mr Goran Peković

Redovni profesor

Biografija

Katedra

Filmska i televizijska produkcija

 

Predmeti

Televizijska produkcija (OAS)

 Televizijska produkcija (MAS)

 Produkcija reklama (MAS)

 Mediji i politička kampanja (MAS)     

 Kreativna filmska i televizijska produkcija (DAS)

 

Obrazovanje

Osnovne studije Filmske i televizijske produkcije (FDU)

Magistarske studije Komunikologije  (FDU)

 

Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast

Umetnost
Dramske i audiovizuelne umetnosti:
Filmska i televizijska produkcija;
Reklama i mediji

 

Umetnički rad i istraživanje

  • „Mora Bora“ – sitkom, Izvršni producent i mentor – FDU/RTS, 2021.
  • „Kidanje“ - TV drama po tekstu Katarine Mitrović, Izvršni producent i mentor ciklusa „Savremeni srpski dramski pisci“ – FDU/RTS, 2020.
  • „Rekonstrukcija“ - TV drama po tekstu Staše Bajec, Izvršni producent i mentor ciklusa „Savremeni srpski dramski pisci“ - FDU/RTS, 2020.
  • „Ćerka za primer”- sitkom, Izvršni producent i mentor - FDU/RTS, 2020.
  • „Proleće u januaru“ - TV drama po tekstu Dušana Kovačevića, Izvršni producent i mentor ciklusa „Savremeni srpski dramski pisci“ - FDU/RTS, 2019.
  • „Anđela“ - TV drama po tekstu Stevana Koprivice, Izvršni producent i mentor ciklusa „Savremeni srpski dramski pisci“ - FDU/RTS, 2019.
  • „Krug dvojke“ - sitkom, Izvršni producent i mentor – FDU/RTS, 2019.
  • „Paviljoni“ - TV drama po tekstu Milene Marković, Izvršni producent i mentor ciklusa drama „Savremeni srpski dramski pisci“ - FDU/RTS, 2018.
  • „Beogradska trilogija“ - TV drama po tekstu Biljane Srbljanović ,, Izvršni producent i mentor ciklusa „Savremeni srpski dramski pisci“ - FDU/RTS, 2018.
  • „Ne igraj na Engleze“ - TV drama po tekstu Vladimira Đurđevića, Izvršni producent i mentor ciklusa „Savremeni srpski dramski pisci“ - FDU/RTS, 2018.
  • „Mrnjavčevići – kad gusle utihnu“ - sitkom, Izvršni producent i mentor - FDU/RTS, 2018.
  • „Bračne krize“ - Sitkom, Izvršni Producent i mentor – RTRS Banja Luka, 2017.
  • „Master Majnd“ - sitkom, Izvršni producent i mentor – FDU/RTS, 2017.
  • „Par i nepar“ - sitkom, Izvršni producent i mentor – FDU/RTS, 2016.
  • „Hoću kusur neću žvaku“ - sitkom, Izvršni producent i mentor – FDU/RTS, 2015.
  • „Mi smo već pobedili“, Kreativni producent spota i kampanje, Specijalna olimpijada Srbije, 2015.
  • „Mitići – da nije komšijin“ - sitkom, Izvršni producent i mentor, 2014.
  • „Budi i ti heroj dana“ Kreativni producent kampanje za kompaniju Coca Cola, 2013.
  • „Made in Srbija“ - sitkom, Izvršni producent i mentor, 2013.
  • „Zamisli svet bez šećera“ Kreativni producent kampanje za kompaniju Coca Cola, 2012.
  • „Prinudno sletanje“- sitkom, Izvršni producent i mentor, 2012.
  • „Klasići“ - sitkom, Izvršni producent i mentor, 2011.
  • „Evropa eh ta Evropa“ - sitkom, Izvršni producent i mentor, 2010.
  • „Nova šansa“ - sitkom, Izvršni producent i mentor, 2010.
  • „Ljubav i moda“ - sitkom, Izvršni producent i mentor, 2009.
  • „Cimeri“ - sitkom, Izvršni producent i mentor, 2008.
  • „Želim(m)ir“ - sitkom, Izvršni producent i mentor – FDU/TV FOX, 2007.
  • „Produkciona repozicija Televizije Budva“ autor, 2005.
  • Produkcija i kreativna direkcija više od 300 reklamnih televizijskih spotova         1985-2009.
  • Producent,  reditelj i glumac sinhronizacije 50 dugometražnih crtanih filmova, 1994-2009.
  • Producent, reditelj i glumac sinhronizacije 30 televizijskih crtanih serija, 1994-2009.
  • Urednik i producent serije TV emisija „Kreativna radionica“, 1998-1999.
  • Producent RTS-a. Produkcija muzičkih i ekonomsko propagandnih emisija. Produkcija Novogodišnjeg programa „Epepeljuga“, 1988-1990.
  • Producent Studija B - Produkcija 10 namenskih filmova: Mladi u Srbiji, Centroprom, Neimar, Kulski štofovi, Zastava vozila itd., 1985-1990.
  • Organizator RTS – više zabavno muzičkih i šou emisija, 1982 – 1985.
  • Televizijska serija „Ne tako davno“ – uloga Dadovac, 1984.
  • Producent pozorišta „Događaj“, (Hoćeš da popiješ nešto, Nećemo o politici) 1982-1984.
  • Televizijska serija „Sedam sekretara SKOJ-a“ – uloga Zemunac, 1981.
  • Film „Ljubi, ljubi al glavu ne gubi“ – uloga Ćora, 1981.
  • Film „Došlo doba da se ljubav proba“ – uloga Ćora, 1980.
  • Član „Dečje dramske grupe Radio Beograda“, Glumac u više desetina radio drama, emisija (Dobro jutro deco) i pozorišnih predstava. 1970-1980.

