Biografija
Reditelj, redovni profesor Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu, šef studija Laboratorije za izvođačku umetnost na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu.
Rođena sam u Beogradu, gde sam pohađala osnovnu školu i gimnaziju. Kao učenica gimnazije, u Studentskom kulturnom centru (SKC) pridružujem se slobodnoj pozorišoj trupi ''Pod razno'' i kao asistent reditelja radim na predstavi ''Frede, laku noć'' Dragoslava Mihailovića.
1978. godine upisala sam odsek Pozorišne i radio režije na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Miroslava Belovića.
1981. godine diplomirala sam sa predstavom „Iza zatvorenih vrata” Žan Pol Sartra u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u Beogradu.
Moja diplomska predstava nalazila se na repertoaru Jugoslovenskog dramskog pozorišta punih petnaest godina.
Stručna usavršavanja, saradnja u inostranstvu:
Školske 1983/84. godine, kao stipendista francuske vlade boravim u Parizu na pozorišnom institutu na Sorboni, kod profesora An Ibersfeld.
1984. godine učesnik sam pozorišne radionice Teatar nacija u Nansiju.
1986. godine boravim na Akademiji dramskih umetnosti u Utrehtu, Holandija kao jedan od pedagoga Internacionalne pozorišne radionice.
1987. godine, kao gost Švedskog instituta za kulturu, boravim u Stokholmu u Nacionalnom dramskom teatru.
Školsku 1988/89. provodim kao stipendista Fulbrajtovog programa u Sjedinjenim Američkim Državama i to na Njujorškom univerzitetu Tisch School of Arts na odseku Specijalističkih studija iz izvođačkih umetnosti kod profesora Ričarda Šeknera.
Novembar 1995. godine, jedan sam od učesnika na festivalu Sigma u Bordou.
1996. godine učesnik Desete internacionalne škole pozorišne antropologije koju vodi Euđenio Barba u Kopenhagenu.
1997. godine gost sam Evropske pozorišne konvencije u Sent Etjenu gde imam predavanje na okruglom stolu povodom teme Pozorišta i medija.
1999. godine posle bombardovanja sam učesnik sam Letnje pozorišne mobilne akademije u Bohumu, Nemačka.
1999. godine, posle bombardovanja, kao gost u Berlinskom pozorištu Folks bine, režiram ambijentalni performans “Hopla! mi živimo“ i gostujem sa predstavom ''Soba moje majke''.
2000. godine sam jedan od učesnika festivala ''Zlatna maska'' u Moskvi, Rusija. 2000. godine predevač u Pragu
2000. godine gost i gostovanje na pozorišnom festivalu u Sibiju, Rumunija
2000. godine učesnik okruglih stolova na festivalu u Solunu i Atini - Grčka, kao i u Tirani - Albanija.
2001. godine sam gost festivala u Avinjonu, Francuska.
2002. godine, kao gost Britanskog saveta, boravim u Londonu, kao učesnik okruglog stola o kulturi i iste godine u Vroclavu -Poljska, na festivalu Kontakt.
2004. godine, učestvujem na festivalu Berlin trefen, kao jedan od predavača u programu platforme
2006. godine učestvujem u radu projekta fondacije Fridrif Hebert Štiftunga - tema holokausta i poseta muzejima holokausta u Sjedinjenim Američkim Državama. Projekat je organizovan kao plod zajedničke saradnje sa Jevrejskom zajednicom Sjedinjenih Američkih Država.
2014. godine sam učesnik Regionalne mreže Akademija koje uključuju : Srbiju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, Crnu Goru i Sloveniju.
2016. Učešće na međunarodnoj konferneciji IFTR, Međunarodna Federacija za Pozorišna Istraživanja, u Stokholmu.
2017. Učešće na međunarodnoj konferenciji IFTR, Sao Paolo, Brazil.
2018. Predsednica organizacionog komiteta svetskog kongresa IFTR u Beogradu sa 1200 učesnika.
2018.- Učesnica na konferenciji EASTAP, Pariz Evropska asocijacija za studije pozorišta i izvođačkih umetnosti.
