dr Jovana Karaulić

Docent

Biografija

Katedra

Produkcija i menadžment u pozorištu, radiju i kulturi

 

Predmeti

Pozoripna produkcija i pozorišni modeli

Menadžment pozorišnih festivala

Savremeni pozorišni sistemi

 

Obrazovanje

Diplomirani producent u pozorištu, radiju i kulturi FDU

Doktor nauka

 

Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast

Naučna oblast Menadžment i produkcija pozorišta, radija i kulture

 

Umetnički rad i istraživanje

  • Producent predstave ”Beli, beli svet”, Malo pozorište ”Duško Radović”/Belef festival
  • Producent predstave “Dantonova smrt”, Belef festival, Beograd
  • Producent predstave ”Poslednja smrt Frenkija Suzice”, Malo pozorište ”Duško Radović”/Belef festival
  • Producent predstave “Antonije i Kleopatra”, Belef festivalp
  • Producent predstave “Luča Mikrokozma”, Kulturni centar ”REKS”, Beograd
  • Producent projekta  “DANI BEOGRADA”, Skupština grada Beograda
  • Producent ceremonije otvaranja Evropskog prvenstva u košarci
  • Producent nezavisne pozorišne predstave “Disko Pigs”, Beogradsko dramsko pozorište
  • Izvršni producent  filmskog festivala u Sopotu “Sofest”, Skupština grada Beograda
  • Izvršni producent centralne ceremonije “Dani Evropske baštine – sastanak Saveta Evrope”, Skupština grada Beograda
  • Izvršni producent ceremonije otvaranja Univerzijade, Beograd
  • Producent nastupa RS na svetskoj izložbi EXPO u Šangaju
  • Izvršni producent centralne proslave povodom 70. Godina oslobođenja Beograda, Skupština grada Beograda
  • Ko-autor izložbe ”Ko je soko – taj je Jugosloven”, Muzej Jugoslavije
  • Producent igranog filma “Zlogonje”, Akcija produkcija
  • Izvršni producent projekta ”Put u budućnost”, Radio televizija Srbije
  • Izvršni producent projekta ”Kako misli akdemija”, Radio televizija Srbije
  • Ko-producent igranog filma ”Stela”, Drim fektori, Akcija produkcija
  • Producent dokumentarnog filma  ”Povratak kući – Marina Abramović i njena deca”, Akcija produkcija
  • Producent dokumentarnog filma ”Viktorija 15”, Akcija produkcija
  • Producent multimedijalne izložbe ”Silent society»
  • Producent više desetina reklamnih i muzičkih spotova
  • Ko-osnivač novinskog izdanja ”Lice ulice”
  • Producent na projektima Laboratorije interaktivnih umetnosti FDU  (”Oda Betovenu”, ”Curious»)

 

Naučno-istraživački rad

  • Karaulić J. (2018). Uticaj javnih politika na kulturalne izvedbe jugoslovenstva, Kultura, 161, 13-28.
  • Karaulić, J. (2016). The Challenges of the Participatory Theatre. Arc Academica, 4, 149-164.
  • Karaulić J. (2016). Medijska reprezentacija populističkih kulturalnih izvedbi. Medijski dijalozi, 25, 39-51. P
  • Karaulić, J. (2016). Skolski sletovi u Kraljevini Jugoslaviji u Ko je soko – taj je Jugosloven (pp. 79-95). Beograd, Muzej Jugoslavije
  • Karaulić, J. (2015). Kontekst medijskog spektakla u uslovima društvene krize. Kultura - 149, 244-256. P

 

Tematske publikacije (uređivanje):

 

  • Letunić, A and Karaulić, J (2020). Performing arts between politics and policies : implications and challenges, Belgrade : Faculty of Dramatic Arts ; Zagreb : Academy of Dramatic Art.
  • Karaulić, J. (2018). Theatre Between Politics and Policies – Book of Abstracts. Institute of Theatre, Film, Radio and Television. ISBN 978-86-82101-68-0p

 

Konferencije:

 

