Ana Grigorović

Stručni saradnik

Biografija

Katedra

Pozorišna i radio režija

 

Predmeti

Režija kroz medije

Osnovi radio režije

Radio režija

 

Obrazovanje

Fakultet dramskih umetnosti – pozorišna i radio režija (osnovne studije po starom obrazovnom sistemu)

Univerzitet umetnosti u Beogradu – teorija umetnosti i medija – master

Fakultet dramskih umetnosti – doktorske umetničke studije u dramskim i audiovizuelnim umetnostima – druga godina studija

 

Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast

Pozorišna i radio režija

 

Umetnički rad i istraživanje

Režije operskih predstava:

  • V. A. Mocart, Direktor pozorišta, Rosi fest / Jevrejski kulturni centar (2023)
  • Kristijano Đuzepe Lidarti, Ester, Rosi fest / Narodno pozorište Republike Srpske (2023)
  • Đakomo Pučini, Plašt, Rosi fest & Opera Lab / Klub 20/44 (2022)
  • Dragan Karolić, Snežana i sedam patuljaka, Narodno pozorište u Beogradu (2022)
  • Žorž Bize, Karmen, Rosi fest / Dorćol plac (2020)
  • Olivije Mesijan, Kvartet za kraj vremena, Rosi fest / Narodno pozorište u Beogradu (2020)
  • Stanislav Binički, Na uranku, Narodno pozorište u Beogradu (2019)
  • V. A. Mocart, Bastijen i Bastijena, Narodno pozorište u Beogradu (2019)
  • Đakomo Pučini, Đani Skiki, Narodno pozorište u Beogradu (2016)
  • V. A. Mocart, Bastijen i Bastijena, Narodno pozorište u Beogradu (2016)

 

Režije dramskih predstava:

  • Alfred Žari, Kralj Ibi ili Poljaci, Narodno pozorište Pirot (2022)
  • Dag Haverti i Adrijan Ris, Inside Out, Pozorište na Terazijama (2018)
  • Federiko Garsija Lorka, Dom Bernarde Albe, Narodno pozorište u Beogradu (2018)
  • Volfgang Bauer, Magično popodne, Atelje 212 (2017)
  • Semjuel Beket, Igra, Pozorište Bora Stanković u Vranju (2016)
  • Platon, Gozba, Bitef teatar (2015)
  • Borislav Pekić, Rađanje jednog zapisnika, Narodno pozorište Pirot (2015)
  • Vanja Nikolić, Biti, Ustanova kulture Parobrod (2015)
  • Željko Hubač, Petar, Bitef teatar (2014)
  • Goran Marković, Nacionalna klasa, Omladinsko pozorište Dadov (2014)
  • Tamara Baračkov, Pedeset udaraca, Atelje 212 (2013)
  • Simona Semenič, Pet dečaka, Malo pozorište Duško Radović (2012)
  • Andrea Valean, Ako mi se zviždi, zviždim, Narodno pozorište Sterija u Vršcu (2011)
  • Željko Hubač, Lepotica i zver, Pozorište Bora Stanković u Vranju (2011)
  • Ežen Jonesko, Novi stanar / Kakav kupleraj, Ustanova kulture Vuk Karadžić (2010)
  • Ferenc Molnar, Dečaci Pavlove ulice, Omladinsko pozorište Dadov (2010)
  • Milena Bogavac, North Force, Omladinsko pozorište Dadov (2009)
  • Rodrigo Garsija, After Sun, Studentski kulturni centar (2008)

 

Naučno-istraživački rad

Održala sedmodnevne radionice glume i scenskog pokreta za operske pevače u okviru Letnje akademije međunarodnog festivala Rosi fest u Beogradu 2021. i 2023. godine.

Učestvovala na Okruglom stolu O dijalogu između scene i njenih ”bočnih strana” u organizaciji SCen – Centra za scenski dizajn, arhitekturu i tehnologiju Fakulteta tehničkih nauka i Sterijinog pozorja 2022. godine.

Pohađala majstorske radionice operske režije Kristine Helin i Tima Hopkinsa u organizaciji enoa – Evropske mreže operskih akademija i Operose 2021. i 2022. godine.

 

Članstvo u umetničkim / naučnim organizacijama

Predsednica udruženja Opera Lab;

Članica umetničkog tima međunarodnog festivala Rosi fest;

Članica umetničkog saveta Festivala amaterskog pozorišta u Trebinju;

U periodu od 2013. do 2023. godine zaposlena na mestu rediteljke Opere a potom Drame Narodnog pozorišta u Beogradu.

 

 

ANA GRIGOROVIĆ (1987) je pozorišna rediteljka. Diplomirala je na Fakultetu dramskih umetnosti na katedri za pozorišnu i radio režiju. Dodatno se usavršavala na master studijama teorije umetnosti i medija na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Trenutno je studentkinja doktorskih umetničkih studija u dramskim i audiovizuelnim umetnostima na Fakultetu dramskih umetnosti. U periodu od 2013. do 2023. godine, angažovana je u Operi Narodnog pozorišta u Beogradu. Tokom deset godina rada režirala je, obnovila i održavala veliki broj opera. Članica je umetničkog tima međunarodnog festivala Rosi fest i osnivačica i predsednica udruženja Opera Lab. Kroz rad pomenutih inicijativa, zalaže se za istraživački pristup pri postavci klasičnog operskog repertoara i izmeštanju operskih produkcija izvan okvira institucionalnog pozorišta. Govori engleski, francuski, španski i italijanski jezik.

Nagrade:

  • Nagrada Muzika Klasika za međunarodni festival Rosi fest (2023)
  • Polufinalista internacionalnog takmičenja operskih reditelja - Europaïscher Opernregie-Preis (2021)
  • Pohvala Narodnog pozorišta u Beogradu za režiju opere Na uranku (2019)
  • Nagrada Narodnog pozorišta u Beogradu za najbolju predstavu u sezoni 2016/17 za operu Đani Skiki (2017)
  • Pohvala Narodnog pozorišta u Beogradu za režiju opere Đani Skiki (2017)
  • Specijalna nagrada za predstavu Pedeset udaraca na Internacionalnom festivalu malih scena u Rijeci (2013)
  • Specijalna nagrada za nove pozorišne tendencije za predstavu Pet dečaka na TIBA festivalu (2012)
  • Nagrada grada Beograda za stvaralaštvo mladih u oblasti umetnosti za režiju predstave North Force u Omladinskom pozorištu Dadov (2010)
  • Nagrada Zoran Ratković za režiju predstave North Force (2009)

Nagrada Hugo Klajn za najboljeg studenta pozorišne režije u generaciji (2009)

 

E-pošta

ana.grigorovic@gmail.com