2019, Poseta Šangaju povodom organizacije IFTR-a u Kini. Poseta Šangajskoj akademiji i razmena znanja
2023. Predsedavjući panela na međunarodnoj konferenciji Univerziteta Umetnosti “Istaživanje odnosa severa i juga, etika i međunarodna saradnja“
2023. Održala predavanje u Srpskom kulturnom centru u Parizu na temu Performativne uloge u savremenoj srpskoj poeziji
Radno iskustvo u oblasti kulture i ostvareni rezultati u radu :
1. Rediteljski rad :
Kao diplomirani student Fakulteta dramkih umetnosti, nagrađena sam iz fonda Zagorka Arsenijević, kao najbolji student Pozorišne režije. Iste godine dobijam nagradu za stvaralaštvo mladih za režiju predstave „Ručni rad” Ž.K. Danoa, koja je igrana u Studentskom kulturnom centru u Beogradu. Posle diplomiranja nastavila sam rediteljski rad u pozorištima tadašnje Jugoslavije, današnje Srbije, Slovenije, Nemačke, Italije... Beograd, Subotica, Sombor, Kragujevac, Priština, Zrenjanin, Vršac, Novi Sad, Podgorica, Ljubljana, Maribor, Berlin, Ćividale ...
U Beogradu, režirala sam u:
Jugoslovenskom dramskom pozorištu, Narodnom pozorištu, Ateljeu 212, Beogradskom dramskom pozorištu, Pozorištu Boško Buha, pozorištu Duško Radović, u Madlenijanumu - operi i teatru, kao i u alternativnim kulturnim prostorima kao što su SKC, Dom kulture Studentski grad, Beton Hala teatar.
Autori koje istražujem u svojim režijama su Euripid, Sofokle, Šekspir, Vebster, Šiler, Vajld, Pirandelo, Breht, Sartr, Jonesko, Beket, Žene, Vilijams, Braća Grim, Kerol, Koltes, Šimelfenig, Ksaver Krec, Sterija Popović, Nušić, Dušan Kovačević.
Ostvarila sam preko 100 režija predstava u kojima sam istraživala tekstove klasične dramaturgije, stranih i domaćih autora i otkrivala novi žanrovski pristup njima, a takođe sam upoznavala srpsku kulturnu javnost sa delima savremenih nemačkih i francuskih autora (Marius Fon Majenburg, Ronald Šimelfenig, Tea Dorn, Bernard Mari Koltes), takođe sam istraživala i savremene ruske dramske pisce.
Pozorišne predstave učestvovale su mi na sledećim festivalima:
BITEF, Festival MES - Sarajevo, Ohridsko leto - Makedonija ; Srečanje malih odrov - Nova Gorica, Slovenija ; Sterijino pozorje mladih, festival Grad teatar, Budva - Crna Gora ; Kotorski festival za decu; festival monodrame i pantomime - Zemun; festival Joakim Vujić, Interfest u Kragujevcu; Pozorišni festival u Banja Luci ; festival Infant, Novi Sad; Festival Zlatni lav - Umag, Hrvtska;
Kao i na svetskim festivalima :
Edinburg, Engleska ; Mitelfest Ćividale Italija ; Dimirtijafest Grčka ; Festival Sibiju Rumunija; festival u Adani Turska ; La Mama festival Njujork ;
A takođe i na gostovanjima u Parizu, Amsterdamu, Njujorku, Berlinu, Ljubljani, Zagrebu, Mariboru, Skoplju...