 

Naučno-istraživački rad

1.         “Traditional Audiovisual Media in the Digital Age – Power of Television”; New Horizons –Culture, Arts and Media in Digital Enviroment (Book of Abstracts – knjiga u pripremi) FDU 2019. ISBN 978-86-82101-81-9

2.         “Politički populizam i medijsko zakonodavstvo u Srbiji”; Mediji kultura i umetnost u doba populizma, Institut za pozorište, film, radio i televiziju, Fakultet dramskih umetnosti, Clio, 2018. ISBN 978-86-82101-72-7

3.         “Brenidranje u kulturi”, Glasnik društva konzervatora Srbije broj 33, 2009. ISSN 0950-9656 / COBISS SR – ID 15956482

4.         „Kreativni producent“ TFT br. 5, časopis za teatar, film i televiziju. ISSN 1821-0120, 2009.

5.         “Creative Entrepreneurship Education and Television Production in Serbia”; International Conference: “Creative Entrepreneurship and Education in Cultural Life”; Columbia College, Chicago, jul 2009.

6.         „Kreativni televizijski producent“; Obrazovanje, umetnost i mediji u procesu evropskih integracija, FDU, 2008, ISBN 8682101408, 9788682101406

7.         Potreba za redefinisanjem metodologije razvoja radiodifuzije u Srbiji; Obrazovanje, umetnost i mediji u procesu evropskih integracija, FDU, 2008, ISBN 8682101408, 9788682101406

8.         „Istine i laži u oglašavanju“, Marketing Srbija br. 9, 2008 (ISSN 1459-8282)

9.         „Reklama i mladi u kontekstu medijske pismenosti“; Medijska pismenost i civilno društvo -ISBN 9958-9417-3-2 Sarajevo, Bosna i Hercegovina, septembar 2005. god.

10.       „La monopolization du marshé de la télévision en Serbie”; Conférence internationale: Culture, territories et société en Europe, (knjiga apstrakta), maj 2009, Grenobl.

11.       Kulьturnыe industrii v Serbii – pяtь let spustя. 60 Parallelь. Vыpusk 3 (18), 2005. Surgut.

12.       „Kulьturnыe industrii v Serbii – uspešnaя modelь Balkanika.“ Meždunarodnaя konferenciя: TVORČESKIE INDUSTRII V ŽIZNI KULЬTURЫ I ŽIZNI GORODA, Sankt-Peterburg, mart 2005.

13.       „Short specialized courses for professionals in culture, education and media“ International Conference: „Managing cultural dynamics within the renewed Europe“ Cracow, Poland,  maj 2004.

