dr Ksenija Radulović

Redovni profesor

Biografija

Katedra

Teorija i istorija

 

Predmeti

Osnovne studije:

Istorija svetskog pozorišta i drame (1, 2, 3, K)

 

Master akademske studije:

Savremeno pozorište: režija klasike

Metode i tehnike naučnog rada

 

Doktorske naučne studije:

Uvod u studije pozorišta i izvođenja

 

Obrazovanje

Diplomirani dramaturg (FDU)

Magistar nauka o dramskim umetnostima iz oblasti teatrologije (FDU)

Doktor nauka o dramskim umetnostima iz oblasti pozorišta (FDU)

 

Umetnička odnosno naučno-istraživačka oblast

Istorija pozorišta i drame

 

Umetnički rad i istraživanje

Dramaturg na predstavi Ostvrni se u gnevu Džona Ozbrona u režiji Borisa Liješevića, Narodno pozorište Beograd i Centar za kulturu Pančevo, 2007.

Dramaturg na predstavi Umetnost i dokolica Stiva Tešića u režiji Nemanje Rankovića, Narodno pozorište Užice, 2006.

Dramatizacija Gargantua i Pantagruel Fransoa Rablea u režiji Olge Brajović, Dramski program Radio Beograda, 1993.

 

Naučno-istraživački rad

Monografije:

Ksenija Radulović, Surova klasika: rediteljski zaokreti u tumačenju dramske klasike. Fakultet dramskih umetnosti, Beograd 2019.

Ksenija Radulović, Korak ispred. Režije Dejana Mijača na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta (nacionalna drama: 1977 – 1996), Grad teatar Budva i Oktoih, Podgorica, 2000.

 

Objavljeni radovi (izbor):

Ksenija Radulović, The Artist is, Finally, Present: Marina Abramović, The Cleaner retrospective exhibition, Belgrade 2019-2020, in: European Stages, volume 15,  (Fall 2020), Martin E. Segal Theatre Center, New York, 2020.

Ksenija Radulović, Disidentski paradoksi: Audijencija Vaclava Havela i Profesionalac Dušana Kovačevića, Zbornik Matice srpske za jezik i književnost, knjiga 68, sveska 3, Matica srpska, str. 873-889, 2020.

Ksenija Radulović, Nasleđe socijalizma u pozorištu (Čehoslovačka i Poljska): veze istočne i zapadne Evrope, Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti, br. 38, FDU, str. 11-26, 2000.

Ksenija Radulović, ,The Patriots’, ,Mary Stuart’ and ,Ivanov’ and the Rise of the Drama Ensemble of the National Theatre Belgrade (2019) in: European Stages, volume 13, no.1 (Spring 2019), Martin E. Segal Theatre Center, New York, 2019.

Ksenija Radulović, A Meeting Between the Living and the Dead – The Gathering Place by Dušan Kovačević, in: Metamorphosis (Anthology of Eastern European Drama (na kineskom jeziku), China Theatre Press, pp. 55-64, 2019.

Ksenija Radulović, In a World of Violence, World with No Support – Milena Marković: Simeon the Foundling, in: Metamorphosis (Anthology of Eastern European Drama (na kineskom jeziku), China Theatre Press, pp. 84-93, 2019.

Ksenija Radulović, Nahod Simeon: srpska verzija mita o Edipu u našoj drami i pozorištu, Zbornik radova FDU, broj 33, str. 49-62, 2018.

Ksenija Radulović, War Discourse on Institutional Stages – Serbian Theatre 1991-1995, in: Theatre in the Context of the Yugoslav Wars, Palgrave Macmillan, pp. 107-122, 2018.

Ksenija Radulović, Aspekti Drugog/Drugosti u predstavi Mletački trgovac, u: Šekspir i transmedijalnost, Beograd: Fakultet dramskih umetnosti, str. 109-122, 2017.

Ksenija Radulović, The foundation of Bitef (1967) and cultural diplomacy of socialist Yugoslavia, in: Cultural diplomacy: Arts, Festivals and Geopolitics, Belgrade: Faculty of Dramatic Arts and Culture Desk Serbia, pp. 145-154, 2017.

