Међународни зборник „Лидерство жена у музици: облици, наслеђе и савезништва“

У оквиру двоипогодишњег истраживачког пројекта “Женско лидерство у музици”, који су Факултет драмских уметности и Факултет музичке уметности Универзитета уметности заједно спровели уз подршку Фонда за науку, припремљен је и објављен међународни зборник на енглеском језику „Лидерство жена у музици: облици, наслеђе и савезништва“.

Издавач овог зборника је уважени независни издавач Transcript Verlag, специјализован за студије културе и друштвене науке, са седиштем у Немачкој. Зборник су уредиле др Ива Ненић, руководитељка овог пројекта и доценткиња Факултета музичке уметности у Београду, и др Линда Ћимарди, руководитељка пројекта „Црначка музика у региону бивше Југославије“ на Мартин Лутер Универзитету у Хале Витенбергу у Немачкој.

Kњига је посвећена нашим разноврсним, вештим и изузетним сарадницама на истраживању, као и свим девојкама и женама које су храбро изабрале да истакну своју страст, уверења и идентитет кроз звук, често пркосећи стереотипима и мењајући свет успут. Њихово деловање, како историјски, тако и у садашњем тренутку, доприноси богатству друштва и везама међу друштвима, и пружа нове перспективе на лидерство у култури.

Зборник обухвата 17 текстова ауторки и аутора са института и факултета из Србије, других европских земаља, као и Сједињених америчких држава и Канаде. Текстови у зборнику баве се стилом лидерством жена на различитим музичким сценама, међугенерацијским преношењем женских музичких пракси и узора, видљивошћу и улогом жена у очувању локалне, регионалне и националне културе, равноправношћу у музичком менаџменту, репрезентацијом, радом жена у музици и другим сродним питањима.

Ауторка илустрације на корицама је Драгана Кртинић.

Садржај зборника:

Introduction. Women’s Modes, Legacies and Futures in Music, Iva Nenić and Linda Cimardi

Uneven Terrains of Struggle: Towards the Transformative Notion of Female Music Leadership, Iva Nenić (University of Arts in Belgrade)

Between Home and International Scenes. Sarah Ndagire’s Way to World Music, Linda Cimardi (Martin Luther University Halle-Wittenberg)

Plucking a Liberal Sound: Japanese Women’s Resignification of Finnish Kantele in a Hobbyist Club, Ying-Hsien Chen (University of Helsinki)

Female Balkan Romani Singers: Charting Innovative Performance Paths, Carol Silverman (University of Oregon)

Assumptions of Normality: How Three Women with a Disability Changed the Face of Music, Diane Kolin (York University, Toronto)

Female Leadership in Iranian-Arab Shiʻa Rituals from Khorramshahr, South-western Iran, Talieh Wartner-Attarzadeh (University of Music and Performing Arts, Graz)

God Has a Woman’s Voice. Liturgical Music and Agency of Eastern European Migrant Women in Rome, Blanche Lacoste (University Jean Monnet – Saint-Étienne)

Winds of Change? Gender Segregation in Music Education and Production in Italy, Clementina Casula (University of Cagliari)

Introducing WMLON: The Women’s Musical Leadership Online Network, Laura Hamer (The Open University), Helen Julia Minors (York St John University)

Women in Music: Possibilities and Responsibilities of Cultural Management and Policy, Tatjana Nikolić (University of Arts in Belgrade), Katarina Mitić Minić (University of Arts in Belgrade)

Women’s Role in Sustaining the Practice of Tamburitza Instruments in Vojvodina, Sanja Ranković (University of Arts in Belgrade)

Performing Trauma in Privileged Spaces: Empowering Turkish Women’s Voices of the Past, Bahar Gjuka (University of Calgary)

Women’s Actions to Revitalize the Practice of Kaval Playing in Serbia, Mirjana Zakić (University of Arts in Belgrade)

Female Leadership in Serbian Metal Music. Frontwomen at the Crossroads of Visibility, Genre and Voice, Bojana Radovanović (Serbian Academy of Sciences and Arts, Belgrade)

Female Agency, Genres and Aesthetics of Sorrow in Persian Classical Music, Nasim Ahmadian (University of Alberta)

“What Moves the World, Moves My Ass as Well”: Mimi Mercedez as an Anti-heroine of Postsocialist Serbia, Adriana Sabo (Postgraduate School ZRC SAZU, Ljubljana)

Зборник је круна двоипогодишњег пројекта, који је обухватио теренско истраживање широм Србије и региона, бројне интервјуе и фокус групе, акционо истраживање у виду два организована концерта, међународни симпозијум. Ускоро се очекује и приказивање кратког документарног филма који је снимљен током пројекта, као и објављивање предлога практичне политике за унапређење родне равноправности на домаћој музичкој и културној сцени.

Књига је, захваљујући финансијској подршци Фонда за науку Републике Србије, доступна за бесплатно преузимање на интернет сајту међународног издавача. https://www.transcript-verlag.de/978-3-8376-6546-8/women-s-leadership-in-music/

Пројекат "Женско лидерство у музици" финансирао је Фонд за науку Републике Србије кроз програм подршке изврсним младим истраживачима ПРОМИС под р. бројем 6066876, а спровели су га Факултет музичке уметности као носилац, и Факултет драмских уметности као партнер. На пројекту је у име ФДУ учествовала истраживачица сарадница Татјана Николић, докторанткиња на Катедри за менаџмент и продукцију позоришта, радија и културе.

Слике

  • /uploads/attachment/vest/840/FLIM_zbornik.jpg