Međunarodni zbornik „Liderstvo žena u muzici: oblici, nasleđe i savezništva“

U okviru dvoipogodišnjeg istraživačkog projekta “Žensko liderstvo u muzici”, koji su Fakultet dramskih umetnosti i Fakultet muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti zajedno sproveli uz podršku Fonda za nauku, pripremljen je i objavljen međunarodni zbornik na engleskom jeziku „Liderstvo žena u muzici: oblici, nasleđe i savezništva“.

Izdavač ovog zbornika je uvaženi nezavisni izdavač Transcript Verlag, specijalizovan za studije kulture i društvene nauke, sa sedištem u Nemačkoj. Zbornik su uredile dr Iva Nenić, rukovoditeljka ovog projekta i docentkinja Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, i dr Linda Ćimardi, rukovoditeljka projekta „Crnačka muzika u regionu bivše Jugoslavije“ na Martin Luter Univerzitetu u Hale Vitenbergu u Nemačkoj.

Knjiga je posvećena našim raznovrsnim, veštim i izuzetnim saradnicama na istraživanju, kao i svim devojkama i ženama koje su hrabro izabrale da istaknu svoju strast, uverenja i identitet kroz zvuk, često prkoseći stereotipima i menjajući svet usput. Njihovo delovanje, kako istorijski, tako i u sadašnjem trenutku, doprinosi bogatstvu društva i vezama među društvima, i pruža nove perspektive na liderstvo u kulturi.

Zbornik obuhvata 17 tekstova autorki i autora sa instituta i fakulteta iz Srbije, drugih evropskih zemalja, kao i Sjedinjenih američkih država i Kanade. Tekstovi u zborniku bave se stilom liderstvom žena na različitim muzičkim scenama, međugeneracijskim prenošenjem ženskih muzičkih praksi i uzora, vidljivošću i ulogom žena u očuvanju lokalne, regionalne i nacionalne kulture, ravnopravnošću u muzičkom menadžmentu, reprezentacijom, radom žena u muzici i drugim srodnim pitanjima.

Autorka ilustracije na koricama je Dragana Krtinić.

Sadržaj zbornika:

Introduction. Women’s Modes, Legacies and Futures in Music, Iva Nenić and Linda Cimardi

Uneven Terrains of Struggle: Towards the Transformative Notion of Female Music Leadership, Iva Nenić (University of Arts in Belgrade)

Between Home and International Scenes. Sarah Ndagire’s Way to World Music, Linda Cimardi (Martin Luther University Halle-Wittenberg)

Plucking a Liberal Sound: Japanese Women’s Resignification of Finnish Kantele in a Hobbyist Club, Ying-Hsien Chen (University of Helsinki)

Female Balkan Romani Singers: Charting Innovative Performance Paths, Carol Silverman (University of Oregon)

Assumptions of Normality: How Three Women with a Disability Changed the Face of Music, Diane Kolin (York University, Toronto)

Female Leadership in Iranian-Arab Shiʻa Rituals from Khorramshahr, South-western Iran, Talieh Wartner-Attarzadeh (University of Music and Performing Arts, Graz)

God Has a Woman’s Voice. Liturgical Music and Agency of Eastern European Migrant Women in Rome, Blanche Lacoste (University Jean Monnet – Saint-Étienne)

Winds of Change? Gender Segregation in Music Education and Production in Italy, Clementina Casula (University of Cagliari)

Introducing WMLON: The Women’s Musical Leadership Online Network, Laura Hamer (The Open University), Helen Julia Minors (York St John University)

Women in Music: Possibilities and Responsibilities of Cultural Management and Policy, Tatjana Nikolić (University of Arts in Belgrade), Katarina Mitić Minić (University of Arts in Belgrade)

Women’s Role in Sustaining the Practice of Tamburitza Instruments in Vojvodina, Sanja Ranković (University of Arts in Belgrade)

Performing Trauma in Privileged Spaces: Empowering Turkish Women’s Voices of the Past, Bahar Gjuka (University of Calgary)

Women’s Actions to Revitalize the Practice of Kaval Playing in Serbia, Mirjana Zakić (University of Arts in Belgrade)

Female Leadership in Serbian Metal Music. Frontwomen at the Crossroads of Visibility, Genre and Voice, Bojana Radovanović (Serbian Academy of Sciences and Arts, Belgrade)

Female Agency, Genres and Aesthetics of Sorrow in Persian Classical Music, Nasim Ahmadian (University of Alberta)

“What Moves the World, Moves My Ass as Well”: Mimi Mercedez as an Anti-heroine of Postsocialist Serbia, Adriana Sabo (Postgraduate School ZRC SAZU, Ljubljana)

Zbornik je kruna dvoipogodišnjeg projekta, koji je obuhvatio terensko istraživanje širom Srbije i regiona, brojne intervjue i fokus grupe, akciono istraživanje u vidu dva organizovana koncerta, međunarodni simpozijum. Uskoro se očekuje i prikazivanje kratkog dokumentarnog filma koji je snimljen tokom projekta, kao i objavljivanje predloga praktične politike za unapređenje rodne ravnopravnosti na domaćoj muzičkoj i kulturnoj sceni.

Knjiga je, zahvaljujući finansijskoj podršci Fonda za nauku Republike Srbije, dostupna za besplatno preuzimanje na internet sajtu međunarodnog izdavača. https://www.transcript-verlag.de/978-3-8376-6546-8/women-s-leadership-in-music/

Projekat "Žensko liderstvo u muzici" finansirao je Fond za nauku Republike Srbije kroz program podrške izvrsnim mladim istraživačima PROMIS pod r. brojem 6066876, a sproveli su ga Fakultet muzičke umetnosti kao nosilac, i Fakultet dramskih umetnosti kao partner. Na projektu je u ime FDU učestvovala istraživačica saradnica Tatjana Nikolić, doktorantkinja na Katedri za menadžment i produkciju pozorišta, radija i kulture.

Slike

  • /uploads/attachment/vest/840/FLIM_zbornik.jpg