Ksenija Radulović, Impakt Bitefa na savremenu scenu u Srbiji – dijalog u pozorištu, u: Medijski dijalozi br. 27-28, Istraživački medijski centar – Podgoriaca, str. 531-543, 2017.

Ksenija Radulović, The Critic is an Outsider and as an Insider: The Phenomenon of Internal Criticism, in: The Critic is Present Or: Towards an Embodied Criticism, Sterijino pozorje, Novi Sad, pp.157-168, 2017.

Ksenija Radulović, Pavle Stefanović: ideja modernog u drami i pozorištu, u: Tematski zbornik O ukusima se raspravlja: Pavle Stefanović (1901-1985), Muzikološko društvo Srbije i Fakultet muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti, Katedra za muzikologiju, str. 122-134, 2017.

Ksenija Radulović, Inicijacija kao pitanje zrelosti, Zbornik Matice srpske za scenske umetnosti i muziku, broj 57, Novi Sad: Matica srpska, str. 243-248, 2017.

Ksenija Radulović, Veze Šekspira i Sterije: Mletački trgovac i Tvrdica,  u: Počeci srpske dramaturgije: Šekspirov odjek u Sterijinom delu, publikacija radova izloženih na skupu 24. Festivala pozorišne klasike Počeci srpske dramaturgije - Šekspirov odjek u Sterijinom delu, Vršac: Festival pozorišne klasike, 2017.

Ksenija Radulović, The Museum of Theatrical Arts of Serbia: Digital Database, in: Media archaeology : memory, media and culture in the digital age = Medijska arheologija : sećanje, mediji i kultura u digitalnom dobu, Beograd: Fakultet dramskih umetnosti, str. 135–144, 2016.

Ksenija Radulović, Kritička recepcija festivala Bitef: Postojni princ Ježija Grotovskog i Antigona Living teatra (1967), Zbornik radova FDU, br. 29, str. 43-581, 2016.

Ksenija Radulović, Sestre u trostrukom ogledalu, Zbornik radova FDU, br. 27, str. 57-71, 2015.

Ksenija Radulović, Moj narod me iz publike aklamira, Zbornik radova FDU, br. 25-26, str. 61-74. 2014.

Ksenija Radulović, Kir Janja - stranac u životu, Teatron, br.158-159, str. 45-54, Beograd: MPUS, 2012.

Ksenija Radulović, Patriotic transit of Capital, Zbornik radova - 12. Međunarodni simpozijum pozorišnih kritičara i teatrologa, str. 264-271. Sterijino pozorje, Novi Sad 2007.

Ksenija Radulović, Dramatic Art of Yasmina Reza, Zbornik ,,New European Drama – Art of Commercial Product”, 11. Međunarodni simpozijum pozorišnih kritičara i teatrologa, Sterijino pozorje, Novi Sad 2006.

Ksenija Radulović, Italian Authors in the region of Former Yugoslavia (and) the reception at the Bitef Festival, in: Il Teatro Italiano Nel Mondo, Ediars-Pescara, pp. 83-93, 2003.

Ksenija Radulović, Dušan Kovačević: virtual and real world during the last decade of the 20th century, Međunarodni simpozijum i zbornik -

Savremeni teatar u BIH, Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori, Sorbona IV, Pariz 2003. (publikovano i kao: Dušan Kovačević : monde « virtuel » et monde « réel » dans la dernière décennie du xxe siècle, na: www.serbica.u-bordeaux-montaigne.fr)

Ksenija Radulović, Prvo kasu - a onda za Beograd, Teatron, br.123, Beograd: MPUS, 2003.

Ksenija Radulović, Nacionalni resantiman na sceni, Teatron, br. 118, Beograd: MPUS, 2002.

Ksenija Radulović, How Theater Adapts to the Discourse of War, Theater, vol. 31, number 1, Winter, 2001, ed. Erika Munk, The Yale School of Drama, 2001.