Izbor iz pozorišnih predstava:
Lekcija- Ežen Jonesko, Dom kulture Studentski Grad
Iza zatvorenih vrata, Ž.D.P. Sartr – Jugoslovensko Dramsko Pozorište, Beograd
Balkanski špijun, Dušan Kovačević – Narodno pozorište , Priština Misterija Bufo – misterija Beograd , Majakovski – Radović – Milovanović _ Otvaranje večernje scene Duško Radović, Beograd
Malograđanska svadba, Bertolt Breht- Narodno pozorište, Subotica
Razvojni put Bore Šnajdera, Aleksandar Popović- Narodno pozorište, Kragujevac
Rodoljupci, Jovan Sterija Popović – Narodno pozorište Vršac
Iz života kišnih glista, Per Ulov Enkist- Atelje 212, Beograd
Gospođa Kolontajn, Agneta Plejel – Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd Gospođa ministarka, Branislav Nušić – Narodno pozorište, Zrenjanin Bogojavljenska noć, Šekspir – Narodno pozorište, Vršac
Spaljivanje udovica, Jerg Grazer – Narodno pozorište Beograd Vojvodkinja od Malfija, Džon Vebster – Narodno pozorište, Beograd Staza divljači, F. K. Krec . – Srpsko narodno pozorište, Novi Sad Balkon, Žan Žene- Beogradsko dramsko pozorište, Beograd
Medeja, Euripid- Genc festiva Mitel fest Italija i Bitef teatar, Beograd
Prosjačka opera, Bertolt Breht – Bitef teatar, Beograd
Svakodnevno Pozorište, Autorski projekat posvećen Bertoltu Brehtu- Beogradsko Dramsko Pozorište
Čarlama, zbogom, Aleksandar Popović – Atelje 212, Beograd
Hepi end, Igor Bojović – Crnogorsko narodno pozorište, Podgorica
Hopla, mi živimo, Folks bine, Berlin, Nemačka. Balkanska plastika- Narodno pozorište, Beograd Hamlet, Šekspir – Narodno pozorište, Beograd Uvećanje, Semjual Beket- MGN, Ljubljana, Slovenija Frida Kalo, Sanja Domaset, Madlenianum, Beograd
San o letenju, autorski projekat- Beton Hala Teatar, Beograd Soba moje majke, autorski projekat – Beton Hala teatar, Beograd Antigona, Bertolt Breht- Beton Hala Teatar, Beograd
Puš ap, Ronald Šimelfenig – Beton hala teatar, Beograd
U samoći pamučnih polja, B.M Koltes- Beton hala teatar, Beograd
Dobra duša iz Sečuana, Bertolt Breht- Slovensko narodno gledališče, Maribor, Sloveniju
Spletka i ljubav, F.Šiler- Beton hala teatar, Beograd
Tako je kako vam se čini, Pirandelo - Beton hala teatar, Beograd
Antigona, Bertolt Breht, Beton Hala teatar, Beograd
Intimni dnevnik Fride Kalo - Slovensko narodno gledališče, Maribor, Slovenija
Pioniri u Ingolštatu, Mari Luize Flajser –Knjaževsko scrpski teatar, Kragujevac
Mačka na usijanom limenom krovu, Tenesi Vilijams – Opera-Teatar Madlenianum, Zemun
Tri sestre, Anton Pavlovič Čehov – Bitef teatar, Beograd Plej Popović, Aleksandar Popović- Atelje 212, Beograd Miloš, Crnjanski, Milovanović, Vujić , Madlenianum
Senka, Euridika govori, Elfrida Jelinek, Opera-Teatar Madlenijanum
Nana, Emil Zola, Opera-Teatar Madlenianum
Iranska Konferncija, Iran Viripajev- Narodno Pozorište, Beograd
Četiri Grada, autorski projekat, Staro Sajmište
Staklena Menažerija, Tenesi Vilijams, Opera-Teatar Madlenianum
*Preko 80 radio drama i radiofonskih ostvarenja
Izbor iz nagrada i priznanja:
Nagrada Zagorka Arsenijević za najboljeg studenta Pozorišne režije Nagrada za strvaralaštvo mladih „Smeli cvet“
Specijalno priznanje pozorišnog časopisa „Scena“ za predstavu „Medeja“ Priznanje pozorišta Duško Radović za otvaranje Večernje scene.
Nagrada Božidar Valtrović za režiju predstave „Zvezdani dečak“
Nagrada Narodnog pozorišta za najbolju režiju za predstavu «Balkanska plastika«
Nagrada Bijenala za scenski dizajn za projekat „Aeroplan bez motora“ Nagrada najbolje predstave na festivalu u Nikšiću „Svakodnevno pozorište“
Prva nagrada za najbolju predstavu internacionalnog festivala Infant za predstavu « Antigona »
Srebrna nagrada Univerziteta umetnosti za doprinos nastavi.
Nagrada za najbolju režiju na festivalu Joakim Vujić interfest, za predstavu
«Intimni portre Fride Kalo » Narodno pozorište Maribor.
Nagrada za scensku likovnost na festivalu Joakim Vujić interfest, za predstavu
« Intimni portre Fride Kalo » Narodno pozorište Maribor. Nagrada Vitomir Bogić za radiofonski eksperiment.