14.       „Iskušenja obrazovanja za medijsku pismenost“, Beograd Međunarodna konferencija: „Mediji i obrazovanje”, oktobar 2003.

15.       „Obrazovanje za savremeni medijski menadžment“ Međunarodna konferencija: „Mediji i obrazovanje”, Beograd, oktobar 2003.

16.       „Kakvu televiziju zaslužuje Srbija”, Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti 4, Beograd, 2001. god.

17.       ENCATC Thematic Workshop: Rethinking the interaction between culture, art and city and the process of implementing urban policies, Brussels, Belgium, 03 - 04. March 2005. New cultural urban policies of Belgrade.

18.       “Professional education in museum management in Serbia”; International Conference , “Story telling in museum contexts. Innovative pedagogies to enhance personnel competence.“ Torino, Italy, 4 - 5. Februar 2005.

19.       “E-learning for professional education”; ENCATC Thematic Workshop: E-learning; London, United Kingdom, 9.12. 2004.

20.       “Short specialized courses for professionals in culture, education and media”; Međunarodna konferencija: „Managing cultural dynamics within the renewed Europe“ Cracow, Poland, maj 2004. Plenarno predavanje publikovano u celini.

21.       “Simulation games in TV producing”; ENCATC Thematic Workshop: Designing simulation games to cultural management training, Barcelona, Spain, 15 – 16. October 2003.

22.       “Iskušenja obrazovanja za medijsku pismenost”; Međunarodna konferencija: „Mediji i obrazovanje”, Beograd, oktobar 2003.

23.       “Obrazovanje za savremeni medijski menadžment”; Međunarodna konferencija: „Mediji i obrazovanje”, Beograd, oktobar 2003.

24.       “E- learning - New challenges for cultural  management education”; International Conference on Cultural Management Education and Training, 25 – 29 June 2003; Torino, Italy.

25.       “Primena metode akcija-učenje u procesu medijskog opismenjavanja zaposlenih u obrazovanju”; International Conference: ENCATC Academy 2003 „Learning processes”, Thursday 16 to Sunday 19 January 2003. Utrecht School of the Arts, Utrecht, The Netherlands.

26.       „Uloga i značaj projekta doživotnog obrazovanja Centra za profesionalni razvoj i konsalting Univerziteta umetnosti u Beogradu u procesu reforme univerziteta”; Međunarodna konferencija: „Univerzitet umetnosti kao eksperimentalni prostor za umetničke, pedagoške i naučne inovacije (od institucionalne ka projektnoj logici)”, Univerzitet umetnosti u Beogradu i Nemačka rektorska konferencija 3–5. oktobra 2002.

27.       „Strateški aspekti upravljanja projektom - prva privatna televizijska mreža u Jugoslaviji”, IV internacionalni simpozijum iz projektnog menadžmenta „YUPMA 2000”, april 2000. god.

28.       „Osnivanje prve privatne televizijske mreže u Jugoslaviji”, Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti 3, Beograd, 2000. god.

29.       „Potencijali medijskih tržišta centralne i istočne Evrope”, VI međunarodni simpozijum „Okruženje, menadžment, konkurentnost”, jun. 1998. god. str. 586 – 591.

30.       „Medijski aspekt telešopa u upravljanju reklamnom kampanjom”, II internacionalni simpozijum iz projektnog menadžmenta „Project management - nove metode i tehnike", Zlatibor, april 1998. god.  str. 196 – 200.

31.       „TV mreže - oprema za lov na novim tržištima”; Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti 2, Beograd, 1997.g. YU ISSN 1450-5681. str. 488 – 494.

32.       „Telešop protiv telenovele - Viđeno na TV”; Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti, Beograd 1, 1997. god. YU ISSN 1450-5681. str. 390 – 398.

33.       „Television For New Millennium”; Media And Culture (Culture in market economy -- Economy in culture). Debrecin, Mađarska, oktobar, 1997. str. 135 – 143.

34.       „Commercial TV Management - Creating the New Concept Of Culture in East And Central Europe", Management Tasks in the Process of Cultural Integration in Europe, novembar, 1996. god.

