Goran Terzić
Biografija
Katedra
Montaža
Predmeti
Osnovne akademske studije: Filmska montaža I i Filmska montaža IV
Obrazovanje
Diplomirao filmsku i televizijsku montažu
Fakultet dramskih umetnosti Beograd
Umetnički rad i istraživanje
2005. ”Pileći izbori”, saradnik na scenariju za srednjemetražni dokumentarno-igrani film Gorana Radovanovića
*najbolji domaći dokumentarni film na Međunarodnom Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkog igranog filma, 2005. godine
*jedan od tri najbolja filma na Internacionalnom festivalu dokumentarnog filma u Amsterdamu – IDFA, 2005. godine
2002. ”Jedan na jedan”, supervizor montaže za igrani film Mladena Matičevića
*nagrada domaćeg ogranka FIPRESCI za najbolji domaći film 2002. godine
1989. ”Kako je propao rok en rol”, montažer druge priče ”Nije sve u ljubavi ima nešto i u lovi” u režiji Vladimira Slavice
*Zlatna arena za montažu na Festivalu Jugoslovenskog igranog filma u Puli, 1989. godine
Naučno-istraživački rad
*Prvih četrdeset godina u Xolivudu - portret reditelja Voltera Hila
*Portret reditelja Matina Skorsezija
*El Dorado - esej o filmu Hauarda Hoksa
2003. Vreme (časopis)
*”Ništa priča, samo likovi” - tekst o filmu Skoro savršen čovek (Nobody’s fool) Roberta Bentona
2000. do 2002. Prestup (časopis)
*Tekst o filmu Svi ti divni konji (All the pretty horses) Bilija Boba Tortona i o fenomenu neo-vesterna
*Tekst o filmu Dvosmerni asfalt (Two lane black top) Montija Helmana
*Tekst o filmu Škorpion ubija (Dirty Harry) Dona Zigela
1994. do 1996. Trotoar (časopis)
*Portret Nika Noltija
*Portret Al Paćina
*Istorijat roud filma – studija u šest nastavaka
1994. Svetlo u tami (knjiga)
*Esej o Volteru Hilu „Kauboj u starogrčkoj odori“
1994. Ritam (časopis)
*Esej o novom vesternu ”Novi novi (ili možda) novi stari vestern”
Rođen 1960. u Beogradu. Diplomirao 1986. na Katedri filmske i TV montaže na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu.
Jedan od tri montažera koji su za montažu filma ”Kako je propao rok en rol” nagrađeni Zlatnom arenom na festivalu u Puli, 1989. godine.
Povremeno je sarađivao sa rediteljima (Mladenom Matičevićem i Goranom Radovanovićem) u svojstvu supervizora montaže i saradnika na scenariju.
Gotovo četvrt veka se bavio pisanjem o filmu i za to vreme je objavio nekoliko stotina kritika, recenzija i kolumni u dnevnoj i periodičnoj štampi, odnosno na radiju i televiziji, kao i nekoliko desetina portreta i eseja u specijalizovanim časopisima i knjizi „Svetlo u tami“.
Kao profesor montaže na Fakultetu dramskih umetnosti u dva navrata je bio član komisija Filmskog centra Srbije na konkursima za razvoj scenarija i razvoj projekta.