Nagrada za najbolju režiju na festivalu Joakim Vujić interfest, za predstavu
«Pioniri iz Ingolštata » Mari Luis Flajser.
Velika plaketa Univerziteta umetnosti za organizacioni i inovativni rad na FDU i Uneverzitetu umetnosti.
Jubilarna Povelja opere i teatra Madlenijanum za izuzetan umetnički rad
Povelja Radio Beograda 2 za doprinos radio stvaralaštvu
Orden Akademske palme, orden Francuske vlade, za doprinos kulturi.
Pohvala Narodnog Pozorišta Zlatni Beočug
Velika zlatna plaketa Univerziteta Umetnosti- “Sreten Stojanović“ Zlatni Prsten Joakima Vujića za sveokupnu razvoj srpskog pozorišta
Umetnički direktor Bitef teatra, osnivač i direktor Beton Hala teatara, Upravnica Narodnog pozorišta u Beogradu.
1990. godine počinjem da radim i kao umetnički direktor Bitef teatra, gde sam bila umetnički direktor do 1997. godine.
Tokom sedam godina bavila sam se kreiranjem repertoara i realizacijom umetničkog programa Bitef teatra. Tokom ovih sedam godina umetnički program Bitef teatra odlikovao se interdisciplinarnošću, traganjem za novim oblicima pozorišta, inicijacijom i predstavljanjem opusa mladih srpskih pozorišnih autora, kao i saradnjom sa umetničkim školama i akademijama, ostvarivanjem internacionalnih kontakata.
Bitef teatar je podržao rad mladih srpskih dramskih pisaca Soldatović Jestrović, Delčić... Takođe, Bitef teatar je podržao i razvijao dramski, muzički, video filmski program, program savremenog plesa, program pozorišne edukacije. Program performansa.
Kao program Bitef teatra, gostovali su u Beogradu : Marina Abramović, Bob Vilson, Harvi Kajtel, Vanesa Redgrejv, Elen Stjuart, La mama, Mladen Materić.
Bitef teatar je inicirao i rad savremenih plesnih grupa i razvoj savremene igre. Iz grupe Dejana Pajovića, koja je radila u Bitef teatru razvile su se samostalne savremene plesne grupe.
Takođe, održan je veliki broj pozorišnih radionica koje su održale, sada već poznata svetska zvezdea, engleska rediteljka Keti Mičel, kineska umetnica Đi Đing, majstor pozorišne šminke Ljubica Gimo, dizajner pozorišnog svetla iz Dramskog pozorišta Stokholma.
Kao animaciju grada i istraživački rad sa publikom, Bitef teatar je osnovao program « Aeroplan bez motora » u okviru koga su umetnici svih generacija, ali i različitih žanrovskih opredeljenja, istraživao prostore grada Beograda a na sceni Bitef teatra omogućavao različita žanrovska istraživanja.
1998. godine Osnivam i postajem direktor Beton hala teatra - samostalnog nezavisnog pozorišta koje se pre svega bavi savremenom domaćom i evropskom dramom. Prvi projekat je „San o letenju“ projekat za letnji festival BELEF koji te godine zatvara i festival Bitef.
Od 2000. godine Beton hala dobija svoj prostor u kome prostor za rad dobijaju studenti Fakulteta dramskih umetnosti kao i studetni Fakulteta muzičkih umetosti ( B. Cvejić, « Priča o vojniku « Stravinski ) .
Takođe Beton hala radi i inkluzivni projekat po tekstu Pirandela „Tako je kako vam se čini“ u kome učestvuju deca sa posebnim potrebama, njihove porodice i njihovi pedagozi.
Beton hala teatar sarađuje sa En knap kompanijom iz Ljubljane i na ovoj sceni postavlja se Breht, Šiler, Pirandelo, Muza Pavlova, Beket, Jonesko, Majneburg, Šimelfenig, Tea Dorn, Bernar Mari Koltes...
Beton hala teatar je stvorena kao platforma za razmenjivanje izvođačkih znanja. Svojim predstavama otvorila sam više scena i jedno pozorište u Beogradu.
Upravnica Narodnog pozorišta sam bila u periodu od 2018. godine do 2021. godine.