35.       „Strateški TV menadžment u funkciji ostvarenja konkurentske prednosti" Zbornik radova 5 međunarodnog simpozijuma SymOrg 96, Management and enterprise development. Vrnjačka Banja, jun 1996.  str. 213 – 218.

36.       „Kereskedelmi tévé-menedzment”; Kultúra és közösség, MTA Szociológiai Intézet Kúlturakutató Muhely, Madarska, 1995. ISNN 0133-2597. str. 229 –232.

37.       „Organizacioni zadaci komercijalne televizije – cilj, produktivnost, i društvena odgovornost”, Zbornik radova 4 međunarodnog simpozijuma SymOrg 95, Ekonomska kriza i promene. Zlatibor, jun 1995, str. 216 – 222.

38.       Menadžment komercijalne televizije (monografija), Institut za pozorište, film, radio i televiziju, Beograd 1995, ISBN 86-82101-07-6

39.       „Menadžment komercijalne televizije i konkurenti”; časopis Novinarstvo, tematski dvobroj posvećen televiziji (br. 2-3), Institut za novinarstvo, Beograd, oktobar 1994. god. UDC 07 YU ISSN 0029-5175, str. 28 – 37.

41.       „Osnovi strateškog menadžmenta komercijalne televizije”; treći međunarodni simpozijum Menadžment na pragu XXI veka. Zlatibor, maj 1994. Godine, str. 530 –536.

42.       „Leksikon filmskih i televizijskih pojmova” (8 odrednica); Naučna knjiga i Univerzitet umetnosti u Beogradu, 1993. god. ISBN 86-23-72004-0. Strane: 164, 435, 574, 670, 742, 925, 932, 933.

43.       „Upravljanje marketingom komercijalne TV” Marketing u umetnosti, Zbornik radova FDU, 1993. god. ISBN 86-82101-06-08, str. 105 – 111.

44.       „Razvijanje strategije kompetitivnosti među komercijalnim TV stanicama u Beogradu”, Marketing sistem i strategijsko upravljanje preduzećem, Ekonomski Fakultet, 1992.

 

Članstvo u umetničkim / naučnim organizacijama

Član je IAA Srbija (International Advertising Association).

Član je ENCATC-a (Evropska mreža trening centara u kulturi i medijima).

 

 

Mr Goran Peković je profesionalac sa više od 40 godina iskustva u oblasti medija i edukacije i Šef Katedre za Filmsku i televizijsku produkciju.

Njegov profesionalni rad obogaćen je iskustvom u oblasti produkcije, režije, glume, kopirajtinga i kreativne direkcije.

Više decenija je aktivni kontributor u svetu kulturne i medijske politike Srbije. Autor je zapaženih projekata iz oblasti kulture i medija vezanih za edukaciju direktora institucija kulture i lokalnih medija. Inicijator je i koordinator brojnih istraživanja vezanih za javne i komercijalne televizije u Srbiji, kao i značajnih akcija vezanih za medijsko zakonodavstvo u Srbiji.

Vršio je javne funkcije u značajnim institrucijama kulture kao što su Sava Centar i komisija za kulturu grada Beograda. Bio je predsednik radne grupe za profesionalni razvoj Ministarstva kulture Republike Srbije i kreator projekta „Nacionalni program profesionalnog razvoja u kulturi i medijima” podržan od stane UNESCO-a, predsednik žirija za dodelu nagrade najboljoj sajamskoj prezentaciji na Međunarodnom sajmu knjiga u Beogradu, član žirija za godišnje nagrade Društva Srbije za odnose s javnošću i član komisija za izradu Zakona o oglašavanju, član komisije Filmskog centra Srbije, član Saveta Regulatornog tela za elektronske medije.

Kao predavač po pozivu držao je predavanja na više međunarodnih fakulteta i programa. Bio je osnivač je i predavač na smeru Produkcija umjetnosti, Akademije umjetnosti u Banja Luci.

Autor je i koautor knjiga i tekstova koji tretiraju probleme televizijskog menadžmenta i marketinga, medijskog zakonodavstva, oglašavanja, medijske pismenosti i profesionalnog razvoja. Radovi su mu prevođeni na engleski, ruski, nemački, francuski i mađarski jezik.