Ksenija Radulović, Seductiveness of an old muse, in: New Theatre Strategies – Papers from International Simposium held on 2nd INFANT, International Festival of Alternative and New Theatre, objavljeno u: Zbornik radova INFANT (Međunarodni simpozijum, Internacionalni festival alternativnog i novog pozorišta), Novi Sad, Kulturni centar Novi Sad 1996.

 

zbirno: oko trideset tekstova u oblasti pozorišne umetnosti u časopisu za književnost i kulturu Reč (1996-2000), izdavač B 92; izbor - prikazi knjiga: Istorija pozorišta (Ronald Harvud), Prazan prostor (Piter Bruk), Rečnik pozorišne antropologije (E. Barba-N.Savareze), Artikulisano telo (En Denis),Zatvorena i otvorena forma u drami (F. Kloc), O pozorištu i filmu (A. Arto)...

 

Članstvo u umetničkim / naučnim organizacijama

UDUS, IACT, ITI

 

 

Od 2019. vanr. prof, na Fakultetu dramskih umetnosti; docent 2014 – 2019.

 

Glavni urednik Zbornika radova Fakulteta dramskih umetnosti (2020-). Od 2018. do 2020. zamenik glavnog urednika Zbornika radova FDU.

Direktor Muzeja pozorišne umetnosti Srbije 2001-2012.

Glavni i odgovorni urednik časopisa Teatron 2001-2012.

Umetnički direktor i selektor Sterijinog pozorja 2010-2012.

Kurator programa Focus Serbia – Festival New Drama, Bratislava 2009.

Selektor programa Show case-Bitef 2007.

Moderator Okruglog stola Sterijinog pozorja 2006-2009.

Koautor izložbe i kataloga Jovan Sterija Popović 1806-1856-2006 u Galeriji SANU (produkcija: MPUS).

Gostujući predavač na specijalističkim studijama Scenskog dizajna Univerziteta umetnosti u Beogradu, šk. godina 2006/7 (Osnovi dramaturgije).

Urednik više desetina izdanja iz oblasti pozorišta i muzeologije.

Kourednik naučnih monografija u izdanju FDU.

Autor oko sto pozorišnih kritika.

Mentor master i doktorskih radova.

Ostalo: učešće i moderiranje sesija na naučnim konferencijama, javna i druga stručna predavanja, edukativna delatnost, recenzent naučnih tekstova, član stručnih žirija, umetničkih saveta, upravnih odbora, itd.

 

Sterijina nagrada za pozorišnu kritiku (2000).

 

Nagrada Međunarodnog trijenala pozorišne knjige i periodike, časopis Teatron (grupni projekat - u svojstvu glavnog urednika), Sterijino pozorje (2003).

 

Nagrada u kategoriji knjige koja doprinosti inovativno-obrazovnoj praksi na Petom festivalu humanistike, kulture i umetnosti (FESK) za knjigu Surova klasika: rediteljski zaokreti u tumačenju dramske klasike (2020).

 

 

E-pošta

ks.radulovic@gmail.com

Mentorstvo

Doktorske akademske studije

  • Epske komunikacijske strukture u dramama Aleksandra Popovića, Dejan Petković, 12.06.2020.

Master akademske studije

  • Motiv ženskog prijateljstva u savremenoj srpskoj drami: "Pomorandžina kora" Maje Pelević, "Kako je dobro viteti te opet (Moja ti)" Olge Dimitrijević i "Kao i sve slobodne djevojke" Tanje Šljivar, Mina Milošević, 10.05.2023.
  • Pozorište u pozorištu u jugoslovenskoj drami 80-ih godina 20. veka: "Hrvatski faust" Slobodana Šnajdera, "Putujuće pozorište Šopalović" Ljubomira Simovića i "Klaustrofobična komedija" Dušana Kovačevića, Natalija Jevtić, 15.06.2019.
  • Motiv eskapizma u međuratnoj jugoslovenskoj drami: "Neverovatni cilinder Nj.V. kralja Kristijana" Živojina Vukadinovića, "Pustolov pred vratima" Milana Begovića i "Centrifugalni igrač" Todora Manojlovića, Katarina Stanisavljević, 09.04.2019.