies, Brussels, Bеlgium, 03 - 04. March 2005. New cultural urban policies of Belgrade.

18.       “Professional education in museum management in Serbia”; International Conference , “Story telling in museum contexts. Innovative pedagogies to enhance personnel competence.“ Torino, Italy, 4 - 5. Februar 2005.

19.       “E-learning for professional education”; ENCATC Thematic Workshop: E-learning; London, United Kingdom, 9.12. 2004.

20.       “Short specialized courses for professionals in culture, education and media”; Међународна конференција: „Managing cultural dynamics within the renewed Europe“ Cracow, Poland, мај 2004. Пленарно предавање публиковано у целини.

21.       “Simulation games in TV producing”; ENCATC Thematic Workshop: Designing simulation games to cultural management training, Barcelona, Spain, 15 – 16. October 2003.

22.       “Искушења образовања за медијску писменост”; Међународна конференција: „Медији и образовање”, Београд, октобар 2003.

23.       “Образовање за савремени медијски менаџмент”; Међународна конференција: „Медији и образовање”, Београд, октобар 2003.

24.       “E- learning - New challenges for cultural  management education”; International Conference on Cultural Management Education and Training, 25 – 29 June 2003; Torino, Italy.

25.       “Примена методе акција-учење у процесу медијског описмењавања запослених у образовању”; International Conference: ENCATC Academy 2003 „Learning processes”, Thursday 16 to Sunday 19 January 2003. Utrecht School of the Arts, Utrecht, The Netherlands.

26.       „Улога и значај пројекта доживотног образовања Центра за професионални развој и консалтинг Универзитета уметности у Београду у процесу реформе универзитета”; Међународна конференција: „Универзитет уметности као експериментални простор за уметничке, педагошке и научне иновације (од институционалне ка пројектној логици)”, Универзитет уметности у Београду и Немачка ректорска конференција 3–5. октобра 2002.

27.       „Стратешки аспекти управљања пројектом - прва приватна телевизијска мрежа у Југославији”, IV интернационални симпозијум из пројектног менаџмента „YUPMA 2000”, април 2000. год.

28.       „Оснивање прве приватне телевизијске мреже у Југославији”, Зборник радова Факултета драмских уметности 3, Београд, 2000. год.

29.       „Потенцијали медијских тржишта централне и источне Европе”, VI међународни симпозијум „Окружење, менаџмент, конкурентност”, јун. 1998. год. стр. 586 – 591.

30.       „Медијски аспект телешопа у управљању рекламном кампањом”, II интернационални симпозијум из пројектног менаџмента „Project management - nove metode i tehnike", Златибор, април 1998. год.  стр. 196 – 200.

31.       „ТВ мреже - опрема за лов на новим тржиштима”; Зборник радова Факултета драмских уметности 2, Београд, 1997.г. YU ISSN 1450-5681. стр. 488 – 494.

32.       „Телешоп против теленовеле - Виђено на ТВ”; Зборник радова Факултета драмских уметности, Београд 1, 1997. год. YU ISSN 1450-5681. стр. 390 – 398.

33.       „Television For New Millennium”; Media And Culture (Culture in market economy -- Economy in culture). Дебрецин, Мађарска, октобар, 1997. стр. 135 – 143.

34.       „Commercial TV Management - Creating the New Concept Of Culture in East And Central Europe", Management Tasks in the Process of Cultural Integration in Europe, новембар, 1996. год.

35.       „Стратешки ТВ менаџмент у функцији остварења конкурентске предности" Зборник радова 5 међународног симпозијума SymOrg 96, Management and enterprise development. Врњачка Бања, јун 1996.  стр. 213 – 218.

36.       „Kereskedelmi tévé-menedzment”; Kultúra és közösség, MTA Szociológiai Intézet Kúlturakutató Muhely, Madarska, 1995. ISNN 0133-2597. стр. 229 –232.

37.       „Организациони задаци комерцијалне телевизије – циљ, продуктивност, и друштвена одговорност”, Зборник радова 4 међународног симпозијума SymOrg 95, Економска криза и промене. Златибор, јун 1995, стр. 216 – 222.

38.       Менаџмент комерцијалне телевизије (монографија), Институт за позориште, филм, радио и телевизију, Београд 1995, ISBN 86-82101-07-6

39.       „Менаџмент комерцијалне телевизије и конкуренти”; часопис Новинарство, тематски двоброј посвећен телевизији (бр. 2-3), Институт за новинарство, Београд, октобар 1994. год. UDC 07 YU ISSN 0029-5175, стр. 28 – 37.

41.       „Основи стратешког менаџмента комерцијалне телевизије”; трећи међународни симпозијум Менаџмент на прагу XXI века. Златибор, мај 1994. Године, стр. 530 –536.

42.       „Лексикон филмских и телевизијских појмова” (8 одредница); Научна књига и Универзитет уметности у Београду, 1993. год. ISBN 86-23-72004-0. Стране: 164, 435, 574, 670, 742, 925, 932, 933.

43.       „Управљање маркетингом комерцијалне ТВ” Маркетинг у уметности, Зборник радова ФДУ, 1993. год. ISBN 86-82101-06-08, стр. 105 – 111.

44.       „Развијање стратегије компетитивности међу комерцијалним ТВ станицама у Београду”, Маркетинг систем и стратегијско управљање предузећем, Економски Факултет, 1992.

 

Чланство у уметничким / научним организацијама

Члан је IAA Srbija (International Advertising Association).

Члан је ENCATC-a (Европска мрежа тренинг центара у култури и медијима).