Kao Direktor Centra za profesionalni razvoj Univerziteta umetnosti pokrenuo je brojne aktivnosti i kapitalne projekte u oblasti profesionalnog razvoja i edukacije. Posebno se ističe uspešni razvoj poslediplomskih studija „Reklama i mediji“. Kao idejni tvorac i koordinator programa uspeo je da pored zvanične akreditacije obezbedi i licencu Međunarodne asocijacije oglašivača. Pod njegovim vođstvom studije Reklama i mediji su postale međunarodno prepoznat i nagrađivan program a studenti su šest godina za redom osvajali najveće studentske svetske nagrade u oblasti kreativne direkcije u oglašavanju. Dva puta je sa nagrađenim studentima primio nagrade u zgradi Ujedinjenih Nacija u Njujorku. Osnivač je i prvi mentor festivala „Producentski dan“.

Nagrađen je godišnjom nagradom UEPS-a za doprinos razvoju obrazovanja u oblasti oglašavanja, dobitnik je spomen plakete za doprinos stvaranja Studija B i Srebrne medalje Univerziteta umetnosti.

Bavi se humanitarnim radom. Bio je predsednik „Specijalne olimpijade Srbije“ i udruženja za pomoć osobama sa invaliditetom „Živimo zajedno“.

Mentorstvo

Master akademske studije

  • Kampanja lansiranja proizvoda "MEMORIWELL", Natalija Živković, 30.11.2023.
  • "DONESI", kampanja rebrendiranja, Anja Đurić, 31.10.2023.
  • Nacionalna kampanja za promociju medijske i digitalne pismenosti "Nova godina, nova pismenost", Teodora Miljković, 31.10.2023.
  • Kampanja za platformu "Treniraj i doniraj", Nela Bunčić Vukomanović, 31.10.2023.
  • Promotivna kampanja za televizijsku seriju "Feliks", Đorđe Vranješ, 31.10.2023.
  • "DACIA ICELAND", promotivna kampanja, Anđela Zebić, 23.10.2023.
  • "ČUJ SVET NA RAZLIČIT NAČIN" Kampanja o Samoglas mobilnoj aplikaciji za audio knjige, Petar Antevski, 13.12.2022.
  • PROMOTIVNA KAMPANJA ZA MOBILNU APLIKACIJU, Milica Jokić, 11.10.2022.
  • Reklamna kampanja za brend LEGEND WORLD WIDE "UZ TEBE KROZ VREME", Anamarija Ristić, 11.10.2022.
  • "BALENO" Kampanja za plasiranje brenda na tržište, Lana Lujić, 11.10.2022.
  • Kampanja za lansiranje nove vinarije "Plavi Perun" na domaćem tržištu, Kristina Čubrilo, 11.10.2022.
  • "PINKY BLUE" Kampanja plasiranja brenda na tržište, Nevena Petrović, 21.06.2022.
  • KAMPANJA - SVEST O BRENDU "FLERT", Ljubica Savić, 06.05.2022.
  • Promotivna kampanja za vinariju "Sokolov zamak", Marija Obrenović, 03.11.2021.
  • Kampanja za "Ormar grada" (predprodukcija, produkcija, postprodukcija, kreiranje sadržaja za digital), Gorica Rajić, 03.11.2021.
  • Marketinška kampanja za "Fatalne začine", Milena Radojević, 28.04.2021.
  • "OTP banka" - Kampanja re-brendiranja, Marijana Stefanović, 22.12.2020.
  • Promotivna kampanja za društveno odgovornu akciju "HEROJI NE ČEKAJU" (AMBER ALERT), Tijana Marković, 22.12.2020.
  • Televizijska drama "Paviljoni", Mina Stojadinović, 29.10.2019.
  • Promotivna kampanja master studija Reklama i mediji, Marija Jevtić, 15.11.2018.
  • Promotivna kampanja za master studije reklama i mediji, Aleksandar Jovičić, 15.11.2018.
  • Promotivna kampanja za master studije Reklama i mediji, Marija Jovanovski, 15.11.2018.
  • Televizijska drama "Ne igraj za Engleze", Martina Krivokapić, 29.10.2018.