Trudila sam se da se očuva tradicija sva tri ansambla- drame, opere i baleta. Da se u rad ovih ansambala uključe mladi umetnici, da Narodno pozorište sa sva tri ansambla gostuje u svim sredinama Republike Srbije, a takođe da se i sva tri ansambla prikažu na brojnim evropskim i svetskim festivalima.
Organizovan je i specijalan program za mlade, koji je sarađivao sa mladom populacijom srednjoškolaca iz čitave Srbije. Otvorena je treća scena Narodnog pozorišta, Scena Radionica, u prostoru radionice NP na Gundulićevom Vencu.
Studenti Fakulteta Dramskih Umetnosti, Beograd, bili su angažovani u javnim čitanjima kako savremenih srpskih autora, tako i savremene francuske drame.
Ispiti studenata glume i režije Falkulteta Dramskih Umetnosti su na sceni Raši Plaović imali svoj prostor za izvođenje. Uspešni ispiti Fakulteta Dramskih Umetnosti, postajali su deo redovngog repertoara Narodnog Pozorišta. Narodno Pozorište je svoj rad usmerilo ka publici uz različite programe kao što je i striming kojim su programi drame, opere i balete NP, bili prisutni u čitavom svetu.
Otvorila sam :
Večernju scenu Radović, projektom Vladimira Majakovskog ''Misterija Bufo / Misterija Beograd''
Peti sprat Narodnog pozorišta sa predstavom ''Balkanska plastika'' po knjizi Magdalene Magazinović, Moj život.
Bel etaž Madlenijanuma kao scenski prostor, predstava « Frida Kalo » koja je na repertoaru Madlenianuma 19. godina.
Beton hala teatar Beograd.
Treća scena Narodnog Pozorišta- Radionica. Otvorena premijernim čitanjem komada Tanje Šljivar „Kao sve slobodne djevojke”.
Rad na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu :
Školske 1990/91. godine izabrana sam na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu za mesto asistenta - pripravnika na Katedri za pozorišu i radio režiju za predmet Pozorišna režija – praktikum.
Godine 1994. sa mesta asistenta - pripravnika izabrana sam za mesto asistenta na istoj katedri.
Godine 1996. izabrana sam za docenta.
2000. godine izabrana sam za vanrednog profesora.
2004. godine izabrana sam za redovnog profesora na Katedri za pozorišnu režiju
2005 i 2006. godine predavač sam i na Specijalističkim studijama izvođačkih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu
2008. godine izabrana sam za prorektora Univerziteta umetnosti u Beogradu.
2012. godine postajem kodirektor Master programa internacionalnog istraživanja izvođačkih umetnosti. Ovaj program je nastao u zajedničkoj saradnji sa Univerzitetom Vorvik – Engleska , Univerzitetom Amsterdam - Holandija ; Univerzitetom Helsinki - Finska i Triniti koledž Dablin - Irska.
Bila sam predavač na Akademiji u Utrehtu – Holandija, Akademiji za dramsku umetnost u Stokholmu – Švedska, Univerzitetu Vorvik – Engleska, Univerzitet Helsinki – Finska, Univerzitet Amsterdam – Holandija.
Bila sam direktor letnjih umetničkih škola Univerziteta Umetnosti u :
Novom Pazaru, Subotici, Negotinu, Sremskim Karlovcima.
Osnivač Laboratorije izvođačkih umetnosti pri Katedri za pozorišnu režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu sa željom da se intenzivira izvođački proces, kao i rad i razvoj studenata katedre za pozorišnu režiju.
2023.- predstavnik Fakulteta Dramskih Umetnosti na festivalu koreodrame i scensckog pokreta, Kosovska Mitrovica- student u klasi profesora Ivane Vujić i Snežane Trišić, Teodora Rakić osvaja Gran Pri, a Elena Matić osvoja pohvalu za svoje koreodramske projekte
2023. – Predstavnik Fakulteta Dramskih Umetnosti na Festivalu FUGA, Festival Umetničkih Akademija Evrope- sa diplomskom predstavom Đorđa Nešovića po tekstu Filipa Grijuća „Tamo gde pevaju“. Fakultet Dramskih Umetnosti osvaja nagradu publike za najbolju predstavu Festivala FUGA 2023. Ova predstava je diplomski rad studenta Nešovića u klasi profesora Ivane Vujić i profesora Snežane Trišić
2024.- Sterijino Pozorje mladih, Mentor javnog čitanja radova studenata dramaturgije FDU, radove predstavljaju studenti glume u klasi profesora Srđana Karanovića, a rediteljsku postavku čitanja rade studenti pozorišne režije u klasi profesora Ivane Vujić i Snežane Trišić
2024.- „Smrt-naš savremenik“ ispit druge godine pozorišne režije po motivima drame „Na Dnu“ Maksima Gorkog ispit druge godine pozorišne režije u klasi Ivane Vujić i Snežane Trišić gostuje na Sterijinom pozorju mladih, Novi Sad.