 

 

Мр Горан Пековић је професионалац са више од 40 година искуства у области медија и едукације и Шеф Катедре за Филмску и телевизијску продукцију.

Његов професионални рад обогаћен је искуством у области продукције, режије, глуме, копирајтинга и креативне дирекције.

Више деценија је активни контрибутор у свету културне и медијске политике Србије. Аутор је запажених пројеката из области културе и медија везаних за едукацију директора институција културе и локалних медија. Иницијатор је и координатор бројних истраживања везаних за јавне и комерцијалне телевизије у Србији, као и значајних акција везаних за медијско законодавство у Србији.

Вршио је јавне функције у значајним инститруцијама културе као што су Сава Центар и комисија за културу града Београда. Био је председник радне групе за професионални развој Министарства културе Републике Србије и креатор пројекта „Национални програм професионалног развоја у култури и медијима” подржан од стане UNESCO-а, председник жирија за доделу награде најбољој сајамској презентацији на Међународном сајму књига у Београду, члан жирија за годишње награде Друштва Србије за односе с јавношћу и члан комисија за израду Закона о оглашавању, члан комисије Филмског центра Србије, члан Савета Регулаторног тела за електронске медије.

Као предавач по позиву држао је предавања на више међународних факултета и програма. Био је оснивач је и предавач на смеру Продукција умјетности, Академије умјетности у Бања Луци.

Аутор је и коаутор књига и текстова који третирају проблеме телевизијског менаџмента и маркетинга, медијског законодавства, оглашавања, медијске писмености и професионалног развоја. Радови су му превођени на енглески, руски, немачки, француски и мађарски језик.

Као Директор Центра за професионални развој Универзитета уметности покренуо је бројне активности и капиталне пројекте у области професионалног развоја и едукације. Посебно се истиче успешни развој последипломских студија „Реклама и медији“. Као идејни творац и координатор програма успео је да поред званичне акредитације обезбеди и лиценцу Међународне асоцијације оглашивача. Под његовим вођством студије Реклама и медији су постале међународно препознат и награђиван програм а студенти су шест година за редом освајали највеће студентске светске награде у области креативне дирекције у оглашавању. Два пута је са награђеним студентима примио награде у згради Уједињених Нација у Њујорку. Оснивач је и први ментор фестивала „Продуцентски дан“.

Награђен је годишњом наградом УЕПС-а за допринос развоју образовања у области оглашавања, добитник је спомен плакете за допринос стварања Студија Б и Сребрне медаље Универзитета уметности.

Бави се хуманитарним радом. Био је председник „Специјалне олимпијаде Србије“ и удружења за помоћ особама са инвалидитетом „Живимо заједно“.

Менторство

Мастер академске студије

  • Кампања лансирања производа "MEMORIWELL", Наталија Живковић, 30.11.2023.
  • "ДОНЕСИ", кампања ребрендирања, Ања Ђурић, 31.10.2023.
  • Национална кампања за промоцију медијске и дигиталне писмености "Нова година, нова писменост", Теодора Миљковић, 31.10.2023.
  • Кампања за платформу "Тренирај и донирај", Нела Бунчић Вукомановић, 31.10.2023.
  • Промотивна кампања за телевизијску серију "Феликс", Ђорђе Врањеш, 31.10.2023.
  • "DACIA ICELAND", промотивна кампања, Анђела Зебић, 23.10.2023.
  • "ЧУЈ СВЕТ НА РАЗЛИЧИТ НАЧИН" Кампања о Самоглас мобилној апликацији за аудио књиге, Петар Антевски, 13.12.2022.
  • ПРОМОТИВНА КАМПАЊА ЗА МОБИЛНУ АПЛИКАЦИЈУ, Милица Јокић, 11.10.2022.
  • Рекламна кампања за бренд LEGEND WORLD WIDE "УЗ ТЕБЕ КРОЗ ВРЕМЕ", Анамарија Ристић, 11.10.2022.
  • "БАЛЕНО" Кампања за пласирање бренда на тржиште, Лана Лујић, 11.10.2022.
  • Кампања за лансирање нове винарије "Плави Перун" на домаћем тржишту, Кристина Чубрило, 11.10.2022.
  • "PINKY BLUE" Кампања пласирања бренда на тржиште, Невена Петровић, 21.06.2022.
  • КАМПАЊА - СВЕСТ О БРЕНДУ "ФЛЕРТ", Љубица Савић, 06.05.2022.
  • Промотивна кампања за винарију "Соколов замак", Марија Обреновић, 03.11.2021.
  • Кампања за "Ормар града" (предпродукција, продукција, постпродукција, креирање садржаја за дигитал), Горица Рајић, 03.11.2021.
  • Маркетиншка кампања за "Фаталне зачине", Милена Радојевић, 28.04.2021.
  • "ОТП банка" - Кампања ре-брендирања, Маријана Стефановић, 22.12.2020.
  • Промотивна кампања за друштвено одговорну акцију "ХЕРОЈИ НЕ ЧЕКАЈУ" (АМБЕР АЛЕРТ), Тијана Марковић, 22.12.2020.
  • Телевизијска драма "Павиљони", Мина Стојадиновић, 29.10.2019.
  • Промотивна кампања мастер студија Реклама и медији, Марија Јевтић, 15.11.2018.
  • Промотивна кампања за мастер студије реклама и медији, Александар Јовичић, 15.11.2018.
  • Промотивна кампања за мастер студије Реклама и медији, Марија Јовановски, 15.11.2018.
  • Телевизијска драма "Не играј за Енглезе", Мартина Кривокапић, 29.10.2018.