  • Karaulić J. Knežević J. (2020) New Learning Design Models in the Age of Crises: Student Theatre Festival as a Digital Teaching
  • , Annual ENCATC Education and Research Session
  • Karaulić J. i Marković Božović K. (2020) Nove tehnologije   kao      sredstvo reprezentacije sećanja            u savremenim pozorišnim praksama, Nacionalna naučna konferencija sa međunarodnim učešćem Transmedijalno pripovedanje i digitalno mapiranje: istorija, sećanje, identitet
  • Karaulić J. (2020) Pozorište i nove tehnologije: obrt ili izazov. Konferencija “Novi horizonti kulture”, Fakultet dramskih umetnosti
  • Karaulic J. panelist (2020). Innovative methodologies and tools for teaching in the performing arts – session, Enctac members talk
  • Karaulić J. (2019) The Role of a Cultural Performance in a Society in Crisis. Case Study: Central Celebration of the “Youth Day”, (Re)thinking Socialism: Knowledge, Memory and Oblivion of the Socialist Past, Sofia Bulgaria
  • Dragićević Šešić, M., Mihaljinac, N. & Karaulić, J. (2019). Transitional dilemmas in cultural governance in Serbia: Serving the mission in on-defined environments. Paper presented at the Creative Lenses Conference, Helsinki, Finland.
  • Karaulić J. & Radulović, N. (2018). Meaning of theatre: Social turn in a radical world. Paper presented at the IFTR World Congress - Theatre and Migration – Theatre, Nation and Identity: Between Migration and Stasis, Belgrade, Serbia.
  • Karaulić, J. (2017). Participatory practices in film. Paper presented at the Conference Bosfiest, Resource Center for Special Education, Belgrade, Serbia.
  • Karaulić, J. (2016). Is attraction enough - Shanghai Expo. Paper presented at International Scientific Conference BITEF festival and Cultural Diplomacy, Belgrade, Serbia.
  • Karaulić, J (2016). The role of popular culture in a state spectacle. Paper presented at the International Scientific Conference Popular music in Eastern Europe, Debrecin, Hungary
  • Karaulić, J. (2015). Digital articulation of the traces of the past. Paper presented at the International Conference Media Archaeology: Memory, media and culture in the digital age. Belgrade, Serbia.
  • Karaulić, J. (2015). The Possibility of Implementing a Public Action Strategy through Participatory Programs. Paper presented at the 23 Annual ENCATC Conference, Lecce, Italy.
  • Karaulić, J. (2015). The Function of the State Spectacle in a Society in Crisis. Paper presented at the Annual International CCCS Conference – Culture and Identity, Skopje, Macedonia.
  • Karaulić, J. (2015). The Stadium- as a place of processing the past. Paper presented at the International conference Radical space in between disciplines, Novi Sad, Serbia.

 

Članstvo u umetničkim / naučnim organizacijama

  • Članica Laboratorije interaktivnih umetnosti FDU
  • Članica Izvršnog odbora Asitež Srbija
  • Članica IFTR-a -Interantional Federation for Theatre Research (IFTR)
  • Članica IETM-a - International network for contemporary performing arts (IETM) - IETM Participatory and Immersive Creation Group

 

 

dr Jovana Karaulić je asistent na Katedri za menadžment i produkciju u pozorištu, radiju i kulturi na grupi predemeta iz oblasti pozorišne produkcije. Aktivna je članica Laboratorije interaktivnih umetnosti, članica mreže IETM gde je učestvuje u radu grupe za imerzivno pozorište i članica mreže IFTR. Učesnica  je u projektima saradnje FDU koje podržava Kreativna Evropa: „Culture as a Unique Resource to Inspire, Outreach & Understand Science - CURIOUS” i “Stronger Peripheries”. Producent je velikog broja pozorišnih, filmskih medijskih i umetničkih projekata i inicijativa. Tokom 2020. godine bila je članica programskog odbora konferencije «Kreativno obrazovanje spremnost za nespremnost» u organizaciji Bazarta, kao i predsednica Organizacionog odbora naučne konferencije «Transmedijalno pripovedanje i digitalno mapiranje: istorija, sećanje, identitet» u organizaciji Fakulteta dramskih umetnosti». Održala je veliki broj gostujućih predavanja u okviru programa institucija i organizacija  u polju kulture i umetnosti (Kulturni centar Beograda, Slobodna zona, Eu info centar Novi Sad, Valjvski filmski susreti, Femiks itd). Alumnistkinja je EAVE programa (EAVE/ European audiovisual entreprenurers). Učestvovala je na poziciji mentora u programu Kreativno mentorstvo 2019-2020. godine. Početkom 2021. izbarana je za članicu Izvršnog odbora organizacije Asitež, udruženja za razvoj pozorišta za decu i mlade kao i za jednog od predvaača na ELIA akademiji (ELIA Academy). Ko-osnivačica je Zelene umetničke inicijative. Dobitnica je Nagrade grada Beograda za doprinos u polju produkcije na projektu otvaranja Univerzijade, kao članica NGIO tima. Jedan je od osnivača novinskog izdanja „Lice ulice”. Objavljuje članke u relevantnim naučnim časopisima i zbornicima.