Trenutni Član saveta Fakulteta dramskih umetnosti. Trenutni Član senata Univerziteta Umetnosti.
Prevodilac i urednik:
Kao prevodilac i urednik doprinela sam da sledeće knjige, vezane za istraživanje pozorišne umetnosti postanu dostupne Fakultetu Dramskih Umetnosti, studentima i predavačima, kao i srspkoj kulturnoj javnosti.
Ka post modernom pozorištu, Ričard Šekner, urednik, pisac predgovora, prevodilac sa dr Aleksandrom Jovićević.
Tajna umetnost glumca, autora Euđenija Barbe i Nikola Savarezea, urednik i prevodilac sa dr Aleksandrom Jovićević.
Politika i izvođačke umetnosti, Džanel Rajnelt, urednik.
Prevod dramskih tekstova: Šta je Sobar video?, Džo Orton, Pozorište na Terazijama, Beograd
Mačka na usijanom limenom krovu, Tenesi Vilijams, Opera-Teatar Madlenianum
Staklena Menažerija, Tenesi Vilijams, Opera-Teatar, Madlenianum
Dramatizacija i Adaptacija romana:
Molitva za Černobilj Hronika Budućnosti, Svetlana Aleksijevič, Knjažesko-srpski teatar- Kragujevac (prevod Enisa Uspenski)
Rad na domaćim i internacionalnim festivalima i kongresima:
Moj rad kao i selektor domaćih i internacionalnih festivala:
Osnivala sam i vodila od 1994. do 1997. godine urbanu manifestaciju “Aeroplan bez motora“ koja je nagrađena nagradom Bijenala za scenski dizajn kao kulturni događaj.
Za festival Bitef radila sam više živih instalacija i performansa.
Od 1996. do 1998. godine – Umetnički selektor i saradnik Internacionalnog festivala alternativnog teatra Fiat u Podgorici.
1997. godine sam izabrana za selektora pozorišnog programa za festival BELEF i tu dužnost obavljam i 1998. i 1999. godine.
2013. godine i 2014. godine, u okviru festivala Sterijino pozorje u Novom Sadu, osmišljam i ostvarujem projekat “Dnevna soba“ u okviru koga razvijam saradnju sa regionalnim akademijama, nemačkim univerzitetom, Fakultetima likovnih umetnosti iz Beograda i Novog Sada.
2014. i 2015. godine sam selektor Festivala komedije u Jagodini.
2018. - predsednica Organizacionog komiteta Svetskog kongresa Međunarodne federacije za pozorišna istrazivanja, IFTR
2023. - član žirija međunarodnog pozorišnog festivala FAĐR, Teheran
2023. - predsednica žirija za nagradu „Neda Depolo“ za premijerno radiofonsko delo.
2024. - član žirija pozorišnog festivala FAĐR, Teheran
2024. - član žirija za nagradu „Neda Depolo“ za premijerno radiofonsko delo
2024 - Član žirija međunarodnog festivala FUGA, Gledališče Koper, Slovenija
2024 - član žirija za debitantsku ulogu, Festival Filmskog Scenarija Vrnjačka Banja
2024. - Član žirija međunarodnog pozorišnog festivala Joakimfest, Krafujevac
2024. - Član žirija festivala SPIK, Kosovska Mitrovica
2024. - Predsenik organizacionog odbora, medijator okrugog stola, kao i predavač- Međunarodni Simpozijum „Aktivizam i Umetnost (istorijska iskustva i participativne prakse)“, Univerzitet Umetnosti, Beograd
2025. - Predavač i predsedavajući sesije- „Performativnost karnevala- Ekstaza- Subverzija-Metamorfoza“, Međunarodna svetska konferencija za pozorišna istraživanja, Keln, Nemačka